Svetsat eller Locker (Rent allmänt)?

Sebbew__
16 februari 2010 · 106 Inlägg

Drivaxlar plockar du från skroten för en billig peng smile 200kr för en axel gav jag. Aussielocker är kul men aggressiv. Dock har jag bara kört öppet skräp innan men kul satan är den. Gäller som sagt att lära sig köra den. Problemen kmr när man kör lite saktare och lite halvskarpa svängar kan den leva lite tongue 25-30km/h brukar min hoppa och jävlas men bara att gas till lite så låser den smile

Jo man får kolla runt lite. Till början innan man börjar bygga på höjden (HK) så tänkte jag ha en bra grund (Därav nya drivaxlar osv.) men nu till en början tror jag nog att ett par drivaxlar ifrån skroten säkert kan bli bra. o gällande "Wat-länk" (-||-) kommer som sagt i ett senare skede.

Mycket man lär sig då man frågar smile

Mvh. Sebbe

jos4561
17 februari 2010 · 24 Inlägg

Sebbew__ skrev:
Tack för era svar, Känns tryggt att man är på rätt riktning till mitt nästa projekt.
Det är väldigt trevligt att de är så många som har svarat på frågorna. Å att ni berättar lite om egna erfarenheter och va ni vet.
Tack.

De var ett svar i början jag inte förstod. Brickor ifrån Volvo..?
Ska såna fall köpa mig en bättre beg. bakaxel o renovera upp, köpa nya lager o drivaxlar osv.
så man kan vara säker på att man har nytt. har också senare planer att bygga dit en "Wat-länk" (stavning?).
men de blir när malarna i plånboken tar semester.

det sitter kupade tryckbrickor mellan dreven på drivaxlarna å själva diffhuset, det framgår av monterings anvisningen för lockern, dom ska ha en viss tjocklek för att lockern ska funka som det är tänkt.

-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.
Sebbew__
17 februari 2010 · 106 Inlägg

Okej, men om man köper den ifrån bakaxel.se o beställer till en Volvo (i detta fall) kommer jag inte att få den anpassad för Volvo då eller?
(Eller ska man ha de i åtanke när man monterar den?)

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 februari 2010 · 6 017 Inlägg

Om du köper en lockerdiff så kan du behöva schimsa in den, det behövde jag göra. Så du kan behöva skaffa schims.

Jonas
jos4561
18 februari 2010 · 24 Inlägg

precis å chimsen finns på volvo, kan jau vara så att bakaxel.se har dom nu men dom hadde inte när jag köpte min locker.

-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.
erichson Livsnjutare
18 februari 2010 · 207 Inlägg

kontakta bara bakaxel.se så hjälper han dig med allt. Han har skims, dock hade han inte pinjongklämhylsan så den fick jag handla på volvo smile

Senast redigerat av erichson (18 februari 2010)

Sebbew__
18 februari 2010 · 106 Inlägg

Okej smile Sounds Good.

jsonracing
21 mars 2011 · 95 Inlägg

Lyfter tråden.

Är det någon som kan berätta, eller kanske t o m visa en video på hur en svetsdiff låter när man använder den i vanligt bruk? D v s inte sladdar utan bara kör i vanlig fart 30/50km/h i svängar osv?

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
turboforssen Telge Drifting Team
21 mars 2011 · 5 398 Inlägg

jsonracing skrev:
Lyfter tråden.

Är det någon som kan berätta, eller kanske t o m visa en video på hur en svetsdiff låter när man använder den i vanligt bruk? D v s inte sladdar utan bara kör i vanlig fart 30/50km/h i svängar osv?

här har du en film på hur det låter
http://www.youtube.com/watch?v=2oCQxxMHOts
låter typ samma i alla hastiheter

Senast redigerat av turboforssen (21 mars 2011)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
NeXz
21 mars 2011 · 236 Inlägg

om du ska ha en diffbroms så ska det väl inte va till bruksbilen ändå?  köpte aussie till min bil har kört fem mil bara. inte hunnit torka så bra på vägarna... och ja de klonkar lite när man svänger men än sen? haha jag skulle inte kostat på bruksbilen en aussielocker, mer för gatbilen.

jsonracing
21 mars 2011 · 95 Inlägg

turboforssen skrev:

jsonracing skrev:
Lyfter tråden.

Är det någon som kan berätta, eller kanske t o m visa en video på hur en svetsdiff låter när man använder den i vanligt bruk? D v s inte sladdar utan bara kör i vanlig fart 30/50km/h i svängar osv?

här har du en film på hur det låter
http://www.youtube.com/watch?v=2oCQxxMHOts
låter typ samma i alla hastiheter

Det klonka ju som fan, inte låter väl alla svetsdiffar så?

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
turboforssen Telge Drifting Team
21 mars 2011 · 5 398 Inlägg

jsonracing skrev:

turboforssen skrev:

jsonracing skrev:
Lyfter tråden.

Är det någon som kan berätta, eller kanske t o m visa en video på hur en svetsdiff låter när man använder den i vanligt bruk? D v s inte sladdar utan bara kör i vanlig fart 30/50km/h i svängar osv?

här har du en film på hur det låter
http://www.youtube.com/watch?v=2oCQxxMHOts
låter typ samma i alla hastiheter

Det klonka ju som fan, inte låter väl alla svetsdiffar så?

det klonkar inte utan det är innerhjulet som spinner på asfalten

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
jsonracing
22 mars 2011 · 95 Inlägg

jaha

Ska man få lite stük på skiten får man riskera lite skrap
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang