3562
Sök

B230A Volvo 740 (-86) Slö som ett as...

72 Inlägg
12 juni 2013
Trådstartare
Hej.

Min Volvo 740 är så förbannat slö så det är inte klokt. Gasar man till på 2:an på en grusväg så händer det i princip ingenting o så slö ska han nog inte vara. Om man vill hänga upp bilen så får man koppla o varvstoppa han och sen släppa upp kopplingen då får man upp han. Jag har bytt tändkablar, rotor, stift, fyllt på med olja i förgasaren, men har hört att membranet kan vara sprucket i förgasaren och har inte hunnit kolla det än och har inte bytit fördelarlocket. Så tänkte höra om det inte är membranet och om det inte är fördelarlocket som orsakar det vad kan det då vara? Dessutom ibland så vill han inte varva mer än runt 3000 när man kör med han om man inte har choken ute lite och vad kan det då vara? En kompis sa att det kan vara vakuumklockan som är dålig. '

Idéer på vad det kan vara uppskattas!

Mvh Ninjafinnen

78 Inlägg
14 juni 2013
Börja med membranet ,sen kan du kolla så att kamremmen inte har kuggat kolla också så att den får tillräckligt med bränsle. Lycka till.

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !

72 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
Membranet är nybytt och felet består så kamremmen är väl det som är kvar och en fråga som kanske är lite dum men hur kollar man så den får tillräckligt med bränsle? smile

37 Inlägg
19 juni 2013
Prova ta bort soppaslangen på förgasaren och kör på startmotorn. Har du kollat så att trotteln åker upp när du gasar? smile

72 Inlägg
19 juni 2013
Trådstartare
Adam95 skrev:
Prova ta bort soppaslangen på förgasaren och kör på startmotorn. Har du kollat så att trotteln åker upp när du gasar? smile

Ja juste fan xD fyfan måste ha hjärnsläpp eller nå? *facepalm*  Nä har inte kolla trotteln men får la ta o gört imorrn :p var snäll o kom med så många idéer som möjligt på vad det kan vara tills imorrn så jag kan kolla så mycket som möjligt tongue Tack!

Sök