m3 eller r8

mah88 Schwarz Funf
7 oktober 2008 · 222 Inlägg

Tony_Rene vilken bil blir det? tongue

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes
Tony_Rene Y not
7 oktober 2008 · 221 Inlägg

tjenare folket.
sitter nu i norge med en helt underbar kænnsla:) har kjørt skylinen från gbg till oslo och har defenitift bestæmt att den inte ska vara med i kampen.. den vart finfin i førsta inblick.... men nja...  bilen kændes inte alls som en bil jag kan anvænda till vardags från kund till kund.. osv.. så nee ingen nissan..

pratat lite med min kontakt i usa. och fått priserna på de olika bilarna . det kan ju vara lite bra att ha med i berækningarna..

Bmw M3 Vit med 19 tumms svarta fælgar och all utrustning 700 ca
Audi R8 svart Carbon ed.. nått med kolfiber inlæg i motorrum och inredning osv...  850ca

altså 150 mer før en råtta

men underbart att ni visar ett så stort intresse før frågan, kul:)

ska hem imorgon till gbg och kan ju sæga att polaren får ta sin egen bil hem jag tænker iafal ta min bekvæma alpina..
btw skylinen gør inte mycket mer æn 297 orginal....... mellan gbg och uddevalla..(A)

(Hoppas ni fattar trots min post innehåller norska æåø .. men detta land e ju handikappat nær det kommer till att skriva)

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
FreddeK
7 oktober 2008 ·

fan vad gött att du provat nissan ordentligt nu...vad var det du inte gillade med den mer specifikt? Då var det bara två feta provkörningar kvar dåsmile

twin_cam Smålänning
7 oktober 2008 · 7 877 Inlägg

Man måste ju tänka på att Audi R8 byggs av samma koncern som bygger Skoda och Seat... Vilket iofs är bra bilar, men tänk att hitta en knapp i den som är likadan som den i grannens Octavia... (Att samma koncern även bygger Bentley och Porsche är irrelevant wink )

BMW är ju visseligen släkt med MINI, men det är också coola bilar wink Att BMW dessutom äger Rolls-Royce gör inte saken sämre wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Lundberg87
7 oktober 2008 · 242 Inlägg

Min röst går på R8an. utan tvekan.
Mvh/Niklas

Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Audi RS4 (2001)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
Tony_Rene Y not
8 oktober 2008 · 221 Inlägg

Freddeponken skrev:
fan vad gött att du provat nissan ordentligt nu...vad var det du inte gillade med den mer specifikt? Då var det bara två feta provkörningar kvar dåsmile

jadu.. inget som jag inte direkt kan hacka på.. utan bara kænslan som inte finns dær.. næmligen glædjen och den ursinniga djævulen inne i dig kommer aldrig fram.. jag måste sæga att det ær en bra bil.. inget fel på den.. men åka mil efter mil ær inget jag føredrar i den bilen.. rundt en bana kan nog bilen vara i sitt rætta jag..



nu till en annan bra sak som jag glømde skriva førut..

jag och en mycket god vænn från oslo. har pratat lite øver lunchen idag.. och han skall få fram en m3a till mig tills på lørdag. så då blir det testkørning av m3an:) i helgen:) gbg - malmø blir stræckan.. och jag hoppas ju givetvis på fint væder och lite trafik..

ska hoppa i sæng nu folk.. God Natt!


//Tony

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Holiace
8 oktober 2008 · 1 754 Inlägg

Jag skulle ta en R8 (Utan tvekan). Även om M3 är snabbare så vill jag hellre ha en R8.

Jag kan inget om allt.
Team-Adolfsson Gödseldräng
8 oktober 2008 · 4 529 Inlägg

Tony_Rene skrev:

nosushi skrev:

Casy skrev:

Jag är beredd att hålla med där. Bmw har alltid haft kvalité rakt i genom, oavsett modell. :-)


Inte för att Audi är dåligt på något vis, men Bmw har alltid varit i topp.
Och att sedan jämföra R8 mot M3 är fegt. Snarare S4/S5 isåfall.

så här

NR1 BENZ ok för rosten : tvätta och vaxa ofta
NR2 AUDI vet inte
NR3 BMW ok för trasiga toppar och läckande vanos : undvik köp av M3 om den är mer än 3år

säger alla nu

förut va ju BMW på andra

är illa tvungen att låta dig ha din mening.. men jag tycker då inte benz har mycket att komma med i dagens sportbils värld....
av de 3 hamnar inte ens benz med på listan.. enligt mig..

att Mercedes inte platsar på topp bland sportbilarna är helt fel
Mercedes slår dom flesta med hästlängder
både i kvalite väghållning prestanda bla bla bla
man får vad man betalar för och de gäller verkligen för mercedes grym kvalite i dom bilarna
och alla säger att dom rostar
VAFAN lever ni kvar på 90 talet eller ?
hade en merca rostat så hade dom inte haft 24a års rostskyddsgaranti
jag hade kört på en merca kanske inte C63an som är mercedes konkurent mot M3
utan hellre en CLK
är du villig att punga ut mot en 3 mille så skulle du kört på en SLR Mclaren istället wink

nosushi Avstängd
8 oktober 2008 · 171 Inlägg

om du nu köper R8 lägg till nått som heter MAGNETIC RIDE utöver carbon
sen har du grymmast väghållning

FreddeK
8 oktober 2008 ·

nosushi skrev:
om du nu köper R8 lägg till nått som heter MAGNETIC RIDE utöver carbon
sen har du grymmast väghållning

låna ut din r8 till honom så får han testa den ifall den har grymmast väghållning...

peegee Forummoderator
8 oktober 2008 · 2 924 Inlägg

twin_cam skrev:
Man måste ju tänka på att Audi R8 byggs av samma koncern som bygger Skoda och Seat... Vilket iofs är bra bilar, men tänk att hitta en knapp i den som är likadan som den i grannens Octavia... (Att samma koncern även bygger Bentley och Porsche är irrelevant wink )

BMW är ju visseligen släkt med MINI, men det är också coola bilar wink Att BMW dessutom äger Rolls-Royce gör inte saken sämre wink

Du glömmer R8ans närmaste släktskap, Lamborghini roll

Att bilvärlden består av stora koncerner med allt från budget- till lyxbilar är bara dagens verklighet, välkommen dit.

btw, Det va inte lite top notch i denna tråden... wink

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Tony_Rene Y not
8 oktober 2008 · 221 Inlägg

hehe.. top notch:P

jojo men mclaren slr  772 ed.vore ballt:) men som sagt pengar..
men benz til er som inte fattat det ænn.. finns inte  på min lista at all. gillar inte deras design.

ang magnetic ride så fanns detta med i priset på r8an som jag angav lite innan i forunet.


fick ett mail av en firma i tyskland, efter førfrågan från mig ang en hamann m5.. men de svarade inatt om att de har en hamann thunder v10.... altså  en m3 e92 med v10an från m5 upphottad till 550hk..
tror den borde vara rolig:)'
dock låg priset på nærmare 1.7......
och skulle tro att v10 fram på m3an i skillnad till v8an.. blir lite tung. vilket resulterar i komprimiss med ta kurvor. eller?
ivilket fall ær biilen før dyr. men kul grej de har gjort:)

Everything thats fast. has my name written on it
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
BMW X5 "Darkside" (2010)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
nosushi Avstängd
8 oktober 2008 · 171 Inlägg

jaja nu är det mkt snack bara
dax att handla och öppna plånboken smile

Kokeaa
8 oktober 2008 · 16 Inlägg

R8 lätt, mycket mer ovanlig bil att se ute och grymt mycket snyggare!

Tony_Rene Y not
8 oktober 2008 · 221 Inlägg

nosushi skrev:
jaja nu är det mkt snack bara
dax att handla och öppna plånboken smile

hehe jojo du tat lite lungt nu va.. ska fortfarande inte till usa føre om 2 mnd så bil innan dess blir det nog ingen... men ja.. det lutar mot M3 kollat lite p hamanns hemsida och de har lite grejer som ær riktigt snygga till m3an.. den e fin fin orginal.. men m3 kitt från hamann kommer nog komma på om det blir en m3a..

Senast redigerat av Tony_Rene (8 oktober 2008)

Everything thats fast. has my name written on it
BMW X5 "Darkside" (2010)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
twin_cam Smålänning
8 oktober 2008 · 7 877 Inlägg

peegee skrev:

twin_cam skrev:
Man måste ju tänka på att Audi R8 byggs av samma koncern som bygger Skoda och Seat... Vilket iofs är bra bilar, men tänk att hitta en knapp i den som är likadan som den i grannens Octavia... (Att samma koncern även bygger Bentley och Porsche är irrelevant wink )

BMW är ju visseligen släkt med MINI, men det är också coola bilar wink Att BMW dessutom äger Rolls-Royce gör inte saken sämre wink

Du glömmer R8ans närmaste släktskap, Lamborghini roll

Att bilvärlden består av stora koncerner med allt från budget- till lyxbilar är bara dagens verklighet, välkommen dit.

btw, Det va inte lite top notch i denna tråden... wink

Jag skojade bara wink Okej? smile

MEn jag gillar 3-serien överhuvudtaget. En av BMW's snyggare serier.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Urkas Kräsen grafiker
8 oktober 2008 · 1 775 Inlägg

En M3a känns ju så mycket "vanligare" än en Råtta. Så satsa på nåt ovanligare och betyligt snyggare säger jag. R8 för hela slanten!

Whine whine!
Bjork OEM <3
8 oktober 2008 · 6 957 Inlägg

nosushi skrev:
DIESEL R8a? är ni inte kloka
R8 med v12tdi  hört nått sånt 

men vilka rökmoln och vilken äcklig lukt det måste vara / hela känslan förstörd

Vi är mkt kloka, vi snackar vrid i toppklass. 1000NM!!

Rökmoln? har inte sett en nyare diesel dom senaste 3-4 åren som bolmar rök...de e
ingen jävla uppställd D24 vi snackar om...

Känslan är nog inte förstörd...dagens dieselar är ju monster, 3.0TDI, 335D/535D you name it!!


Älskar diesel!

vrid till tusen.. min pickup har diesel och den motorn e underbar!
r8 med diesel vore helt klart ett grymmt alternativ...

Bilen som visades i Detroit låg V12 TDI (Slagvolympå 6 liter) på 500HK/1000NM

http://www.audi.se/audi/se/se2/about_au … ncept.html

Men ist för att be oss på garaget som bara sitter å drömmer ¨å säger att de ena är bättre än den andra
så provkör, känn och kläm...sen vet du ju va som känns rätt!

Min röst faller på R8 då den är mkt mer udda å råare, gillar M3 skarpt men här får den vika sig.

Mvh Björk

Senast redigerat av Bjork (8 oktober 2008)

OEM <3
Tony_Rene Y not
18 oktober 2008 · 221 Inlägg

japp tack folk för era åsikter.. men pratat ganska mycket med flickvännen och vi har funderat på å flytta ganska länge nu och blir nog så.. så i förmån för nytt läge blir jag av med 1 bil och får nog vänta med att köpe någon ny..  men tack iafall för erat visade intresse och hjälp:)

Everything thats fast. has my name written on it
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
BMW X5 "Darkside" (2010)
PG Avstängd
18 oktober 2008 · 298 Inlägg

100 spänn per person som har svarat måste du betala bara för att du startade tråden helt i onödan.
sånna är reglerna wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang