Hej! Köpte mig en mercedes som jag tänkte ha som slit å släng/pendlar bil! Den har gått 24 tusen mil och går riktigt fint Det sitter ett ekonomichip i den åsså annat luftfilter.
Det är så att när tankmätaren står på 1/4 tank så går den inte igång. Hostar å spottar men vill inte hoppa igång. Och den blir mer och mer svårstartad ju mindre soppa det är i tanken. Och det kan ju inte vara soppatorsk heller för jag har förstått att tanken är på 70 liter och jag hade kört 53 mil när jag inte fick igång den! Jag bogserades så jag kunde tanka den fullt sen stog jag och knugga i ca 5 minuter innan den hostade igång. Så när det är fullt i tanken hoppar den igång skitfint men ju mindre det blir i tanken ju mer svårstartad blir den. Märkte också att det var blött runt glödstiften. Nån som har nån aning om det är hopplöst fall eller lättlöst?
Kanske det Kan tillägga också att när jag stod där under huven å kikade medans en kompis vred på nyckeln så var det luft som det såg ut iallafall i slangarna som gick till filtret
Byt o-ringarna nere i pumpen vid spridarrören. Standardfel jag bytte även tätningarna på alla plastslangarna glöm inte o-ringen under förfiltret vid bränslefiltret samt vid avstängningsventilen så är garanterat ditt problem löst gjort samma på min
Jag beställde via mercedes åf dom vet va som behövs :-) tror inte de va så dyrt häller det enda man behöver är en specialhylsa för att lossa en grej under vid spridarrören :-) ja bytte även spridarfotstätningar i damma veva och returslangar då vet man att de är okey.
aha åkej. jag va ute å körde nyss och upptäckte att den läcker diesel som ett såll. Så jag öppna huven å kikade å det var blött runt pumpen och innanför spridare så förhoppningsvis så är det bara en returslang..
aha åkej. jag va ute å körde nyss och upptäckte att den läcker diesel som ett såll. Så jag öppna huven å kikade å det var blött runt pumpen och innanför spridare så förhoppningsvis så är det bara en returslang..