Ford sierra Dohc Broms problem.

R-Mikkola
14 mars 2011 · 39 Inlägg

Tjena,
Det är så att jag var på väg till jobbet och på motorvägen började det skrapa och låta som fan om vänster frambroms. Så jag har tagit bort hjulet och det finns skiva och belägg och oket är i skapligt skick.

Så jag pratade med en "sierra fanatiker" och han berättade att "centrum bulten" sitter bakom skivan och att det kan va den som släppt då det tydligen ska vara vanligt på sierra?!

Måste få iordning på bilen tills slutet av veckan, någon som vart med om samma skit?!

te_wik Forummoderator
14 mars 2011 · 12 813 Inlägg

Låter det illa även om du snurrar på hjulet med bilen hjulet upphissat? Isåfall, ta bort bromsbeläggen och montera hjulet igen och testa, fortsätter det låta så är det mest troligt hjullagret som är dåligt.

Om du inte har sådan tur att det bara är bromsskölden som ligger mot skivan?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Shink
14 mars 2011 · 108 Inlägg

Skulle tippa på hjullagret

Senast redigerat av Shink (14 mars 2011)

Ja slant på bromsa...
R-Mikkola
15 mars 2011 · 39 Inlägg

Haft problem med hjullager tidigare och då var det inte som nu men får ta mig ut och kolla!

Alltså beläggen ligger på skivan lite och jag fattar fan inte varför och det är ju det skiten som låter med fan VARFÖR!

te_wik Forummoderator
15 mars 2011 · 12 813 Inlägg

Rengör alla ytor som beläggen ligger mot och smörj upp med tex kopparpasta. Ej på skivan eller anliggningsytan på beläggen såklart tongue Är det sk flytande ok så ta lös och rengör glidpinnarna och smörj.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Shink
15 mars 2011 · 108 Inlägg

R-Mikkola skrev:
Haft problem med hjullager tidigare och då var det inte som nu men får ta mig ut och kolla!

Alltså beläggen ligger på skivan lite och jag fattar fan inte varför och det är ju det skiten som låter med fan VARFÖR!

Smörj upp kolvarna med, kanske dom som inte vill gå tillbaks smile

Ja slant på bromsa...
R-Mikkola
15 mars 2011 · 39 Inlägg

har handlat dragskaft idag så nu ska nog bult jävlarna bort så man kan plocka ner skiten imorn smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang