Köpråd:vinterbil

940_Turbo_98
14 augusti 2017 · 8 Inlägg

Hej på er. Letar lämplig vinterbil, bakhjulsdriven är ett krav. Har svårt att bestämma mig för vad jag ska ha helt enkelt. Vad tycker ni? Budget 15000:-

Senast redigerat av 940_Turbo_98 (26 september 2017)

Alkeruden
14 augusti 2017 · 227 Inlägg

volvo 940, Mercedes 190, bmw E36 3Serie eller ford sierra .

Evildan
14 augusti 2017 ·

Opel Omega

ehedman
14 augusti 2017 · 1 966 Inlägg

7/940, e30/36 eller Sierra

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 augusti 2017 · 17 463 Inlägg

De modeller som räknas upp ovan givetvis. Vill lägga till Mercedes C-klass. En sådan får man inom ramen för budget. Jag köpte igår en vinterburk och släppte på alla krav förutom max 20k. Hittade en bra bil som är fwd och manuell. Elaka tungor på garaget påstår att jag kommer att sälja den inom några dagar dock. Vi får väl se.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
14 augusti 2017 ·

Hybrid_ skrev:
De modeller som räknas upp ovan givetvis. Vill lägga till Mercedes C-klass. En sådan får man inom ramen för budget. Jag köpte igår en vinterburk och släppte på alla krav förutom max 20k. Hittade en bra bil som är fwd och manuell. Elaka tungor på garaget påstår att jag kommer att sälja den inom några dagar dock. Vi får väl se.

Jag är inte elak, jag är realist!
Manuellt vevad dieseldriven småbil, som dessutom är tysk...please. tongue

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 augusti 2017 · 17 463 Inlägg

Evildan skrev:

Hybrid_ skrev:
De modeller som räknas upp ovan givetvis. Vill lägga till Mercedes C-klass. En sådan får man inom ramen för budget. Jag köpte igår en vinterburk och släppte på alla krav förutom max 20k. Hittade en bra bil som är fwd och manuell. Elaka tungor på garaget påstår att jag kommer att sälja den inom några dagar dock. Vi får väl se.

Jag är inte elak, jag är realist!
Manuellt vevad dieseldriven småbil, som dessutom är tysk...please. tongue

Det var elakt! Nu tror ju folk att jag köpt en Audi! Riktigt så pantad är jag inte. Vill bara påpeka detta.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
14 augusti 2017 · 5 833 Inlägg

Min volvo 245 är till salu, ganska nära Kungälv och ryms inom budget. Besiktad till nästa vår, går som en klocka och är inte så katastrofalt rostig wink

Evildan
14 augusti 2017 ·

Hybrid_ skrev:

Evildan skrev:

Hybrid_ skrev:
De modeller som räknas upp ovan givetvis. Vill lägga till Mercedes C-klass. En sådan får man inom ramen för budget. Jag köpte igår en vinterburk och släppte på alla krav förutom max 20k. Hittade en bra bil som är fwd och manuell. Elaka tungor på garaget påstår att jag kommer att sälja den inom några dagar dock. Vi får väl se.

Jag är inte elak, jag är realist!
Manuellt vevad dieseldriven småbil, som dessutom är tysk...please. tongue

Det var elakt! Nu tror ju folk att jag köpt en Audi! Riktigt så pantad är jag inte. Vill bara påpeka detta.

Smått galen, men du är för helvete inte dum i huvudet. wink
Det är inget fel på bilen du köpt, problemet ligger annorstädes. big_smile

Alkeruden
14 augusti 2017 · 227 Inlägg

opel omega är ganska roliga bilar om man väljer en med v6an och har bra fjädrar smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 augusti 2017 · 17 463 Inlägg

Alkeruden skrev:
opel omega är ganska roliga bilar om man väljer en med v6an och har bra fjädrar smile

Rolig? Ja!

Man bör dock se upp för läckande ventilkåps- och grenrörspackningar samt att diverse elfel förekommer så en rejäl koll är att rekommendera.

Jag har personligen inga goda erfarenheter av Opel i budgetklassen men sörjer fortfarande min "Torsten" Som var en CD-utrustad 2.0 automat. Den dog för 2 år sedan. Rätt rejält. Min när den fungerade åkte man som en kung, det ska erkännas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
14 augusti 2017 ·

För sakens skull, så ingen börjar gråta här, gällande köp av en småbil av märket AUDI för maximalt 20000kr som var den småsnåla hybridens maximala budgettak.
Vad finns det då för småbilar från AUDI?
A1 och A2
Köper man någon av dessa för 20000kr är antingen A2 sopslut eller A1 stulen.

Senast redigerat av Evildan (14 augusti 2017)

940_Turbo_98
14 augusti 2017 · 8 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Min volvo 245 är till salu, ganska nära Kungälv och ryms inom budget. Besiktad till nästa vår, går som en klocka och är inte så katastrofalt rostig wink

Kan vara intressant faktiskt. Jag har skickat PM till dig.

Övriga,tack för många bra förslag.

trubbelturbo
14 augusti 2017 · 1 457 Inlägg

Evildan skrev:
För sakens skull, så ingen börjar gråta här, gällande köp av en småbil av märket AUDI för maximalt 20000kr som var den småsnåla hybridens maximala budgettak.
Vad finns det då för småbilar från AUDI?
A1 och A2
Köper man någon av dessa för 20000kr är antingen A2 sopslut eller A1 stulen.

Gråter gör jag inte, men jag förstår inte vad diskussionen har med tråden att göra?

Jag tycker du ska köpa en gammal Volvo, inga jätteroliga bilar, men de är fina att sladda med i snön. Kanske lite tråkigt förslag men för 10000 så får du en som är helt ok. smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Evildan
15 augusti 2017 ·

trubbelturbo skrev:

Evildan skrev:
För sakens skull, så ingen börjar gråta här, gällande köp av en småbil av märket AUDI för maximalt 20000kr som var den småsnåla hybridens maximala budgettak.
Vad finns det då för småbilar från AUDI?
A1 och A2
Köper man någon av dessa för 20000kr är antingen A2 sopslut eller A1 stulen.

Gråter gör jag inte, men jag förstår inte vad diskussionen har med tråden att göra?

Jag tycker du ska köpa en gammal Volvo, inga jätteroliga bilar, men de är fina att sladda med i snön. Kanske lite tråkigt förslag men för 10000 så får du en som är helt ok. smile

Förstod du inte mitt inlägg så är du inte tillhörande målgruppen det riktade sig till, du gråter ju inte.
Eller förstår du inte att jag och någon annan medlem tog ett litet sidospår efter att en nyinköpt vintersläde nämnts?

940_Turbo_98
26 september 2017 · 8 Inlägg

På jakt igen, fler tankar kring detta smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang