m3 eller r8

Meanstreaker
6 oktober 2008 · 119 Inlägg

Tony_Rene skrev:
kört båda bilarna.. gillar r8ans elegans å one of a kind kännsla.. men m3ans inredning och v8a kännds något piggare... p nått sätt..

Har bara provsuttit dem, men själv tycker jag helt tvärtom med inredningen. M3:ans ser ju ut som vilken 3-serie som helst. R8:ans inredning ser ut och känns mycket modernare och sportigare. Kan dock tänka mig att BMW:s V8 känns lite mustigare. Hade varit spännande att provköra!

Tony_Rene Y not
6 oktober 2008 · 221 Inlägg

Mortalis skrev:
En R8 har ju fördelen att folk inte tycker du är en idiot, sorry alla som har BMW men de e ju inte direkt ovnaligt att folk har fördomar mot de i M3or framförallt tongue
Så risken för att få bilen repad är mindre hehe...sen e den ju stiligare å rulla runt i. Mer blickfång än bmw i mitt tycke iaf...

sant sant.. synd det där.. dn stämpeln e ju inte kul.. fast o andra sidan skiter jag fullständigt i vad andra tycker när jag väl köpt nått så finns det lite tanke bakom det hela.. körglädje e viktigast.. kännslan...

Everything thats fast. has my name written on it
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW X5 "Darkside" (2010)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
steifan DR!FTT3KN!K3R
6 oktober 2008 · 10 427 Inlägg

R8 lär ju vara/bli bra mycket unikare smile Sen har ju R8:an mycket mer pondus i designen.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Tony_Rene Y not
6 oktober 2008 · 221 Inlägg

nee får nog avvakta lite.. vinter nu snart.. så fundera kan jag göra 2-3mnd till:)

Everything thats fast. has my name written on it
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW X5 "Darkside" (2010)
Bjork OEM <3
6 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

R8 med V10 Diesel då? big_smile

OEM <3
Tony_Rene Y not
6 oktober 2008 · 221 Inlägg

Bjork skrev:
R8 med V10 Diesel då? big_smile

Älskar diesel!

vrid till tusen.. min pickup har diesel och den motorn e underbar!
r8 med diesel vore helt klart ett grymmt alternativ...

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Casy vinnarskalle!
6 oktober 2008 · 907 Inlägg

Dom flesta här på forumet har säkert inte ens provkört båda bilarna.. så ta svaren med en nypa salt. Du får nog gå efter din egna intuition smile lycka till iaf!

BMW M3 "Crisis" (2002)
zijaa Bilmekaniker
6 oktober 2008 · 1 354 Inlägg

R8

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
nosushi Avstängd
6 oktober 2008 · 171 Inlägg

DIESEL R8a? är ni inte kloka
R8 med v12tdi  hört nått sånt 

men vilka rökmoln och vilken äcklig lukt det måste vara / hela känslan förstörd

Tony_Rene Y not
6 oktober 2008 · 221 Inlägg

Casy skrev:
Dom flesta här på forumet har säkert inte ens provkört båda bilarna.. så ta svaren med en nypa salt. Du får nog gå efter din egna intuition smile lycka till iaf!

jo sant.. men man kan ju alltid höra efter om vad folk tycker. synpunkter är aldrig fel..
vissa har säkert nån synpunkt p hurvida de ser ut osv.. jag står i valet mellan dessa bilar och folk som nämner rs8 och diesel r8a. osv vidgar synen lite..

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Tony_Rene Y not
6 oktober 2008 · 221 Inlägg

nosushi skrev:
DIESEL R8a? är ni inte kloka
R8 med v12tdi  hört nått sånt 

men vilka rökmoln och vilken äcklig lukt det måste vara / hela känslan förstörd

hehe jo men diesel Är sjukt underskattat idag..
sen rökmoln? hum många nya diesel bilar ser du som ryker? orginal vill jag tillägga

Everything thats fast. has my name written on it
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
DasAuto
6 oktober 2008 · 2 751 Inlägg

R8 utan att ens fundera... R8 är ju mycket mer sportbil än vad m3 är!!!

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
torpis Forummoderator
6 oktober 2008 · 10 572 Inlägg

steifan skrev:
R8 lär ju vara/bli bra mycket unikare smile Sen har ju R8:an mycket mer pondus i designen.

Ja, alltså jag håller med där. Bägge bilarna är väldigt trötta på motorvägen, så mitt val hade blivit R8 pga designen och att man iaf kan åka lika fort när det är blött pga quattron.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
nosushi Avstängd
6 oktober 2008 · 171 Inlägg

Diesel i alla ära på transportbilar och normala pendlar åk helt klart

men inte direkt till sport bilar

man tappar det fina registret och kontrollen

Tony_Rene Y not
6 oktober 2008 · 221 Inlägg

torpis skrev:

steifan skrev:
R8 lär ju vara/bli bra mycket unikare smile Sen har ju R8:an mycket mer pondus i designen.

Ja, alltså jag håller med där. Bägge bilarna är väldigt trötta på motorvägen, så mitt val hade blivit R8 pga designen och att man iaf kan åka lika fort när det är blött pga quattron.

väldigt trötta på motorvägen.. utveckla lite e du snäll.. hehe i förhållande till en enzo eller en ccr e de trötta ja..men i sveriges motorvägs ögon tror jag nog dessa bilar räcket till mer änn väl.

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Mortalis VW-nörd?
6 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

nosushi skrev:
Diesel i alla ära på transportbilar och normala pendlar åk helt klart

men inte direkt till sport bilar

man tappar det fina registret och kontrollen

Audi har vunnit le mans med diesel? tongue

nosushi Avstängd
6 oktober 2008 · 171 Inlägg

R8: 100 blås efter 4,6 sekunder, med ett rytande som får nackhåren att ställa sig. Slutar man inte trampa når mätaren 301 km/h – men det kan tydligen gå ännu fortare om man ska tro på nätskvallret. Oavsett fart känns bilen mirakulöst stabil och kurssäker. Det går förmodligen kalasfint att kryssa i Autobahnfart med knästyrning, om man vill ha tvåhandsgrepp om clubsandwichen. En annan testförare vi pratade med hade kört med 300 på mätaren, och utan problem kunnat plåta mätarnålen utan att det kändes vare sig vingligt eller instabilt. Samma sak i en Carrera 4S var en total omöjlighet!

M3
Kärlek kostar
Funderar man på att investera i nya M3 shoppar man förmodligen inte med SMS-lån
, och således bör man kunna lägga en peng på extrautrustning. Vår testbil kostar 173.000 kronor mer än grundpriset 648.000 kronor, summa 821.700 kronor. Extrapengar som hade gett dig en BMW M3 från -98! Istället blev det extra krydda på en redan ”well hung” bil. Den fyra liter stora V8:ans sång när den sticker iväg över 8.000-strecket är enastående. Där ovanför finns de 420 hästkrafterna, och det låter race hela vägen hem. En dutt på gaspedalen med Power-knappen intryckt får motorn att vrida sig i en snabb kraftuppvisning. Är svänghjulet svarvat av bomull? Med 265 mm breda baksulor lämnar man rödljuset i ett rökmoln, och ritar svarta streck hela vägen till nästa stopp. Motor-Nirvana är nära!

Senast redigerat av nosushi (6 oktober 2008)

nosushi Avstängd
6 oktober 2008 · 171 Inlägg

Mortalis skrev:

nosushi skrev:
Diesel i alla ära på transportbilar och normala pendlar åk helt klart

men inte direkt till sport bilar

man tappar det fina registret och kontrollen

Audi har vunnit le mans med diesel? tongue

I knöw de lol

Pikey
6 oktober 2008 · 2 283 Inlägg

Såg R8 och M3 nästintill samtidigt och kan med lugna puckar säga R8 för den är snyggare.
Nu har jag inte provkört eller provåkt någon utav dem. Bara nya M5 och nya S6 men ingen är ju nära av dem.

Men R8 tilltalar mig mer faktiskt, om du köper den så behåll den länge för den lär bevara värde smile

MVH Niklas Voss

R.I.P. Michael Jackson!
Waho Allmänt Jobbig
6 oktober 2008 · 1 200 Inlägg

R8 lägger ja min röst på smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang