Maxxisdäck vilka är det? Bra eller dåliga?

andreas_gbg_
13 februari 2010 · 1 634 Inlägg

Jag har maxxis 17" och tyckte det blev en jäkla skillnad mot mina gamla Hankook Ventus däck med samma dimension. Till det bättre då. Tystare framförallt.

Senast redigerat av andreas_gbg_ (13 februari 2010)

Numera Saab 9-5 Aero -00
LarssaO
14 februari 2010 · 23 Inlägg

Har fått reda på vad det är för däck nu och det är Maxxis Maz1. Har surfat runt lite och förstått att de inte är Maxxis värsting iaf. Tror ni det är nå däck att satsa på till min MB s500?

Bjork OEM <3
14 februari 2010 · 6 957 Inlägg

LarssaO skrev:
Har fått reda på vad det är för däck nu och det är Maxxis Maz1. Har surfat runt lite och förstått att de inte är Maxxis värsting iaf. Tror ni det är nå däck att satsa på till min MB s500?

Beror väl på körstil? och vad ligger däcket i för prisklass?

OEM <3
LarssaO
14 februari 2010 · 23 Inlägg

Jag kör normalt, mest inne i stan. Bilen är ingen bra lekbil smile prisklass, jadu har inte hittat någon bra sida för va de kostar. Men jag vill ha däck för runt 1500 :- st (om det räcker). Ni får jättegärna komma med tips, däcken är tänka att vara vid måtten 245/45 18".

steifan DR!FTT3KN!K3R
14 februari 2010 · 10 427 Inlägg

LarssaO, Däckoline säljer senaste generationen Hakka Z G2 i 245/45 18 för c:a 1600kr/st, rätt så bra pris ändå. Inget testvinnardäck men har för mig att just Z G2 har lyckats ok i något 17/18" test från 2009.

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d … sowigan=So

Finns lite Falken och Kuhmo-däck som ligger strax under i pris.

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Asrnl08
6 oktober 2020 · 1 Inlägg

Maxxis tires are good brand tires, i also used and i am satisfied.

Hey I am Asher thomas, from Netherlands. I am working with Auto Service Romkema in Leeuwarden
Banden Leeuwarden
torsen
6 oktober 2020 · 7 238 Inlägg

torpis skrev:
Även terrängåkare kör på maxxis. Mudzilla och creapy crawler är de vanligaste maxxis däcken där.

Stämmer att Maxxis, tillsammans med Cooper, är vanliga "i skogen".

torsen
6 oktober 2020 · 7 238 Inlägg

LarssaO skrev:
Har fått reda på vad det är för däck nu och det är Maxxis Maz1. Har surfat runt lite och förstått att de inte är Maxxis värsting iaf. Tror ni det är nå däck att satsa på till min MB s500?

I ditt fall, med din bil, hade jag satsat på Continental eller Michelin.
Om det inte är en budgetfråga?

zleepy Trucker
6 oktober 2020 · 1 392 Inlägg

torsen skrev:

LarssaO skrev:
Har fått reda på vad det är för däck nu och det är Maxxis Maz1. Har surfat runt lite och förstått att de inte är Maxxis värsting iaf. Tror ni det är nå däck att satsa på till min MB s500?

I ditt fall, med din bil, hade jag satsat på Continental eller Michelin.
Om det inte är en budgetfråga?

pssss
tråden skrevs feb 2010 så tror han hunnit köpt däck, kanske t.om bytt bil ett par gånger nu tongue

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang