MantaRobin skrev:
Min0lta skrev:
tjena skulle behöva lite information och hjälp
har varit och köpt en 940 turbo motorn (b230fk) till min 740
Men nu är det som så att den motorn har suttit på en 945 automat 96 årsmodell
så det sitter den jävla kopplings klumpen "eller vad man ska säga"
så frågan är nu hur får man av den ?.......
Ska ju köra med min manuella m47 låda! så frågan är där och vad behöver jag för att få på lådan förutom då lamell och tryckplatta (A)
är tacksam för snabba svart
Från framsidan på motorn sett så sitter de skruvar genom plattan som håller convertern, sen byter du bara plattan till ett svänghjul från en manuell, glöm inte byta bultar också. Tänk också på så att hålen till 60-2 givaren kommer rätt, om du ska använda den.
hej du den här 60-2 givaren! som jag då kallar för inpulsgivare! när jag bytar till mitt svänghjul så är där små hål på den! men på denna som sitter på nu på turbo motorn! har ju störe hål. och någon snackar om dubbelmasse hjul måste jag ha det ? eller jag kan köra på det svänhjulet från min gl motor ? och det går med den vanliga givaren till det svänghjulet ?!