Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

Onlyrobin
10 juni 2009 · 434 Inlägg

nu är det inte mycket kvar:)
har gjort färdigt oljekylningen, kopplat in expansionskärlet färdigt, dock så behöver jag få tag ett kylarlock, detta följde inte med av någon skum anledning.

Ska börja koppla in elen, men behöver ett elschema över r6.ans el så jag kan plocka bort allt onödigt i härvan, typ till lysen etc,

bara locket som saknas;)

http://i41.tinypic.com/ff02dg.jpg

de vart riktigt najs:)

http://i42.tinypic.com/lwrck.jpg

jag ska o handla mig en soppa pump i dagarna också, blir nog en biltema, de funkar npg bra;)

roxe Jesus didn´† Tap
10 juni 2009 · 1 146 Inlägg

Grymt bygge.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Bjare
10 juni 2009 · 945 Inlägg

Nu sitter alla kärringar och ångrar sig för dom tjatade in sponsen tidigare.
Hade jag vetat om detta projektet från början samt drivit något företag
så hade jag sponsrat illa kvickt med baktanke och lite framtidstänkande big_smile


Men jag är besviken då motorn inte blivit iaf provstartad så man fått höra den tongue

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
_zigge_
10 juni 2009 · 313 Inlägg

Fy fan vad extrem.. =9 .. Har man dödslängtan så är det bara att ta en runda med denna med tung högerfot.. smile

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
Torlejf Bilvårdstönt.
10 juni 2009 · 1 109 Inlägg

Minns jag helt fel eller skulle Paintworx ha lackat den från början?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Onlyrobin
10 juni 2009 · 434 Inlägg

Torlejf skrev:
Minns jag helt fel eller skulle Paintworx ha lackat den från början?

Mvh. David.

ja han skulle göra helspons på den, står till och med i tråden men någonting verkar ju onekligen ha hänt med företaget eller så, vet ej.
Tråkigt men men har hittat ett närliggande företag nu som hjälper mig och fixa med lacken, just nu vill jag bara få karossen snygg och med färg på, så man får prova skapelsen,

ang provstarten så ligger den i luften,
nånting jag oroar mig över är ju ifall motorn inte är hel, jag köpte den av en kompis som säger sig veta att den skall fungera,
men det är från en kvaddad hoj och såvitt jag vet så gillar dom inte att ligga på sida vad gäller smörjning etc,
men de märker vi ju snabbt=)

Onlyrobin
10 juni 2009 · 434 Inlägg

Bjare skrev:
Nu sitter alla kärringar och ångrar sig för dom tjatade in sponsen tidigare.
Hade jag vetat om detta projektet från början samt drivit något företag
så hade jag sponsrat illa kvickt med baktanke och lite framtidstänkande big_smile


Men jag är besviken då motorn inte blivit iaf provstartad så man fått höra den tongue

tack för ditt goa tänk:)

leksak Kanon..
10 juni 2009 · 1 473 Inlägg

Onlyrobin skrev:

Torlejf skrev:
Minns jag helt fel eller skulle Paintworx ha lackat den från början?

Mvh. David.

ja han skulle göra helspons på den, står till och med i tråden men någonting verkar ju onekligen ha hänt med företaget eller så, vet ej.
Tråkigt men men har hittat ett närliggande företag nu som hjälper mig och fixa med lacken, just nu vill jag bara få karossen snygg och med färg på, så man får prova skapelsen,

ang provstarten så ligger den i luften,
nånting jag oroar mig över är ju ifall motorn inte är hel, jag köpte den av en kompis som säger sig veta att den skall fungera,
men det är från en kvaddad hoj och såvitt jag vet så gillar dom inte att ligga på sida vad gäller smörjning etc,
men de märker vi ju snabbt=)

Hojar är utrustade med tippsensor så motorn stängs av när den ligger på sidan tongue

Onlyrobin
10 juni 2009 · 434 Inlägg

leksak skrev:

Onlyrobin skrev:

Torlejf skrev:
Minns jag helt fel eller skulle Paintworx ha lackat den från början?

Mvh. David.

ja han skulle göra helspons på den, står till och med i tråden men någonting verkar ju onekligen ha hänt med företaget eller så, vet ej.
Tråkigt men men har hittat ett närliggande företag nu som hjälper mig och fixa med lacken, just nu vill jag bara få karossen snygg och med färg på, så man får prova skapelsen,

ang provstarten så ligger den i luften,
nånting jag oroar mig över är ju ifall motorn inte är hel, jag köpte den av en kompis som säger sig veta att den skall fungera,
men det är från en kvaddad hoj och såvitt jag vet så gillar dom inte att ligga på sida vad gäller smörjning etc,
men de märker vi ju snabbt=)

Hojar är utrustade med tippsensor så motorn stängs av när den ligger på sidan tongue

åhhh:) då ökade oddsen att den ska vara hel;)

Rydholm Ej Medlem
10 juni 2009 · 369 Inlägg

kan tillägga att jag nu har läst ALLA 24 sidor! ( jobbigt?, ja)
det ser skitbra ut alltihop big_smile den kommer nog bli rolig o köra skiten ur! wink

sry ifall jag tar upp detta igen men varför frågar du om bidrag på 10,20 o 50:- m.m. det ser ju inte ut som du har det dåligt ställt när man ser dyra maskiner, fina bilar, motorcykel m.m i bakrunden?? smile inget elakt menat bara nyfiken (det kanske inte ens är ditt garage?)

keep up the good work!

mvh

You haven't lived until you found something worth dying for!
JockeT
11 juni 2009 · 1 010 Inlägg

KHRacing skrev:

te_wik skrev:
Ser ju brutal ut! Jag är lite skeptiskt om hur den kommer att bete sig på vägen/banan, men jag låter dig överbevisa mig smile

..................................

Mvh Tommy

Eftersom Robin inte har gjort några förändringar på chassiegeometrin så "skall" det uppföra sig ungefär som vanligt.

Dock kommer på viktfördelningen höger vänster ligga på ca: 70/30 eller ev: 60/40.

mvh K

hehe njee inte riktigt...
han har ju svetsat på plåtar och div. fästen och förstärkningar tongue

man vill ju exempelvis att ena innerhjulet lyfter i kurva...bara en sån sak påverkas ju av styvheten i ramen...
så kort sagt kan man nog inte säga så mkt utan får vänta att se, men det är ju def inte samma som innan iaf!

FL3JM Inga konstigheter
11 juni 2009 · 2 064 Inlägg

Får man fråga om du har tänkt på hur smörjningen i motorn kommer funka när du har en MC motor som är gjord för att lutas i en kart där den är fast?

Vi kör ju MC-motorer i våra formelbilar på KTH Racing, så vi stöter på samma problem. Man måste ha en skvalpplåt och sen måste man modda oljepickupen. Annars får motorn ingen olja när du svänger. Om du kan svänga dvs. wink big_smile

Senast redigerat av FL3JM (11 juni 2009)

Boostrider Försöker iaf
11 juni 2009 · 1 998 Inlägg

Fy fan va ja hatar sånna här trådar. SUCk!

Skulle ha sovit för 1,5 timmar sen. Blev en del läsning nu men de va de värt cool

Ser jävligt bra ut å du kan verkligen hantera en svets big_smile

Fattar inte hur ja kan ha missat detta projekt bara yikes

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
al3
11 juni 2009 · 12 Inlägg

Fy fan va nice, denna vill jag se film på senare!

Onlyrobin
11 juni 2009 · 434 Inlägg

Rydholm skrev:
kan tillägga att jag nu har läst ALLA 24 sidor! ( jobbigt?, ja)
det ser skitbra ut alltihop big_smile den kommer nog bli rolig o köra skiten ur! wink

sry ifall jag tar upp detta igen men varför frågar du om bidrag på 10,20 o 50:- m.m. det ser ju inte ut som du har det dåligt ställt när man ser dyra maskiner, fina bilar, motorcykel m.m i bakrunden?? smile inget elakt menat bara nyfiken (det kanske inte ens är ditt garage?)

keep up the good work!

mvh

Hej nej det är mina föräldrars garage, men vi lämnar det dära nu, det var meningen som en hjälp på traven att göra projektet lite fränare, inte för egen vinning, men vi lämnar det nu och riktar in oss på att slutföra projektet.

Rydholm Ej Medlem
11 juni 2009 · 369 Inlägg

Onlyrobin skrev:

Rydholm skrev:
kan tillägga att jag nu har läst ALLA 24 sidor! ( jobbigt?, ja)
det ser skitbra ut alltihop big_smile den kommer nog bli rolig o köra skiten ur! wink

sry ifall jag tar upp detta igen men varför frågar du om bidrag på 10,20 o 50:- m.m. det ser ju inte ut som du har det dåligt ställt när man ser dyra maskiner, fina bilar, motorcykel m.m i bakrunden?? smile inget elakt menat bara nyfiken (det kanske inte ens är ditt garage?)

keep up the good work!

mvh

Hej nej det är mina föräldrars garage, men vi lämnar det dära nu, det var meningen som en hjälp på traven att göra projektet lite fränare, inte för egen vinning, men vi lämnar det nu och riktar in oss på att slutföra projektet.

då är jag helt med på noterna!! cool

You haven't lived until you found something worth dying for!
Onlyrobin
11 juni 2009 · 434 Inlägg

Nja inte riktigt, men en ny ratt

ett fynd! 528:-! mocka och vitt läder! racing. i rätt färger!
skall göra hålet i mitten för mitt snabbfäste bara, sen e de klarrrt!smile

bild bevis:)
http://i44.tinypic.com/200wf8o.jpg
http://i43.tinypic.com/sqpfrl.jpg


lol

KHRacing
11 juni 2009 ·

klart snygg ratt, letar själv en "bättre" än den 25 år gamla jag har nu på karten :-9

JockeT
11 juni 2009 · 1 010 Inlägg

jag har en liten ratt som satt i min bil förut...säljer den för 50kr! smile
pm:a mail vid intresse så kan jag maila bilder...

kenyaboss
12 juni 2009 · 196 Inlägg

Ett riktigt kanonbygge! coolt att få se nåt lite annorlunda här på garaget....  En lite offtopic fråga bara. Var köper man sån där svart gummilist till plåtkanter som du har på vissa ställen på karten? Heter den nåt spec? Är ute efter sånt till min bil nämligen.

Mvh // Jocke

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang