M3 e46 Felsökning

Dmc
12 juli 2013 · 27 Inlägg

Hej allihopa  , jag bor i stockholm och jag känner inte så många bra BMW verkstad och vill att uppdatera min M3 data box och göra en felsökning, eller ska jag gå till BMW ?

MVH / Abbe

BMW M3 E92 "snart uppdateras allt om bilen" (2008)
dawwe ...has left the building...
12 juli 2013 · 4 474 Inlägg

Varför? Vad är problemet? BMW eller Bil & Motorteknik är de mest kunniga, båda lika dyra ungefär.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Dmc
12 juli 2013 · 27 Inlägg

efter inspektion 2 känner att bilen går lite seg kanske jag känner fel men ingen konstigt ljud eller något konstigt det bara att jag e så känsligt och till uppdatering jag har startat om data boxen och tror att den sista uppdatering försvann och nu tar mer bränsle om jag ska jämföra med förut .

Tack Dawwe

BMW M3 E92 "snart uppdateras allt om bilen" (2008)
Vurtne DEVIL
12 juli 2013 · 1 171 Inlägg

Dmc skrev:
efter inspektion 2 känner att bilen går lite seg kanske jag känner fel men ingen konstigt ljud eller något konstigt det bara att jag e så känsligt och till uppdatering jag har startat om data boxen och tror att den sista uppdatering försvann och nu tar mer bränsle om jag ska jämföra med förut .

Tack Dawwe

Sälj din pizzaräzer istället, blir nog billigare!

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
dawwe ...has left the building...
12 juli 2013 · 4 474 Inlägg

Du uppdaterar inget genom att "starta om boxen". Återställer möjligen vissa "adaptionsvärden". Läs ut eventuella felkoder så får du svart på vitt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Dmc
13 juli 2013 · 27 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Dmc skrev:
efter inspektion 2 känner att bilen går lite seg kanske jag känner fel men ingen konstigt ljud eller något konstigt det bara att jag e så känsligt och till uppdatering jag har startat om data boxen och tror att den sista uppdatering försvann och nu tar mer bränsle om jag ska jämföra med förut .

Tack Dawwe

Sälj din pizzaräzer istället, blir nog billigare!

tack för din råd men ändå billigare till mig att behålla den wink

BMW M3 E92 "snart uppdateras allt om bilen" (2008)
Dmc
13 juli 2013 · 27 Inlägg

Tack Dawwe
ska försöka hitta den smile

BMW M3 E92 "snart uppdateras allt om bilen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang