Hybrid_ skrev:
Growe skrev:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/47/46981/46981-78ee5a2165ee3d2de394d98d6d7f9651.jpg]()
ett stycket Skoda Fabia 2007 besiktad t.o.m sista aug 2027 på Tradera för 7900 :-
Bra köp!
nog svårt att få något bättre för dom pengarna 2ägare eller 3 med firman. totalt full servad vad jag kan se nog bytt delar för 3bilar under åren.
fanns/finns 2 större fel. acn fungerade inte men den är lagad och rost.
sen lite sånna där små konstigheter en låskista som inte registrera att förardörren är öppnad eller stängd så den slår igen c-låset efter 30sec om man inte öppnar någon annan dörr. ac var en oring som var dålig tror jag.. vi trycktestade bilen den var fylld 2023 sist av någon riktig jävla klåpare. finns kvitto på det

där dom påstog att kompressorn läckte och typ smutsade ner hela nya ac kompressorn med olja och spårmedel. men enda läcka var tryckgivaren som läckte i oringen monterade ny oring och sensor och fyllde med r134a igen rosten vet jag inte om jag ska göra något med. behöver ny skärmkant vänster bak lite uppsnyggning av trösklar och sånt men det är ju en gammal skitbil. men en bra sådan. sista servicen gjord förra året i aug. är kamremsbyte på g pga ålder milen har den 4000mil kvar så en ny rem ska jag kasta dit. väldigt trevlig bil att köra för att vara vad det är. tanten ska eventuellt börja jobba 40min bort tar 1.5timme med tåg/buss enkel resa så det är ju inte hållbart så blev lite panik att leta en okej bil. mer bil för pengarna är nog svårt att hitta. som faktist fungerar.. körde 20mil hem med den
suttit och kollat igenom alla tusentals kvitton på bilen.. tex vet jag att den är krockad en gång en lastbil som "körde" på första ägaren och smet. den dök upp från ingenstans i jättehög fart när hon bytte fil och ja kvittot finns på självriskbetalningen det är den nivån på kvitton på denna bil inkl ALLA bes protokoll sedan bilen var ny handbroms är återkommande problem om ni undrar

alla fjädrar runt om är bytta inom sista 5åren. länkarmar är bytta 2gånger fram alla hjulager är bytta minst 1gång

Kör fort så hinner inget hända...