Volvo 945 ltt. gasrespons

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
29 april 2013 · 159 Inlägg

hej alla glada.

fick misstänkt soppaknas för några dagar sen. lampan lös hade inte kört mycket. råka parkera bilen i backe. starta och och körde i väg o den hacka och betädde sig lustigt. körde bort till macken fyller på med halv tank. och nu sen ett par dagar har de inte blivit bättre:

Dålig gasrespons
Tomgång: 700rpm -> 1700rpm
Lambda lampan börja lysa efter ett tag.

har testat och bytt filter och lossat slangar och blåst med tryckluft.
gått igenom stiften så de inte blivit "loppa" på dem. kollat vaccum slangar då jag vet att dessa har vart lite dåliga. bytte ut dem som jag ansåg hade gjort sitt.

och skulle de finnas en vänlig själ med OBD1 läsare som skulle vilja göra de så hade de vart gött!
helst i skåne regionen.

Tack på förhand.  /Bill Felldin

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Johan85 Avstängd
29 april 2013 · 1 418 Inlägg

Bill_Bull skrev:
hej alla glada.

fick misstänkt soppaknas för några dagar sen. lampan lös hade inte kört mycket. råka parkera bilen i backe. starta och och körde i väg o den hacka och betädde sig lustigt. körde bort till macken fyller på med halv tank. och nu sen ett par dagar har de inte blivit bättre:

Dålig gasrespons
Tomgång: 700rpm -> 1700rpm
Lambda lampan börja lysa efter ett tag.

har testat och bytt filter och lossat slangar och blåst med tryckluft.
gått igenom stiften så de inte blivit "loppa" på dem. kollat vaccum slangar då jag vet att dessa har vart lite dåliga. bytte ut dem som jag ansåg hade gjort sitt.

och skulle de finnas en vänlig själ med OBD1 läsare som skulle vilja göra de så hade de vart gött!
helst i skåne regionen.

Tack på förhand.  /Bill Felldin

testa nolla boxen genom att hänga av batterikabeln en stund eller ta ur säkring 1

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
29 april 2013 · 159 Inlägg

Johan85 skrev:

Bill_Bull skrev:
hej alla glada.

fick misstänkt soppaknas för några dagar sen. lampan lös hade inte kört mycket. råka parkera bilen i backe. starta och och körde i väg o den hacka och betädde sig lustigt. körde bort till macken fyller på med halv tank. och nu sen ett par dagar har de inte blivit bättre:

Dålig gasrespons
Tomgång: 700rpm -> 1700rpm
Lambda lampan börja lysa efter ett tag.

har testat och bytt filter och lossat slangar och blåst med tryckluft.
gått igenom stiften så de inte blivit "loppa" på dem. kollat vaccum slangar då jag vet att dessa har vart lite dåliga. bytte ut dem som jag ansåg hade gjort sitt.

och skulle de finnas en vänlig själ med OBD1 läsare som skulle vilja göra de så hade de vart gött!
helst i skåne regionen.

Tack på förhand.  /Bill Felldin

testa nolla boxen genom att hänga av batterikabeln en stund eller ta ur säkring 1

har testat detta. lambda lampan slocknar. åker ut på vägen igen. bilen går som nötter och lampan börja lysa efter en 5 till 25 minuters körning.

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Kevvan1
29 april 2013 · 2 Inlägg

Ungefär samma som hänt mig bara att min startade inte efter att ha stått i backe .. Började likadant som din bil ..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang