5416
Sök

Oljud bak på Q7

3 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Dunkande dovt ljud bak när man kör på lite större ojämnheter typ brunnlock.. detta är sjukt enerverande.  Och det är ingen luftfjädring på denna bilen. någon som hört eller har erfarenhet av detta.. Audi kan inte lösa det!!!!!! Snälla hjälp mig med detta.

4 005 Inlägg
26 mars 2011
Va?

Lämna in den på en auktoriserad verkstad, klart de kan fixa det? Ingen garanti kvar? Du kanske behöver betala för att fixa det men det kan det väl vara värt?

Det kan ju vara precis vad som helst, hissa upp bilen, vrid på hjulen och skaka och kolla efter glapp, plocka ner hjulen och kolla att inget glappar eller läcker. Kolla framförallt stag. Kryp under bilen och ryck och kolla att allt ser okej ut.

Mer än detta är det ju rätt svårt att säga något med din bristfälliga info på ett forum..

3 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Den har varit på Audi och dem kan inte lösa det...

4 005 Inlägg
26 mars 2011
johanQ7 skrev:
Den har varit på Audi och dem kan inte lösa det...

Och resten av vad jag skrev då? Har du kollat det?

Åk till en annan audi auktoriserad verkstad då? Märkligt antagande.

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
26 mars 2011
Får man lov att tipsa om nordicaudi.com? Stort forum som endast handlar om audi, nån där borde kunna ge dej tips och råd, finns mycke duktigt folk där...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

412 Inlägg
26 mars 2011
Det kan inte vara något i bagaget som ligger löst, eller kanske reservhjulet som hoppar i reservhjulsbaljan?

135
├┼┼
24 R

3 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
ok tack för tipset om nordicaudi får kolla där..reserv hjul och allt är urplockat och testkört men ingen bättring..sad

Sök