4500
Sök

Saab 9000 CS 2,3T får inte bensin!

390 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
Haj!

Nu har jag äntligen bytt motorn i min 9000, allt funkar fint förutom att ingen bensin kommer fram till spridarbryggan. Har bytt bränslepump+armaturen, säkringa till pumpen, inget läckage förekommer nån stans heller och bensin finns det i tanken wink Pumpen får också ström,hörs att den pumpar vid startförsök. Helt torrt i slangarna som går in i spridarbryggan...

Vad kan detta vara? Tätt i ledningarna eller någon ventil lr liknande som hängt sig?

Tack på förhand! smile

Mvh Oscar

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 december 2012
antar att du bytt ute, kan vara så att det är is i slangen, testa o tvångsmata pumpen

414 Inlägg
18 december 2012
Jag hade nog provat lossa bak vid bränslefiltret för att se om det kom nån soppa där. Kanske nått knas med armaturen så den suger luft bara?

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
18 december 2012
Lossa matningsnippeln på armaturen för att se om pumpen jobbar som den ska!

Ett T-kors hade gått av nere i armaturen för mig när jag bytte pump..,.tog en bra stund innan jag hittade det felet smile

390 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
Tack för svaren! Ska kika på det imorn smile Men det finns bensin vid filtret så dit kommer det men sen är det stopp.
Senast redigerat av turbo_sport (18 december 2012)

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
18 december 2012
Har du fullt flöde efter filtret?

390 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Har kommit fram till att det är en ispropp i bränsleledningen efter filtret då allt funkar som det ska men det blir stopp någonstans i röret. Ut med hårblåsen tongue

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 december 2012
som jag trodde oscar wink

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 december 2012
Om du inte har satt matning och retur tvärt om där du monterade armaturen, då blir de heller ingen soppa i railen men ett jävla tryck på returen smile

390 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Najnaj, det var inte någon ispropp i bensinslangarna sad Allt funkar ju! Men kommer inte bensin fram till spridarbryggan sad(((( Får testa att tvångsmata pumpen då?

414 Inlägg
19 december 2012
Har du bensin innan eller efter filtret? Är det innan filtret du har kollat så kan ju filtret i sig va gött slut... tongue

390 Inlägg
19 december 2012
Trådstartare
Filtret är ganska nytt men som sagt så har bilen stått i nått år men som tur var hade jag ett hemma big_smile Ska byte det imorn först så får jag se, men vilken sida är in och viken är ut? smile Kanska har öppnat in tongue

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
19 december 2012
Bränslet flödar framifrån och bakåt har jag för mig. Ska finnas en pil på filtret som visar flödesriktningen smile

jasse26
7 mars 2013
löste det sig?

390 Inlägg
7 mars 2013
Trådstartare
Oj, har helt glömt bort. Det var vevaxelgivaren bakom vevaxelnsremskiva som var borta på den nya motorn :S Men ställde ner den utan att göra färdigt och köpte mig én annan 9000 wink

Sök