2448
Sök

Bmw 328i e46 -00 slö

3 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
Tjena

köpte mig en bmw 328 e46a för drygt ett halvår sen som har krånglat ett bra tag nu. Ibland hoppar den in i något läge verkar det som och blir helt slö på gasen och ger ingen kraft precis som att den inte får något bränsle och accelererar sjukt långsamt. Jag har lämnat den på 2 olika verkstäder nu varav den första inte kunde lösa problemet över huvud taget och den andra fick fram felkoden Kamaxelgivare insug. Denna delen har verkstaden bytt 2 gånger nu men problemet kvarstår och felkoden kommer tillbaka.

Innan bytet av kamaxelgivaren blev den bara slö vid varmstartar men nu kan det hända när som helst.

Någon som har ett förslag på vad jag kan göra och vad jag ska säga till verkstaden som fortfarande inte verkar kunna lösa problemet? De vill bara ha tillbaka bilen och prova igen.

MVH

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
2 december 2012
kanske är långsökt men i ditt fall värt att testa; (hoppas du kan Engelska)

First, with the key removed, sit in the driver's seat and insert the key.
Turn the key to position "2". Position "2" is one position before the car engages and starts.
Wait 10 seconds and then turn the key back to position "0", which is the initial position.
Once again wait 10 seconds and then start the car up.
You should now have your throttle response reset and your driving pattern from this point on
will dictate how your throttle response adapts.

tagen från http://forum.e46fanatics.com

3 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
ska prova detta! tack för ditt engagemang.

mvh

3 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Fler svar ?

Sök