Populära projekt
Volvo 740 T5 som ska förfinas/renoveras
Tanken med detta projekt är att snygga till både motorrum, interiör och exteriör.
Maserati 3200gt mindre ombyggnad/styling
Tänkte nu att jag skulle börja sakta men säkert och göra om min Maserati 3200gt v8 twinturbo. Enligt mig så ska inte en italiensk premiumbil se ut som en japansk stylad sportbil, så mitt mål blir att få den att se mer italiensk ut igen! Visionen är att vingen ska bort från bakluckan och förhöjningen som var byggd för vingen ska slätas ut igen till original skick på bakluckan, ska även försöka hitta på en annan front och det lutar mot en eftermarknads maserati 4200gt front, sen ska det även bytas fälgar till helsvarta 20" som är lite mer stilrena än dem som sitter på och bilen ska som det är tänkt plasti dippas i matt orange.
Mitt cheva van projekt ska bli klar till power big meet 2009 uppdaterad 18maj inredning80%klar
Äldre projekttråd som ej finns kvar längre.
Volvo 945 D24 TDIC. USA IMPORT. Mål toppskick.
945 D24TIC usa import. Ska fräschas upp i minsta lilla detalj ;)
Cheva SB "prydnadsmotor/byggatrapp"
Rensning & lättning av en CSB , ska bli en kombinerad garageprydnad & LÄTT "byggatrapp" som kan användas vid tillverkning av motorfästen mm
Rädda en 525ix E34
Jag har på ett oväntat sätt blivit ägare till en BMW 525ix E34 och efter att ha funderat vad jag ska göra med den, så har jag bestämt mig att göra i ordning den, så den iaf blir körklar och kan bli godkänd hos bilprovningen, sen får vi se vad som händer... Bilens tidigare ägare tyckte inte det var lönsamt att reparera den, så den var nära att bli reservdelsbil eller att sluta sina dagar på skroten. Då bestämde jag mig tillsammans med min son, att vi absolut skulle "Rädda en 525ix" Bilderna visar hur bilen ser ut idag. Det finns dock ett par särskilda orsaker till mitt intresse; 1. -Jag har tidigare ägt två ix-bilar tidigare och har en speciell relation till den bilmodellen, eftersom den ena var min första BMW-upplevelse. 2. -Dessutom är det så att jag en gång för ca 18 år sedan köpte och importerade denna bil till en bekant. Därefter har bilen körts, mest kortare sträckor av ägaren och hans familj fram till 2013, varefter bilen stått avställd i garage tills 2021. Fortsättning följer...
Mitsubishi Evo 8 uppfräschning m,m
en bil som man velat ha sen man var lite pöjk vill man hålla så ren o snygg som möjligt !
Audi A4 B7 S-Line Ljudbygge
Jag har glidit in en del på billjud så kommer bli en del sont med ombyggda dörrar å någe snyggt i bagaget. Oxå allmän styling med lite andra fälgar coilovers osv.
Volvo s60 projekt
Hejsan! Här tänkte jag lägga upp bilder på bilen som är under ständiga förändringar :)
Mitsubishi Evo 8 -04
Här tänkte jag skriva om lite småpyssel som jag gör med min Evo :)
Volvo V70N 2.4 -> A-traktor
Ombyggnad av en Volvo V70 2.4 till A-traktor.
Saab 9-5 projekt
bygga motor och fräsha upp kaross med lack o detaljer.
MadeByMe's A4 B7 2.0 TFSI Quattro "Deadpool"
Projekttråd om min A4 B7 2.0 TFSI Quattro aka Deadpool
Dodge ram 2500 cummins
Coal Train
BMW e30 -85 "Helknas busbil" ELMIA 2013
En e30 med extra allt, Eller så kan man säga att det är ett evighetsprojekt som aldrig blir klart. Infamous Motorsport.
Passat 3BG Variant Highline
Den 4:e april, två dagar efter att körkortet var taget, köpte jag min första bil: http://www.garaget.org/?car=288006. Var hur nöjd som helst, tills jag kom hem och oljelampan blinkade till. Efter ett tag lyste den konstant så det blev att åka till verkstan... Tätt oljesil alá 5555kr. För någon vecka sen rök turbon, så jag beställde hem en K04 från staterna som ska plockas i inom de närmsta dagarna. Har haft diverse problem med denna bil men aldrig gett upp. Här kommer jag lägga upp bilder på diverse småfix och annat skit.
NISSAN 200sx s13 GOES 2JZ
Nissan 200sx s13 med 2jz-gte och r154 låda
Min reservkraft
Reservkraft för mindre strömavbrott.
Till snyggning av chevrolet silverado 2500.
En chevan som var så slut pgr rost har fått tillbaka sitt liv igen! Kolla tråden för mer information, bilen är färdig nu och lägger upp den här för att kunna avsluta den!
VD-Design´s Saab 9-3SC-08 - Lackering
Målet är en riktig bruksbil med bra ljud och schysst uteseende
Projekttråd Jom´s SAAB 9-5
Ett projekt att förfina min 9-5 för att kunna användas som gatbil och kunna köras på bana och ställas ut till vis del. Så den är tänkt att ha lite extra av det mesta utan att det syns.
Volvo Amazon Turbodiesel
En b20 kommer bytas ut mot en om605 från en Mercedes c250dt. Planen är att bygga om och modifiera Amazonen så den blir anpassad för superpump och större turbo.
Långtidsprojekt: Volvo 740 -89, Uppfräschning
Ska fixa upp min volvo 740 GL/T-PKT under längre tid.
Wismar garage
Tanken är uppfräschning av cabben och lite småfix men öven större grejer som renovering av fjädring. Numera blivit garagetråd så här kommer allt som händer i garaget istället då det blir många små projekt
Audi s2 -93 fixas och trimmas !
följ gärna och tipsa om prisvärda delar och bra sidor att köpa grejer till audi s2 ! :)
Renovering av Amazon
Volvo amazon som får agera livstidsprojekt, planen är iallafall att slänga ner en B230fk som ska skrämmas upp lite.
BMW E30 touring oslipad diamant
BMW E30 touring oslipad diamant
Cheva 461 bb kompressor bygge
Bygger en ny motor då jag fick tag på ett bättre block. Tanken är en BDS 8-71 med E85 förgasare, lite gammalmodigt med förgasare men det är halva grejen
Audi A4 B5 1.8TS -99 Stance projekt
Mitt stance projekt, följ gärna!
Volvo 945 v8 turbo projekt
Har en 945a som har varit isbil och almänt slutkörd, såg ut som skit när jag fick den, har bytt dörrar skärmar och huv samt rensat invändigt, ska nu sätta i en v8 med hx55 turbo, har haft en b230f som jag körde på 1,6bars ladd 13 sec på 402m på kjula dragway med oöppnad motor :)
Vw 1303 RS -74
Projekt 1303 Rs -74 skall bli en banbil som är godkänd för gatan den kommer att ha en subaru motor samt växelåda full bur breddade glasfider skärman och bbs rs 17" med porsche bromsar kommer och byggas effet german look bilar som insperations källa
Audi S2 coupe -92
Hejsan! Jag köpte min S2a för ca 3 år sedan i ett skick som inte gör någon glad. Jag bestämde mig för att göra ett försök att rädda den. Tid är inte något bekymmer, syftet med bilen är att jag vill lära mig och ha roligt och i slutändan ha en fin s2a. Då jag spelar ishockey så blir det inte så mkt gjort nu denna vinter men då tänkte jag att jag kan lägga upp lite bilder,skriva lite och dra nytta av er kunskap här på forumet istället.
Nissan 200sx s13 Drift
Drifting /Banbil
Suzuki Samurai-Pickup Skogsbil
Nytt skogsbilsprojekt som ska vara lite mer anpassat för ändamålet än en klumpig King Cab.
Volvo V70 D2 MY12 Styling projekt
Volvo V70 D2 som skall bli mera personlig !
Hot rod pickup - amatörbyggt fordon och långtidsprojekt deluxe
Hot rod projekt, amatörbyggt fordon, LM7/350 V8.
Hoffas Golf IV GTI Turbo
Fordon: Golf GTI Årsmodell: 2002 Motor: 1,8T 20V
Owlas Saabar! 9-3 "Aero" Cabriolet from sida 3, uppdatering 2014-10-25, Saab 9000 sommarprojektet!!
Saab 9-3 "Aero" Cabriolet med 3000 mil på mätaren vid inköp!
Astra GSI som gifte sig med en Saab Turbo.
Astra f GSI 16v som utrustas med Saab B204 turbo motor och allt pyssel därikring.
E36 coupé budget drifter :)
Köpte mig en e36 coupe med skuren motor som jag satsar på att försöka få till ett budget drifting projekt, satsar fullt för att köra säsongen 2019 då det var lite för mycket bekymmer för att hinna bli klar 2018 :) ska även satsa på att ta tungt släp så jag kan köra bilsläpet själv :)
Kenwood Golf mk2 Extremt ljudbygge
Dags för nytt bygge med ett härligt samarbete med Kenwood och Bra Ljud i Bil! Sjukt kul bygge är målet, det kommer vara en del udda lösningar, men det är ett måste för att få in 24st 10" basar och en massa annat skoj! Följ den gärna! :)
Audi A4 B5 Avant ''The Ugly Duckling''
Detta är min första bil, jag kallar projektet för den fula ankungen eftersom den i nuläget är riktigt ful, men den kommer växa till en vacker svan ;) Jag planerar att fixa alla skador, all ytrost, rikta alla bucklor och lacka bilen akryl-vit, sen ska jag sätta dit ett cleant eftermarknadskit, sänka den med coilovers, sätta spacers och nya fälgar, fylla i däcktext, kolfiber-wrapa taket & motorhuven och sätta på svarta diecut sponsor klibbor, vissa med röda detaljer. Sedan ska jag tona baklamporna, installera svarta angeleyes, sätta på ett sportsystem eller slutrör på den så den låter lite maffigare och får ett fett avgasrör, plocka bort emblem så den blir clean och installera en rs-grill. Sedan vill jag även ge mig på inredningen och installera snygga svarta bucketseats i läder & svarta lädersäten bak, lägga in svarta sportmattor och byta pedaler, installera en stereo med AUX, byta till en sportigare ratt och sätta LED-belysning under sätena.
Buick Skylark -64 projekt
Nu är det Buickens tur att få lite uppmärksamhet. Det jag har planerat att göra under vintern 2014/2015 är att: Byta vattenpump, kolla igenom bromssystemet, bygga ljudsystem, flytta fram förarstolen, laga lite rosthål, byta kolet i generatorn, laga en fönsterhiss, byta fjädrar, oljefilter, tändstift, tändkablar, filter och packning i växellådan m.m.
BamZes Volvo 855R - Uppfräschning efter dödsboet
Projekt: Rädda bilen efter dödsboet!
740 cabb, seriöst bygge
740 cabb bygge som vi hoppas blir lyckat, blir nog en riktigt kul bil i sommar allefall :)
Bmw F11 | [Stance] - Form < Function
Projekttråd för min f11 för att få ett gött stuk på bilen. Långtidsprojekt!

