16673
Sök

Skada Volvo V60 2022

2 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Hej,

Hämtade min V60 idag på Bilia i Haga Norra (Solna). Bilen var inne på en kompletterade service efter att de missat några moment i den vanliga. De hade varit snälla och tvättat bilen, men när jag kom hem såg jag denna skada på höger bak. Går det att säga vad som hänt baserat på bilden?

Min hypotes är att det är en skada från tvätten de (Bilia) utförde idag.

https://www1.garaget.org/gallery/images/253/252791/252791-df8df6e637a18cfe7623a3a6bc6d95a1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/253/252791/252791-d79d6b3d280584fdb29da6e9e76089bf.jpg

Fri fart för ett fritt folk!
15 045 Inlägg
för 3 timmar sedan
ser ut som någon kört in med bilen mot typ en garage dörr eller liknande men seamtidigt borde skadan finnas längre ner isånt fall. 

står du där bussar åker förbi.   höjden ser väldigt lagom ut för att vara en buss som sidesvajpat bilen.  tex i en korsning eller liknande..    så fundera på var bilen stått någonstans.     för en boggie buss sveper så pass att man skulle kunna pricka in skadan så där.     med röven på bussen.

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
för 3 timmar sedan
Trådstartare
Growe skrev:
ser ut som någon kört in med bilen mot typ en garage dörr eller liknande men seamtidigt borde skadan finnas längre ner isånt fall. 

står du där bussar åker förbi.   höjden ser väldigt lagom ut för att vara en buss som sidesvajpat bilen.  tex i en korsning eller liknande..    så fundera på var bilen stått någonstans.     för en boggie buss sveper så pass att man skulle kunna pricka in skadan så där.     med röven på bussen.

Hej,
Jag står aldrig där bussar åker förbi. Skulle inte skadan varit större då? Jag tror den har uppkommit under tiden bilen varit hos Bilia, men vill veta mer om vad det skulle kunna vara. Det är inget färg på vilket det brukar bli om man kör emot betong i ett garage.

Fri fart för ett fritt folk!
15 045 Inlägg
för 3 timmar sedan
Gustav11538 skrev:
Growe skrev:

Hej,
Jag står aldrig där bussar åker förbi. Skulle inte skadan varit större då? Jag tror den har uppkommit under tiden bilen varit hos Bilia, men vill veta mer om vad det skulle kunna vara. Det är inget färg på vilket det brukar bli om man kör emot betong i ett garage.

en buss flyttar ut röven rätt ordenkligt men skulle bara pricka en kortare sträcka..   men visst du borde ju sätt skadan innan bilen var tvättad..   vad säger dom på bilia..

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
26 627 Inlägg
för 1 timme sedan
Följande är absolut ingen nedlåtande pik av något slag, men det är precis av den här anledningen man går ett varv runt bilen efter att den varit på en verkstad.
Oavsett hur mycket man än litar på verkstaden i sig, eller hur bråttom man än har så kan det vara så värt det i längden.

Lite svårt att avgöra vad som har varit in i flygeln, men någonting högt i alla fall.
Hoppas det löser sig!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök