11 juli 2013
Trådstartare
Jag köpte en volvo 940 turbo för ca 3 veckor sedan, när vi köpte den tyckte vi den verkade lite slö (gått ca 30000mil så jag trodde det var därför). Men efter två dagar så la den av, den tappade typ trycket i motorn o hackade fram, jag hörde runt lite o enligt mekaniker på volvo var det bränslepumpen i tanken. Jag bytte pumpen och det vart en väldigt märkbar skillnad, den hade mer tryck och mycket bättre gång i övrigt. Han hackar till vid uppväxling på höga varv, typ som att han tappar orken en kort stund o sen skjuter iväg igen.
Nu till problemet, igår när jag skulle åka hem kom problemet tillbaka! Vid 2500varv började han hacka fram. Låt mig tillägga att förra gången det blev såhär var det ett regnoväder innan jag körde iväg och samma sak igår. Men när jag kom hem, för det går att köra bilen till 70km/h så lossade jag pluspoolen på batteriet för att nollställa bilen o radera felmeddelanden. När jag sedan provkörde den var det som vanligt, han hackade till på uppväxling vid högt varv.
Sedan imorse när jag skulle till jobbet testade jag att gasa på, och som vanligt hackade han på uppväxling, men när jag växlade upp till 4an, så dog bilen. Man hörde typ som ett svagt skrapljud o så la bilen av. Den gick o starta efter o köra med, men det är ganska jobbigt o bilen kan inte må så bra av det.
Är det nån som kanske vet eller har en fundering på vad det kan vara? Tack på förhand isåfall.