Rasslande/tickande Oljud från kopplingen? Audi a6 1,8T Awt

benz_89
22 maj 2013 · 733 Inlägg

Som rubriken lyder så har jag ett obehagligt rasslande/tickande ljud i bilen, som jag tror kommer ifrån kopplingen eftersom att det låter mera när man trycker på kopplingen tongue Det är bara när bilen är riktigt varm som oljudet kommer och ljudet följer med varvtalet och det räcker med att peta lite på kopplingen så blir ljudet värre.

Någon som haft samma bekymmer och kan säga vad felet kan vara?
Kan det vara ett dåligt urtrampningslager?

Laddar upp ett litet klipp så ny kan lyssna på eländet tongue


Kanske svårt att höra på klippet, men ljudet blir betydligt högre när jag trycker ner kopplingen tongue

Senast redigerat av benz_89 (22 maj 2013)

whose
22 maj 2013 · 1 330 Inlägg

Det är inte utrampningslagret som behöver bytas ? har haft en w210 som lät sådär smile

benz_89
22 maj 2013 · 733 Inlägg

whose skrev:
Det är inte utrampningslagret som behöver bytas ? har haft en w210 som lät sådär smile

Jo var de jag skrev och fråga om det kunde vara det, farsan din trodde att det kunde vara det smile
Men vill ju vara helt säker innan jag ska börja riva ner lådan tongue Isåfall köper jag en nykopplingssats med tryckplatta,lameller och urtrampningslager när man lika har ner den tongue

Senast redigerat av benz_89 (22 maj 2013)

whose
22 maj 2013 · 1 330 Inlägg

Jo tar du lös så är det bara byta allt då har du allt nytt och vet att det håller bra länge smile




benz_89 skrev:

whose skrev:
Det är inte utrampningslagret som behöver bytas ? har haft en w210 som lät sådär smile

Jo var de jag skrev och fråga om det kunde vara det, farsan din trodde att det kunde vara det smile
Men vill ju vara helt säker innan jag ska börja riva ner lådan tongue Isåfall köper jag en nykopplingssats med tryckplatta,lameller och urtrampningslager när man lika har ner den tongue

benz_89
23 maj 2013 · 733 Inlägg

Ingen som har haft samma bekymmer på sin Audi?

LocKtar Herr
24 maj 2013 · 1 722 Inlägg

Tycker inte det låter som urtrampningslagret, säker att det är från lådan?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
benz_89
24 maj 2013 · 733 Inlägg

LocKtar skrev:
Tycker inte det låter som urtrampningslagret, säker att det är från lådan?

Från växellådan borde ljudet inte komma eftersom det låter även fast ingen växel är i, och lådan börjar ju inte driva förrän växeln är i och man släpper upp kopplingen tongue Utan något som hör i hop med kopplingen eftersom ljudet fördubblas bara man petar till på kopplingen tongue
Och vad mer än urtrampningslager kan då låta i kopplingen? Slitna lameller? nånting med tryckplattan? eller svänghjulet? eller nållagret kanske? tongue Men en polare som är Vag mekaniker har bytt ut massa dubbelmasse svänghjul och han säger att sådär brukar det inte låta när svänghjulet är dåligt, så jag vet inte tongue

LocKtar Herr
24 maj 2013 · 1 722 Inlägg

Spännande! smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang