B230fk automatare till manuell!

Min0lta
9 mars 2011 · 441 Inlägg

Growe skrev:
nej nej du kör bara med en annan box svårare är det ej smile

välj en som heter 954 eller 962 istället så löser det sig

okok ja då ska jag försöka fixa det smile men det var den boxen jag inte kunnde köra med den som sitter på passagera sidan!?

Honda civic "Jane" (1996)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 mars 2011 · 13 744 Inlägg

exakt

den på passagerar sidan är det som strular till det om man kör med en box med startspärr

så hitta en som heter 0 280 000 962 (manuell)
eller  0 280 000 954 (autmat)

det kvittar vad du kör med för låda bara att förtydliga vad dom kommer från för 940 och dessa sitter iallfall på alla 96 utan startspärr
chansen att du hittade en motor från en 96:A med startspärr är inte stor
för det är inte speciellt vanligt

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Min0lta
9 mars 2011 · 441 Inlägg

Growe skrev:
exakt

den på passagerar sidan är det som strular till det om man kör med en box med startspärr

så hitta en som heter 0 280 000 962 (manuell)
eller  0 280 000 954 (autmat)

det kvittar vad du kör med för låda bara att förtydliga vad dom kommer från för 940 och dessa sitter iallfall på alla 96 utan startspärr
chansen att du hittade en motor från en 96:A med startspärr är inte stor
för det är inte speciellt vanligt

okok tack så mkt men då kan jag köra med min box endå då ? med den kabelhärvan som sitter i  nu då ?! big_smile

Honda civic "Jane" (1996)
Muckluck
9 mars 2011 · 248 Inlägg

"svänghjulslager" lär du behöva stoppa dit ett, lagret som axeln från lådan ska gå in ismile

Min0lta
12 mars 2011 · 441 Inlägg

asså jag blir inte klock på den jävla kopplings möget! måste man ha special verktyg eller ? för kan inte skruva av dem bultarna genom startmotor hålet! ;O

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
12 mars 2011 · 441 Inlägg

MantaRobin skrev:

Min0lta skrev:
tjena skulle behöva lite information och hjälp smile

har varit och köpt  en 940 turbo motorn (b230fk) till min 740

Men nu är det som så att den motorn har suttit på en 945 automat 96 årsmodell

så det sitter den jävla kopplings klumpen "eller vad man ska säga"

så frågan är nu hur får man av den ?.......


Ska ju köra med min manuella m47 låda! så frågan är där och vad behöver jag för att få på lådan förutom då lamell och tryckplatta (A)

är tacksam för snabba svart smile

Från framsidan på motorn sett så sitter de skruvar genom plattan som håller convertern, sen byter du bara plattan till ett svänghjul från en manuell, glöm inte byta bultar också. Tänk också på så att hålen till 60-2 givaren kommer rätt, om du ska använda den. smile

hej du smile den här 60-2 givaren! som jag då kallar för inpulsgivare! när jag bytar till mitt svänghjul så är där små hål på den! men på denna som sitter på nu på turbo motorn! har ju störe hål. och någon snackar om dubbelmasse hjul måste jag ha det ? eller jag kan köra på det svänhjulet från min gl motor ? och det går med den vanliga givaren till det svänghjulet ?!

Honda civic "Jane" (1996)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 mars 2011 · 13 744 Inlägg

ska inte behövas något märkvärdigt är du på baksidan och mekar eller? smile

eller så blir du arg tar rondellen och snittar hela konvertern det går oxå
även om det inte är "helt" rätt smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Min0lta
12 mars 2011 · 441 Inlägg

Growe skrev:
ska inte behövas något märkvärdigt är du på baksidan och mekar eller? smile

eller så blir du arg tar rondellen och snittar hela konvertern det går oxå
även om det inte är "helt" rätt smile

hehe ja jag är och pillar lite men blir inte klock på det vettu ;O !

ja det är ju bara som så att jag kan inte det för den kopplingen ska lämnas tebax till skroten!


och sen en fråga till :$

den här 60-2 givaren! som jag då kallar för inpulsgivare! när jag bytar till mitt svänghjul så är där små hål på den! men på denna som sitter på nu på turbo motorn! har ju störe hål. och någon snackar om dubbelmasse hjul måste jag ha det ? eller jag kan köra på det svänhjulet från min gl motor ? och det går med den vanliga givaren till det svänghjulet ?!

Honda civic "Jane" (1996)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 mars 2011 · 13 744 Inlägg

du kan köra på ditt orginal svänghjul utan problem dock kommer gl kopplingen hata dig så den kommer slira men det är du säkert införstådd i

hålens storlek har ingen betydelse utan bara att det är 60st hål och ett ställe där 2hål inte finns och den sätts då mot startmotorhålet när motorn är nollad

ska rota lite om jag hittar någon bra bild på konverten och startkransen smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Min0lta
12 mars 2011 · 441 Inlägg

Growe skrev:
du kan köra på ditt orginal svänghjul utan problem dock kommer gl kopplingen hata dig så den kommer slira men det är du säkert införstådd i

hålens storlek har ingen betydelse utan bara att det är 60st hål och ett ställe där 2hål inte finns och den sätts då mot startmotorhålet när motorn är nollad

ska rota lite om jag hittar någon bra bild på konverten och startkransen smile

okok smile ja det vet jag ska byta koppling smile ja min bror ska hjälpa mig att nolla den! så ska jag kolla sen hur många hål mitt svänghjul har ska snart börja byta motor så vill veta så mkt som möjligt

jaa tack som fan du smile kan ta lite bilder på min motor om du vill se med !

Honda civic "Jane" (1996)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
12 mars 2011 · 13 744 Inlägg

gör det har du någon mail så kastar jag över en bild för det går ej att ladda upp bilden här på garaget..den har för låg upplösning?! smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Min0lta
12 mars 2011 · 441 Inlägg

Growe skrev:
gör det har du någon mail så kastar jag över en bild för det går ej att ladda upp bilden här på garaget..den har för låg upplösning?! smile

ahaa okok tongue men har du msn så smile

Min är v.tecr@hotmail.com smile har 3 bilder på min motor ! så

Honda civic "Jane" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang