BMW 520 E34 Motorproblem

Cryck
2 februari 2013 · 112 Inlägg

Jag har en BMW -88 e34 med 6:an och den går så jävla illa. Det är som om den missar tändningen konstant. Bluddrar, hoppar och rycker och går förjävligt. Men ibland så får den rycket och går helt kalas bra i 10min och sen tappar den all kraft. Ibland stendör den och ibland får den kraft igen.

Jag har bytt tändstift, fördelarlock, tändkablar, tändspole och kabel, Bränslepump, Relä till bränslet men blir absolut ingen skillnad. NU börjar jag ledsna på detta och undrar om någon av er har något förslag som är seriöst? Alltså inte "köp ny bil"

Dodge Dart (1965)
Alex_bergstr
2 februari 2013 · 1 364 Inlägg

Vet Inte hur det är på m20 motorn om det sitter någongivare till vevaxeln som håller på att ge upp?

Testat å byta bränslefilter?

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
ivile
2 februari 2013 · 2 Inlägg

Försök dra ut avgaserna syresensorn och test

Cryck
3 februari 2013 · 112 Inlägg

Beangt skrev:
Vet Inte hur det är på m20 motorn om det sitter någongivare till vevaxeln som håller på att ge upp?

Testat å byta bränslefilter?

Ska byta filter imorgon och se om det hjälper tnkte jag

Dodge Dart (1965)
Cryck
3 februari 2013 · 112 Inlägg

ivile skrev:
Försök dra ut avgaserna syresensorn och test

Det har jag testat men verk funka

Dodge Dart (1965)
ivile
3 februari 2013 · 2 Inlägg

Mina 535i startar normalt men några minuter kör skit tills värmas upp. koppla syrgas sensor och bra nu.

Senast redigerat av ivile (3 februari 2013)

Putteliten
3 februari 2013 · 9 079 Inlägg

Gummiröret mellan insug och LMM brukar spricka. Plocka bort och kolla det, om det är sprucket så byt. Hjälper tyvärr inte att tejpa....

Cryck
3 februari 2013 · 112 Inlägg

Putteliten skrev:
Gummiröret mellan insug och LMM brukar spricka. Plocka bort och kolla det, om det är sprucket så byt. Hjälper tyvärr inte att tejpa....

Okej för jag tejpa det för det var ett litet hål o sen tog jag startspray overallt men då vart det ingen skillnad. alltså att den inte tog tjuvluft

Dodge Dart (1965)
Putteliten
3 februari 2013 · 9 079 Inlägg

Cryck skrev:

Putteliten skrev:
Gummiröret mellan insug och LMM brukar spricka. Plocka bort och kolla det, om det är sprucket så byt. Hjälper tyvärr inte att tejpa....

Okej för jag tejpa det för det var ett litet hål o sen tog jag startspray overallt men då vart det ingen skillnad. alltså att den inte tog tjuvluft

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Cryck
3 februari 2013 · 112 Inlägg

Putteliten skrev:

Cryck skrev:

Putteliten skrev:
Gummiröret mellan insug och LMM brukar spricka. Plocka bort och kolla det, om det är sprucket så byt. Hjälper tyvärr inte att tejpa....

Okej för jag tejpa det för det var ett litet hål o sen tog jag startspray overallt men då vart det ingen skillnad. alltså att den inte tog tjuvluft

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Okej vad kan en sådan kosta då? Alltid värt att försöka ju. Speciellt om du haft likadant problem

Dodge Dart (1965)
Putteliten
3 februari 2013 · 9 079 Inlägg

Cryck skrev:

Putteliten skrev:

Cryck skrev:

Okej för jag tejpa det för det var ett litet hål o sen tog jag startspray overallt men då vart det ingen skillnad. alltså att den inte tog tjuvluft

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Okej vad kan en sådan kosta då? Alltid värt att försöka ju. Speciellt om du haft likadant problem

Tror ja gav 2-300 för den....

Cryck
3 februari 2013 · 112 Inlägg

Putteliten skrev:

Cryck skrev:

Putteliten skrev:

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Okej vad kan en sådan kosta då? Alltid värt att försöka ju. Speciellt om du haft likadant problem

Tror ja gav 2-300 för den....

Okej blir att beställa en imorgon på mekonomen då om de kan ta hem en. tack så mycket iaf så får vi hoppas det hjälper. Ska byta bränslefilter med för det är nog inte gjorts sen bilen var ny. Dock hade all rostat fat och det var kallt på afalten idag ;P

Dodge Dart (1965)
Cryck
4 februari 2013 · 112 Inlägg

Putteliten skrev:

Cryck skrev:

Putteliten skrev:

Hade samma problem på min 320 och tejpade röret, men blev inte bättre. Sen när ja köpte en ny och stoppade dit så blev det stor skillnad....

Okej vad kan en sådan kosta då? Alltid värt att försöka ju. Speciellt om du haft likadant problem

Tror ja gav 2-300 för den....

Vart fick du tag i ditt rör? Jag har ringt runt men ingen som kan få tag i ett verkar det som =O eller så vill ingen beställa hem

Dodge Dart (1965)
Putteliten
4 februari 2013 · 9 079 Inlägg

Maffia skrev:
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/reservdelar_-_motor_och_drivlina/branslesystem_och_insugsdelar/sida2.htm#8514

Verkar vara vettiga priser där. Min köpte jag hos BMW återförsäljare.....

Cryck
10 februari 2013 · 112 Inlägg

Maffia skrev:
http://www.schmiedmann.se/5_serien/e34/reservdelar_-_motor_och_drivlina/branslesystem_och_insugsdelar/sida2.htm#8514

Åh tack så mycket smile

Dodge Dart (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang