Visslande ljud från motorrummet

infeap
16 maj 2013 · 43 Inlägg

Nu har jag köpt en splirrans ny vattenpump från skruvat.se, var lite trångt att byta men gick alldeles fint. Satte tillbaka alltihop och fyllde upp kylarvätskan igen med 5 liter vatten för att se om det fortfarande läckte men det gjorde det inte! smile

Så nu är läckaget fixat. Men det visslande ljudet är fortfarande kvar så jag tittade runt på andra saker. Denna gången testade jag att starta bilen och hälla en lagom mängd vatten på remmen medans den snurrar runt. Och ljudet försvinner en stund, men kommer sedan tillbaka efter 5-6 sekunder efter att jag slutat hälla. Jag börjar fundera på om det är det hjulen som bara är som ett "stödhjul" nummer 2 på de bilder länkade i tidigare kommentarer, men som sagt är inte säker.


Jag tittade även om det fanns någon vätska kvar i AC'n och det fanns det inte, är väl rövdyrt att fylla på igen...


någon som har några förslag på vad det kan vara som gnisslar?

Harrig
20 maj 2013 · 54 Inlägg

I 9 fall av 10 är det remmen eller remhjulet som e kasst eftersom du använt "olja/vattenmetoden" Du har inte nån remspray du kan spruta på?- Tillfälligt fix dock

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang