Bmw 328 e46 -98 Låter otroligt illa när jag kör från brom fram (tror)

volvomannen1
10 maj 2013 · 20 Inlägg

Hejsan garaget, Har märk för ett tag sedan att jag fått en skev skiva fram, Vibrerade lite när jag bromsade hastigt, Har tänkt byta båda skivorna fram, Men inte haft tid riktigt, Men nu till det verkliga problemet,
Nu har det börjat låta hela tiden när jag kör! Och det låter mycket!
Det dunkar till varje gång däcket gör 360grader,
Direkt när det började låta så hära mkt ställde jag bort bilen, Vågade inte köra mera( Detta inträffade idag).
Dock så märke jag påvägen hem att när jag bromsade så avtog ljudet nästan helt...
Så var tror ni garaget,
Är det Skivorna/klossarna fram som behöver sig en översyn?,
Eller finns det nå annat som kan vara problemet?, Skall tillägass att skivor/klossar inte är slut..

EDIT: SÅG ATT JAG LAGT TRÅDEN FEL.....


/Mvh Volvomannen1

Senast redigerat av volvomannen1 (10 maj 2013)

Down_
10 maj 2013 · 145 Inlägg

Kan vara hjullager tycker jag att det låter som?

Volkswagen Caddy "W-Design" (2012)
volvomannen1
10 maj 2013 · 20 Inlägg

Down_ skrev:
Kan vara hjullager tycker jag att det låter som?

Kan mycket väl vara! Tycker det låter åt bromshållet eftersom det slutar att låta när jag bromsar?

Down_
10 maj 2013 · 145 Inlägg

volvomannen1 skrev:

Down_ skrev:
Kan vara hjullager tycker jag att det låter som?

Kan mycket väl vara! Tycker det låter åt bromshållet eftersom det slutar att låta när jag bromsar?

Nu skruvar jag inte med bmw varje dag. Om du kan höra vilken aida det kommer ifrån, fulla rattutslag åt varjehåll och på drt viset höra vilket håll det låter. Låter drt när du avänger vänster är det högerdäcke som låter och tvärtom. Då bör du lätt kunna skruva ner och lossa bromsoket. Så kan du snurra däcket och se om det låter. Då bör det vara hjullagrt iom att bromsen inte kan ligga emot när oket är borttaget.

Edit: skriver på mobilen och det är rätt små tangenter - så du får leva med felstavningar. wink

Senast redigerat av Down_ (10 maj 2013)

Volkswagen Caddy "W-Design" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang