Hej ! verkar vara en väldigt stor sida för bilfans

tänkte höra med er om någon goding känner till ett fel på min golf vr6.
När jag rullade ut den för att provtesta lite inför våren så tog jag en liten runda, när det var dags att åka tillbaks för att ställa in den i garaget igen så märkte jag att det inte gick att få ur 1ans växel, testade alla möjliga växlar, det skrapar INTE när jag försöker, utan det är mer som att det är något som sitter i vägen, vågade inte dra till med våld om något skulle hända !
Bilen är i övrigt pigg, kopplingen funkar som den ska, den jag köpte bilen av verkade inte veta så mkt, men den ägaren innan henne verkade ha bytt kopplingen, men det visste inte tjejen som sålde den till mej, så att den verkar vara fräsch!
Kanske är svårt å dra till med en gissning i och med att det säkert skulle kunna vara vad som helst, men vad tror ni ? kan det vara så att växellådan skurit ? eller kan det vara så enkelt att en bult eller något låssnat å ramlat emellan själva stället, eller kan det vara syncringarna ? men då borde det väl skrapa i när man försöker växla ? å att växlarna hoppar ur ibland !
Vi får hoppas att det finns någon med några gissningar ! bättre några än inga alls !
hej sålänge !