2598
Sök

Problem BMW 520 symptom och felkoder

Of World
3 378 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
Hej,felsökte bilen idag då de varit halvkonstig (ungefär som att den inte fick bensin)

fick fram dessa felkoder, skriver på raken nedan

-omlastningsventil bränslesystem
-motorvridmoment (antar att de e i samband med den över?)
termisk oljenivågivare (vad är det?)
-tankgivare 1
-tankgivare 2 MEN tänk mätaren funkar och verkar stämma
-K-BUSS (?)

konstigheter: bilen "typ" blöddrar" mellan 90-100km/h men går som ny efter 100.. spelar ingen roll vilken hastighet bara det är högre än 90-100 under 90 går den ochså bra!

Någon som vet vad den översta betyder och vart sitter ventilen?

den termiska oljenivågivaren vart sitter den?

K-buss har jag ingen aning om.

bilen har 38k mil på nacken men låter som ny i motorn.

Automatlåda om det hjälper.

tacksam för snabba svar!
Senast redigerat av opel_vectra_gts (12 april 2013)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Of World
3 378 Inlägg
10 april 2013
Trådstartare
ingen som vet?

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Of World
3 378 Inlägg
11 april 2013
Trådstartare
bump.. någon kanske vet?

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Allmänt envis
12 512 Inlägg
12 april 2013
Nu vet jag inte hur du fått fram dessa felkoder men precis som en PC är din bils dator komplex och hittar på saker under ytan som inte nödvändigtvis betyder något i praktiken. Alla bilar oavsett märke kan sätta felkoder för allt från att man lägger armbågen på knappsatsen för elhissarna och trycker ner flera knappar på en gång till oregelbundna saker som sker vid drift.

Om du inte gjort så är tipset att du noterar och raderar alla felkoder, kör en runda och sedan gör en ny sökning för att se vilka som kvarstår. Jag skulle inte bli förvånad om du har färre koder nästa gång.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Of World
3 378 Inlägg
12 april 2013
Trådstartare
Rquired skrev:
Nu vet jag inte hur du fått fram dessa felkoder men precis som en PC är din bils dator komplex och hittar på saker under ytan som inte nödvändigtvis betyder något i praktiken. Alla bilar oavsett märke kan sätta felkoder för allt från att man lägger armbågen på knappsatsen för elhissarna och trycker ner flera knappar på en gång till oregelbundna saker som sker vid drift.

Om du inte gjort så är tipset att du noterar och raderar alla felkoder, kör en runda och sedan gör en ny sökning för att se vilka som kvarstår. Jag skulle inte bli förvånad om du har färre koder nästa gång.

Mekotech från mekonomen med senaste uppdateringen .. de som är att bilen blöddrar mellan 95-100 å då måste jag växla ner för att den ska gå bra igen.. åså håller de på så länge man håller dessa hastigheter men går man över de till 110 så går de som ny, allt över 110 går den bra under den så börjar den blöddra men den går bra ett tag innan den gör så..

ganska jobbigt då bilen används långfärd hmm

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

Sök