3562
Sök

Montering av dragkrok Audi A3 1,9 TDI (e-power)

5 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Är på gång och skall montera dragkrok på Audi A3 Sportback 1,9 TDI. Hur mycket jag än läser så blir jag inget klokare. Min fråga gäller dragning av elen till draget. Finns färdiga kabelhärvor att köpa både från Brink och Westfalia.

Det som verkar krångligt med detta är att man måste dra kabeln ända fram till säkringsboxen samt på något krångligt sätt koppla in dessa kablar i säkringsboxen. Någon som har gjort detta och kan ge mig info om hur mycket som måste plockas ner för att få fram kabeln?

Sedan undrar jag även att hur svårt det är att koppla in i särkingsboxen? Någon som har bra länk där man kan se mer detaljerade bilder på detta?

Vet någon vad det sedan kostar att programmera om efter montering på det "korrekta" sättet?

För att förenkla för mig har jag tittat på tredje part lösningar där man slipper koppla in i säkringsboxen, och där finns något som heter "Trailersafe". Någon som använt detta på A3? För jag har förstått att problematiken med denna bil är CAN-BUS:en som kan bli störd om man kopplar in på fel sätt.

Den tredje lösningen jag funderar på är att bara tjuvkoppla in uttaget på bakljusen. Vad kommer då hända? Om det endast är varning om trasig lampa som kommer visas i displayen när jag har släpvagn inkopplad? Detta kan jag i så fall leva med.

Tacksam för svar!

Sök