2259
Sök

Sladdrig spak

297 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
Gammla volvo låder är överlag som en grytröra när man vxlar.
Mitt fall är det fan snäppet värre. Petar jag i backen kan jag dra spaken längst till höger och fortfarande ha backen i. vxl M46.
Finns det något enkelt att göra åt det? Tänker inte köpa nya stag, då står jag hellre en kvart extra vid rödljuset och letar efter 1:an.

4 586 Inlägg
17 november 2010
det finns bustningar i slutet på vajern till växelföraren som kan bli dåliga kolla dom.

* Voff voff *
10 955 Inlägg
17 november 2010
sthlm_145 skrev:
Gammla volvo låder är överlag som en grytröra när man vxlar.
Mitt fall är det fan snäppet värre. Petar jag i backen kan jag dra spaken längst till höger och fortfarande ha backen i. vxl M46.
Finns det något enkelt att göra åt det? Tänker inte köpa nya stag, då står jag hellre en kvart extra vid rödljuset och letar efter 1:an.

Sitter små plastbussningar nere där spaken slutar "under" bilen! När dessa är slitna eller saknas blir det som du beskriver! Dom kostar inte många spänn på Volvo!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

16 Inlägg
17 november 2010
Det är standard att plastbussningarna blir dåliga, byt ut dom eller försök svarva till några i hårdare material

315 Inlägg
17 november 2010
Lånar tråden lite...Har det inte riktigt lika illa som sthlm_145 men det börjar bli dåligt.. Är det svårt att byta dom??? Vad ska man göra för att byta dom och vad behöver man?

Sök