2591
Sök

Allmänna frågor om AC-system. MB w210 -96.

Forummoderator
18 319 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
Jag vet att alla AC "läcker lite" och måste fyllas på var 5-9 år beroende på bil. Min MB vill nu inte kyla mer :-( Det hördes ett pysande ljud bakom mittmunstyckena för ventilation i bilen igår. tryckte jag på eco-läge slutade pysandet. Startade jag ac igen började det... Slutsats är en kraftig läcka.

Funderar på att fylla systemet med tryckluft för att försöka lokalisera läckaget. Kan detta skada kompressor?

Var brukar läckor uppstå först på W210?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

3 235 Inlägg
25 maj 2013
Luft kan innehålla en hel del fukt, som kan skada ditt torkfilter. Men om du äandå tänker byta filtret är det bara att köra på.

Forummoderator
18 319 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
engolf skrev:
Luft kan innehålla en hel del fukt, som kan skada ditt torkfilter. Men om du äandå tänker byta filtret är det bara att köra på.

Tackar. Jo, det får bli så. Vill se att kompressorn sparkar igång igen innan vidare felsökning/tömning av systemet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 498 Inlägg
26 maj 2013
Ljudet som du upplever är en ventil som låter vilket kan förekomma om där är för lågt tryck i systemet,
Upplevde samma ljud i en peougot 307 förra veckan och som åtgärdades med en fyllning,

Testa att tryck på fyllnads ventilerna för att kontrollera om gas finns,

Forummoderator
18 319 Inlägg
26 maj 2013
Trådstartare
ascona-tic skrev:
Ljudet som du upplever är en ventil som låter vilket kan förekomma om där är för lågt tryck i systemet,
Upplevde samma ljud i en peougot 307 förra veckan och som åtgärdades med en fyllning,

Testa att tryck på fyllnads ventilerna för att kontrollera om gas finns,

Ska kolla imorgon. Tack.

Sök