Problem med KL-Racing å deras produkter?

jojje81 George
13 maj 2013 · 1 956 Inlägg

Tjenare!

Är det fler än jag som upplevt KL som väldigt oseriösa ibland?

Detta gäller en produkt som dom säljer å det är en avgastempmätare i deras finare serie "black performance"

När denna inte varade i mer än ca 3 veckor och jag mailade till dom om detta problem så fick jag som svar att det är fel på både det ena å det andra på min bil. Allt för att slippa skicka en ny givare till mig!
Har mailen kvar!

Kommer fan aldrig handla av dom mer å kan säga att jag handlat rätt mycket där utan problem till nu när man ska få ut nått på garantin.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
KHRacing
13 maj 2013 ·

Jag tänker såhär... hur kan vi veta att du kopplat allt rätt o inte brnt givaren/mätaren då?

Garanti ?.. racinggrejjer = ingen garanti om det inte specefikt annonseras att varan innehåller garanti.

Garanti är ingen självklarhet/lag. det är upp till var o en importör av en produkt att lämna Garanti om de så tycker det.

mvh k

jojje81 George
13 maj 2013 · 1 956 Inlägg

KHRacing skrev:
Jag tänker såhär... hur kan vi veta att du kopplat allt rätt o inte brnt givaren/mätaren då?

Garanti ?.. racinggrejjer = ingen garanti om det inte specefikt annonseras att varan innehåller garanti.

Garanti är ingen självklarhet/lag. det är upp till var o en importör av en produkt att lämna Garanti om de så tycker det.

mvh k

Jag tänker såhär: Vem är du som talar i "vi" form som inte isf precenterar dig som KLs representant?

Klart jag har kopplat rätt är inte född igår och dessutom fungerade den i 3 eller mer veckor som jag skriver ovan.
Mätaren visade aldrig upp till 900grader så bilen kördes inte spec hårt utan vanlig gatkörning. Dessutom är den specad till 1200 grader alltså borde den palla med det.

Jag har kollat vad som är fel och det är kabelbrott inne i givaren. Är det handhavande fel? Är det fel på bilen? är det fel på mappningen eller är det fel på produkten?

Säg gärna vad du tycker låter mest vettigt.
En givare kostar ett par hundralappar så det är inte mycket att tjabba om jag köper en annan på ett annat ställe..

Anledningen till att jag skriver här är att i min mail konversation med KL (krister lood) anses att det är fel på mappning/bil men absolut inte produkten enligt KL och det irriterar mig nått jävulskt!

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Busgrabb Rejsa ?
13 maj 2013 · 2 959 Inlägg

KHRacing skrev:
Jag tänker såhär... hur kan vi veta att du kopplat allt rätt o inte brnt givaren/mätaren då?

Garanti ?.. racinggrejjer = ingen garanti om det inte specefikt annonseras att varan innehåller garanti.

Garanti är ingen självklarhet/lag. det är upp till var o en importör av en produkt att lämna Garanti om de så tycker det.

mvh k

Garanti är lagstadgat i 6 månader. (Då behöver kunde inte bevisa någonting på en defekt produkt)
Därefter gäller reklamationsrätten upp till två år. (Då är det upp till kunden att bevisa att felet på produkten fanns från början och uppkommit pga av det)

Autotech
BMW 335D (2008)
wama
13 maj 2013 · 991 Inlägg

KHRacing skrev:
Jag tänker såhär... hur kan vi veta att du kopplat allt rätt o inte brnt givaren/mätaren då?

Garanti ?.. racinggrejjer = ingen garanti om det inte specefikt annonseras att varan innehåller garanti.

Garanti är ingen självklarhet/lag. det är upp till var o en importör av en produkt att lämna Garanti om de så tycker det.

mvh k

Alltid 6 månader garanti enligt lag! Vill ni sen ha återkommande kunder så finns det nåt som heter bra Kund service. Bara att nån av er svarar här på forumet på detta sätt visar att ni är riktiga puckon som inte bryr sig om sina kunder. Byt ut skiten och få en nöjd kund. Ni kommer att förlora många kunder pga att ni är dumsnåla! Jag personligen kommer aldrig att få för mig att handla från er och jag hoppas att alla som läser denna tråd och ert korkade svar gör detsamma.

Mvh  en kund som värdesätter trevligt bemötande och bra service...

Seat Cupra R550 "Wama Edition" (2011)
tecman
13 maj 2013 · 1 741 Inlägg

Själv tycker jag KL brukar ha mycket bra service och bra produkter för det pris man betalar.

Det kan inte vara så att han förvissar sig om det som står i avtalet du godkänt så du inte betalar en onödig fraktkostnad?

"Garanti

Vid garanti- och andra serviceärenden står kunden för frakten till KL Racing AB och vi står för frakten från oss till kunden. Observera att för att garantin ska vara giltig måste kunden kunden förvissa sig om att produkten är korrekt innan montering och att produkterna har hanterats enligt standard och inte ha utsatts för större påfrestningar än vad som är att betrakta som normalt. Det finns ingen garanti för den som slarvar eller hanterar produkterna felaktigt!
Då produkterna är avsedda för modifiering/ombyggnad /trimning gäller endast garanti för själva delen ,ej delar och arbete runtomkring
Tänk också på att om du förändrar din produkt på något sätt så gäller inte garantin .
Garantin gäller endast ursprunglig köpare och kvitto eller kopia på detta måste finnas"

Hoppas det löser sig.

Senast redigerat av tecman (13 maj 2013)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
13 maj 2013 · 901 Inlägg

@ KHRacing: eftersom du representerar företaget,se till att ni har nöjda kunder! Det är nr1 i vilket fall som helst. Om man har börjat ett sådant projekt som jojje81, finns logik i det hela att man vet ett o annat o har kollat orsak till möjliga/diversa fel. Tänk vidare på att det är negtivt att finnas sådana blogg/kommentarer för ett företag hos en sajt som garaget som alla har e bil som intresse!
mvh

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Blondizzz
13 maj 2013 · 354 Inlägg

Kl racing suger. oseriösare företag för man fan leta efter.

Köpte V-bandsklämmor till avgassystemet det skillde 3mm i godset på en av klämma och 4mm på dom andra,
dom påstod att det var jag som hade modifierat dom och att det inte fanns någon garanti då jag brutit förpackningen.

Inte förrän gubben min åkte ditt tillsammans med mig  så ändrade dom uppfattning om deras vara.
Fick tillbaka mina pengar.
dessutom sa han att man får förvänta sig sån kvalité på Kina skit.

*(rätt bra att dom håller med att deras grejer är Kina skit.)*

Första och sista gången jag handlade hos KL

Stå på dig. du har garanti och konsumentköplagen på din sida!!!!!!

Volvo S40 "t4" (2000)
Volvo V70 D5 "Brukis 1" (2004)
torpis Forummoderator
13 maj 2013 · 10 572 Inlägg

Denna typ av trådar kör vi inte på garaget eftersom motparten inte kan försvara sig innan det spårat ur. Ev problem löses med företaget direkt.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang