3050
Sök

Golf Mk1 -80. Tankmätare gett upp.

Forummoderator
18 319 Inlägg
22 juni 2012
Trådstartare
De som läste min Blogg vet vad detta lilla problem orsakade mig igår... Vill nog reparera den. Nån som vet var man ska börja? Givare? Mätarhus? Troll i förgasaren?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
10 juli 2013
Tjo! lite sent, men jag undrar om du fick i ordning på det? vad var problemet? var det bara tankmätaren som gett upp, eller andra instrument också?

Forummoderator
18 319 Inlägg
10 juli 2013
Trådstartare
SoL skrev:
Tjo! lite sent, men jag undrar om du fick i ordning på det? vad var problemet? var det bara tankmätaren som gett upp, eller andra instrument också?

Det var bara tankmätare. Givaren mätte jag upp och den var hel. Troligen fel i instrumenthus. Bil såld.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
10 juli 2013
Dieselsmurfen skrev:
SoL skrev:

Det var bara tankmätare. Givaren mätte jag upp och den var hel. Troligen fel i instrumenthus. Bil såld.

Hur går man tillväga när man vill mäta givaren då? någon särskild resistans det ska vara eller hur går det till?

Forummoderator
18 319 Inlägg
10 juli 2013
Trådstartare
SoL skrev:
Dieselsmurfen skrev:
SoL skrev:

Hur går man tillväga när man vill mäta givaren då? någon särskild resistans det ska vara eller hur går det till?

Kom bara ihåg att jag mätte den när tanken var tom och när tanken var nästan full och fick 2 olika motstånd.

Sök