Volvo s80 t6 Oljeläckage ang servo olja

Moonfury UNDERGROUND
26 april 2013 · 649 Inlägg

Hejsan ! har en fråga angående olje läckage ang servo ? bilen har ståt still någa månader å nu när jag skulle börja köra igen så hittade jag en stor olje fläck under bilen ! servo oljan va slut nästan. startade upp bilen servnon går och det är bra tryck iallfal men det läcker olja ? har dock inte kunna se vart det kommer ifrån ? nån som vet om det är något vanligt fel ? mvh simon

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Raquex
26 april 2013 ·

Kanske fel grej då jag inte är så kunnig. Men jag hade nått liknande fel på min bil nyss att den läckte servo olja. Efter en del letande så hittade dom en gummislang bakom en dammask vid styrleden på styrväxeln som hade spruckit och enligt dom så är detta tydligen ett vanligt fel då dessa gummislangar brukar torka ut och börja spricka.

Bilen började tjuta en massa och jag blev en aning orolig. Körde till mekanikern och vi såg att servo oljan var helt slut. När vi fyllde på den så försvann även tjutet, men 2 dagar senare så började bilen tjuta igen och behållaren för servo olja vart tom..

mr_yeahman Krom-fascisten
26 april 2013 · 439 Inlägg

lägg dig under bilen och kolla efter var det läcker olja..  troligtvis något rostigt rör eller sprucken slang.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang