2618
Sök

mb c280-94 4000 rpm, "Varvstopp"

2 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
Tjena tjena har en mb c280-94
Bilen gör så att den slår in en varvstopp på 4000 som sagt, Dock värkar det inte vara samma slags varvstopp som  "parkeringsvarvstoppen"
Bilen är en manuell och tror då aldrig den har varigt en automatare, inte säker dock , många ägare.
Men iaf denna varvstopp är putsväck så fort jag passerat 140km/h.. Om jag bromsar in så kan jag varva på tommgång, då infinner sig varvstoppen på ca 6,3k typ, om jag kör fulla spjäll på 4 el 5an så finns de inge stopp alls...
startar jag om bilen är varstoppen tillbaks på 4000, även om bilen är varm,
Felen som jag tänkt mig, har en icke fungerande Abs och läkande vakum om då något till insprutet har någon slags vakumstyrning eller om det är så att det sitter i samma relä som till abs, bilen funkar klockrent-tar normalt med soppa osv och felet är inget jag riktigt stört mig på så har inte tagit mig tiden att leta igenom allt, min tjej säger att jag är lat som frågor om mycket saker men om någon vet vad felet är så kan man ju fixa det asap, right big_smile nä men någon vänlig själ som vet vad detta är för fel får gärna sjunga / mvh Gustav
Senast redigerat av Gupplan (26 maj 2013)

2 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Ingen som har någon aning smile?

Sök