7265
Sök

Ksport racing bra eller dåliga?

457 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Hej då jag ofta ser ksport racing bromsar och dämpare på blocket så undrar jag om det är ngt att ha eller ska man leta ngn annanstans för bromsar/dämpare ?

Mvh Dennis

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

...has left the building...
4 474 Inlägg
28 september 2010
Beror på vilka krav du har samt hur fet din plånbok är. Vill du ha snygga bromsar som är "bolt on" med bra prestanda så är de ett bra val! Vill du däremot ha ultimata bromsprestanda så finns det bättre grejer, men då i en helt annan prisklass. Om du jämför K-Sport med motsvarande "märkes grejer" (dvs i liknande prisklass) så kommer du fina att det finns de som tycker att K-Sport e skit, medans andra banåkare säger att de är bättre än "märkes grejer" i liknande prisklass. Fördelen med K-Sport (o även D2,XYZ och allt vad de heter) är att de är prisvärda o bolt on. Köper du tex Brembo-kit till en äldre bil så brukar man få nöjet att tillverka adaptrar & bells på egen hand. Jag kör själv ett K-Sport kit på min bil, blev faktiskt rekommenderad av en av sveriges mer kända "Broms-gurus" att ett "Kina kit" är det bästa valet för mig (ville ha snygga bromsar som tar bättre än original, kör inte bana...).

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

457 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
dawwe skrev:
Beror på vilka krav du har samt hur fet din plånbok är. Vill du ha snygga bromsar som är "bolt on" med bra prestanda så är de ett bra val! Vill du däremot ha ultimata bromsprestanda så finns det bättre grejer, men då i en helt annan prisklass. Om du jämför K-Sport med motsvarande "märkes grejer" (dvs i liknande prisklass) så kommer du fina att det finns de som tycker att K-Sport e skit, medans andra banåkare säger att de är bättre än "märkes grejer" i liknande prisklass. Fördelen med K-Sport (o även D2,XYZ och allt vad de heter) är att de är prisvärda o bolt on. Köper du tex Brembo-kit till en äldre bil så brukar man få nöjet att tillverka adaptrar & bells på egen hand. Jag kör själv ett K-Sport kit på min bil, blev faktiskt rekommenderad av en av sveriges mer kända "Broms-gurus" att ett "Kina kit" är det bästa valet för mig (ville ha snygga bromsar som tar bättre än original, kör inte bana...).

tack så mkt för det goda svaret mvh Dennis

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!

854 Inlägg
29 september 2010
Jag kör med XYZ kit och ett par riktigt bra belägg (XP10) och dom nitar bättre än jag har grepp till i dagsläget (med r-däck). Kanske inte lika bra kvalite som de stora märkena men de kostar hälften så mycket. Med andra ord så duger dom gott till oss som kör bana för att det är skoj. Men byt ut originalbeläggen till ett par som är erkänt bra så kommer du inte bli besviken.

Sök