3191
Sök

Byta cellpaket Golf/Caddy 1?!

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Tja!

Jag åker på att byta cellpaket i Caddyn.
Jag vet på senare golfarna så måste ju bräda och allting ur men hur är det på första modellen?
Kollade på bildelsbasen och det finns 65 cellpaket till golf 1 och 10st (varav 5 nya) till golf 2 så min första tanke är att det kanske är lite smidigare till golf 1;an för är ju en jävla massa riv annars för lite pengar?

Svar och tips mottages gärna smile

Tack på förhand// Daniel

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 september 2013
har för mig att man fick riva av panelen, vilket inte är så jobbigt på en etta! då den sitter väldigt simpelt!
sen sitter värmepaketet från förarsidan sett har jag för mig i mitten..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

351 Inlägg
2 september 2013
detta gjorde jag i en jetta för några veckor sedan, instrument brädan skiljer sig lite men tror inte det påverkar så mycket, värmepaketet sitter i alla fall mitt i mitten och slangarna från cellpaketet går på förarsidan, jag behövde inte ta bort hela instrumentpanelen utan det räckte med att ta bort dom undre bitarna (handsfack på passagerar och förarsida samt "mittenkonsol") sen var det bara att få lös wajrarna och slangarna och nån skruv,

jag tog även ut fläkten den vanliga vägen först (under huven) vet inte om man måste det men det hjälper en del och skruvar där måste ju ändå bort.

lycka till..

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Okej ja tackar för svar, skall börja riva lite i helgen så får jag så, det finns ju olika modeller också, lång och kort anslutning så jag läre ju riva bort eller iaf komma åt och kika innan jag beställer nytt..

Sök