2628
Sök

Akut hjälp volvo 240 -88 B230f startar ej, började hacka,stängde av bilen sen startar den inte igen

908 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
tjena. körde idag ungefär 3mil sen stannade jag och tankade. sen när jag startade och började köra så började bilen hacka som om  man får soppatorsk. körde yterligare 1 mil sen stannade jag och stängde av bilen och nu vill den inte starta alls. den har hackat så innan 2 gånger under 6månader men alltid gott o starta. vad kan va felet? där e olja i den och glykol så det räcker. när ja förskte starta så kirrade det bara men motorn går runt men tänder inte, tillsist kom en jävla hög avgasknall som om ngn blev sköten. bilen står nu på ett öppet obevakat gamalt ställe 4 mil från mig och måste ha hem den så fort som möjligt innan ngn gör inbrott o tar alla slutsteg o grejer
Senast redigerat av davidklang (9 december 2012)

204 Inlägg
9 december 2012
Om den står på obevakat gammalt ställe, bogsera hem bilfan då!?

908 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
jävla snöoväder här i skåne nu o snöböjar på gatan på en halvmeter så bogsera idag uppför åsen och nerför är ingen tanke. men problemet e vell exakt som ditt ?

1 450 Inlägg
9 december 2012
Har du felkod Dosa i motorrummet? Ja hade börja med att kolla gnista, skruva ur stiften och kolla om en tjurat ner sig, kanske är igensatt bränsle filter när den hackar så, då kan man ju skruva loss slangen efter filtret och kolla om de kommer bränsle, smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

908 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
vet ej om där e felkodsdosa i motorrummet. tänkte kolla så de kommer gnista imorgon. tror inte de är igensatt  men ska kolla det

Forummoderator
26 478 Inlägg
9 december 2012
Säker på att det var bensin du tankade i?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

204 Inlägg
9 december 2012
davidklang skrev:
jävla snöoväder här i skåne nu o snöböjar på gatan på en halvmeter så bogsera idag uppför åsen och nerför är ingen tanke. men problemet e vell exakt som ditt ?

Jo, felet påminner lite om mitt. Hade också så för 6-7månder sen att bilen hackade ibland (hände 2-3gånger) ungefär som att man fick bensinstopp, men den gick endå alltid att starta när man skulle åka iväg. Men nu så verkar dock inte min vilja starta längre, precis som din :p
Senast redigerat av eatorb (9 december 2012)

908 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
japp 95okt var det. luktar dock massa oförbränd bensin när jag försöker starta bilen

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
10 december 2012
stift, fördelare, kablar, hallgivare. bara att börja leta smile

716 Inlägg
10 december 2012
Skruva av stiften, värm med stormtändare så soppan/olja bränns bort, skruva i alla snabbt och hoppa in i bilen och starta bilen... Avgasknallarna du fick var nog oförbränd soppa i motorn bara låta den knalla på ställ den på 2k varv tills den låter normalt sen bara å köra hem

908 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Men den startar ju inte nu så svårt o köra hem den

716 Inlägg
10 december 2012
davidklang skrev:
Men den startar ju inte nu så svårt o köra hem den

Vet ej om jag skrev otydligt, men jag skrev:
"Skruva av stiften, värm med stormtändare så soppan/olja bränns bort, skruva i alla snabbt och hoppa in i bilen och starta bilen..."

Jag gjorde så förra året när bilen sura ner sig och det funkade, låt startmotorn gå runt ett bra tag för den kommer inte starta direkt, ju varmare stiften är upptäckte jag gjorde bilen lite mer lättstartad.

Det kommer nog att starta din bil så att du sen kan köra hem den.

908 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Oki får kolla på de sen. Eventuellt köpa nya stift

6 740 Inlägg
10 december 2012
börja me o kolla stifterna, hallgivaren tror ja inte att det är för då hade den inte fått nån bensin tongue
du kan även kolla:
tändkablar
fördelare
rotor
tändspole
tändmodul
jordpunkter

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

908 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
Oki får kolla på de sen. Eventuellt köpa nya stift

Sök