Däck o axlar?

Hexi
27 april 2011 · 36 Inlägg

Köpte en bil i slutet på januari i år, en äldre begagnad men bra tycker jag. Nu är det besiktningsdags och när jag som okunnig kvinna tittar runt på däcken så är bägge fram 175/65 14 tum och bägge bak 185/65 14 tum....får det vara så? Går det igenom en besiktning? Jag tog av ngn anledning för givet att alla däck var lika..så är det i okunnighetens värld!

Det är synd om människorna/Strindberg
nordstromj
27 april 2011 · 1 772 Inlägg

Det ska iaf vara samma profil/tum på samma axel, så mycket vet jag.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Hexi
27 april 2011 · 36 Inlägg

Jag har oxå fått veta det...så då blir det till att byta lite däck då! Tråkigt när man köper en bil att säljaren inte kan ha lite ryggrad o se till att man iaf. är laglig o säker. Det var en god vän till mig som förmedlade bilen...och självklart trodde väl jag att han gått igenom bilen o provkört den...nej han köpte den faktiskt på säljarens rekomendationer och litade på denne....helt otroligt!! Detta har jag fått veta i dagarna...känns ganska konstigt faktiskt alltsammans. Så är det när man behöver lite "manligt" omdömme, jag har i allaf. lärt mig ngt utav detta!! Och så har jag fått pipa & gnälla här...ha ha

Det är synd om människorna/Strindberg
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
27 april 2011 · 3 585 Inlägg

Samma AXEL säger skriver ju NordstromJ och jag tror att det är så.

Alltså likadana i fram
Och likadana ibak. Behöver enligt oss INTE vara samma fram och bak.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
A_Johansson
27 april 2011 · 16 Inlägg

Samma axel är det som gäller tex många BMW och Mercedes modell värre har bredare fälgar och däck bak. Så kör på du:)

Hexi
27 april 2011 · 36 Inlägg

Ok...Säger ni det så...tack!

Det är synd om människorna/Strindberg
sleepyoh
27 april 2011 · 1 319 Inlägg

Hexi skrev:
Jag har oxå fått veta det...så då blir det till att byta lite däck då! Tråkigt när man köper en bil att säljaren inte kan ha lite ryggrad o se till att man iaf. är laglig o säker. Det var en god vän till mig som förmedlade bilen...och självklart trodde väl jag att han gått igenom bilen o provkört den...nej han köpte den faktiskt på säljarens rekomendationer och litade på denne....helt otroligt!! Detta har jag fått veta i dagarna...känns ganska konstigt faktiskt alltsammans. Så är det när man behöver lite "manligt" omdömme, jag har i allaf. lärt mig ngt utav detta!! Och så har jag fått pipa & gnälla här...ha ha

Det är ju dock en ganska puttinuttig sak som jag tror inte någon alls tänker på om man inte vet om det. Kör hårt bara, kör själv på liknande grejer på en bil, ingen som kommenterat något på BES eller annat tillfälle.

_----------'
Hexi
27 april 2011 · 36 Inlägg

sleepyoh skrev:

Hexi skrev:
Jag har oxå fått veta det...så då blir det till att byta lite däck då! Tråkigt när man köper en bil att säljaren inte kan ha lite ryggrad o se till att man iaf. är laglig o säker. Det var en god vän till mig som förmedlade bilen...och självklart trodde väl jag att han gått igenom bilen o provkört den...nej han köpte den faktiskt på säljarens rekomendationer och litade på denne....helt otroligt!! Detta har jag fått veta i dagarna...känns ganska konstigt faktiskt alltsammans. Så är det när man behöver lite "manligt" omdömme, jag har i allaf. lärt mig ngt utav detta!! Och så har jag fått pipa & gnälla här...ha ha

Det är ju dock en ganska puttinuttig sak som jag tror inte någon alls tänker på om man inte vet om det. Kör hårt bara, kör själv på liknande grejer på en bil, ingen som kommenterat något på BES eller annat tillfälle.

Ok...då gör jag det!!

Det är synd om människorna/Strindberg
te_wik Forummoderator
27 april 2011 · 12 813 Inlägg

Så länge bilen inte är fyrhjulsdriven så går det alldeles utmärkt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
KHRacing
28 april 2011 ·

te_wik skrev:
Så länge bilen inte är fyrhjulsdriven så går det alldeles utmärkt.

Mvh Tommy

Hmm beror ju på vad det är för bil Tommy...
Är det en Skyline GTR skall den ha samma dimensioner runt om, är det en Bugatti Veyron har den olika,
eller en Porsche

men nu är det troligen ingen av dessa då de inte har 185/65 däck smile

Hexi
28 april 2011 · 36 Inlägg

Nej ingen fyrhjulsdrift...mazda 323f..o lite mer i beteckning. Jättehärlig bil, men jag lär nog vara här med mina dumma frågor o hoppas på lite feedback...ni är ju så gulliga killar, jag visste inte att man kunde få så här bra hjälp om man har funderingar...gött att jag gick med här..

Det är synd om människorna/Strindberg
te_wik Forummoderator
28 april 2011 · 12 813 Inlägg

KHRacing skrev:

te_wik skrev:
Så länge bilen inte är fyrhjulsdriven så går det alldeles utmärkt.

Mvh Tommy

Hmm beror ju på vad det är för bil Tommy...
Är det en Skyline GTR skall den ha samma dimensioner runt om, är det en Bugatti Veyron har den olika,
eller en Porsche

men nu är det troligen ingen av dessa då de inte har 185/65 däck smile

Haha nä precis, lär ju inte vara fråga om en sådan bil med dom däckdimentionerna smile



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang