Nix jag har inte upplevt att Biltemas DOT 4 bromsolja skulle orsaka problem. Har hällt på denna olja i flertalet bilar vid bromsoljebyte, i huvudsak äldre (ca 15år) bruxbilar. Har inte stött på några problem.
Jag gissar på att du haft en hel del "slam" i systemet, tex från halvt upplösta bromsslangar o annat trevligt, o att det är denna "sörja" som hamnat i oket o blockerat cylindern fint? Jag renoverade ett ok på mina ena bruxis o det var en hel del sörja i det oket, såg ut som "klägg". Rengjorde oket invändigt satte ihop med de gamla packningarna (var tvungen då oket fastnade vid en mycket oläglig tidpunkt), lät sedan "en del" olja rinna ur bromsslangen. Satte tillbaka oket o luftade, och än idag ca 2000 mil senare så funkar oket utmärkt, glider lätt o fint. Skall dock tilläggas att vid luftning så var bromsoljan hyffsat missfärgad trots att jag pumpade igenom minst 3 dl, skulle gissa på att bromsslangen fäller inifrån, bromsoljan var/är Biltemas DOT 4
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure