6155
Sök

golf 1 turbo diesel -83 "Tyskstuk" (Bilen såld LÅS TRÅDEN)

1 200 Inlägg
20 mars 2011
saablover_1 skrev:
har allt försökt de me tyvärr men ingen som e dum nog att slipa wink

Vad har du för polare? Skön musik, en platta öl och slipning i solen är ju fan inte annat än trevligt! smile

VW NÖRD
409 Inlägg
20 mars 2011
Tråkigt när motivationen inte finns, men va fan du har ju kommit såpas långt nu med projektet så det är bara att fortsätta! Det lär ångra dig om du inte gör klart den nu, synd bara att du inte har mer tid på dig tongue jag har många gånger tänkt att jag skall ge fan i det projekt jag har grejat med nu under nästan två år (Golf Manhattan) men varje gång jag tröttnar så tänker jag som så, att säljer jag bilen när den inte är klar så blir det bara förlust och ALLT jobb gjort i onödan, likadant om man plockar den i delar, då är det många timmar som slösats väck på ingenting!-då känner man sig mer elr mindre tvingad till att fortsätta smile

som sagt hoppas att du ser till att få den klar! Kommer bli asnice ska du se! wink

Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
jerkan_saab skrev:
Tråkigt när motivationen inte finns, men va fan du har ju kommit såpas långt nu med projektet så det är bara att fortsätta! Det lär ångra dig om du inte gör klart den nu, synd bara att du inte har mer tid på dig tongue jag har många gånger tänkt att jag skall ge fan i det projekt jag har grejat med nu under nästan två år (Golf Manhattan) men varje gång jag tröttnar så tänker jag som så, att säljer jag bilen när den inte är klar så blir det bara förlust och ALLT jobb gjort i onödan, likadant om man plockar den i delar, då är det många timmar som slösats väck på ingenting!-då känner man sig mer elr mindre tvingad till att fortsätta smile

som sagt hoppas att du ser till att få den klar! Kommer bli asnice ska du se! wink

jaklar ska den bli om det så blir en slarvig "brukslack" denna sommar bara för att få ut den på vägarna tongue då lämnar jag hellre in den på lack senare när pengarna finns wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

112 Inlägg
21 mars 2011
Erbjud plats i bilen till Bug run brukar funka för ingen som är bil tokig och tycker om att festa en hel helg brukar tacka nej till ett sånt erbjudande.

Please be patient, monkey learning to drive!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 mars 2011
Bra jobbat än så länge, inte mkt kvar nu. Hade rost på min taklucka också, men jag fick tag i en ny i bra skick, så jag bytte hela skiten. Den var tom i samma färg så det gick på 15min att byta.

Är det bugrun som är deadline för ditt projekt i år? Jag måste fan hinna dit, så man får ligga i nu smile

Kör hårt /// Peter

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 mars 2011
Inte ge upp nu! smile Du är ju på målrakan.

Ett tips när man ska lägga igen listhål är att hitta en hålborr i samma storlek (ell just lite mindre) som listhålen är i. Borra ut så du har runda fina bitar som passar i hålen. Bara hålla dom på plats med en magnetpenna medans du punktar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Peter_Eriksson skrev:
Bra jobbat än så länge, inte mkt kvar nu. Hade rost på min taklucka också, men jag fick tag i en ny i bra skick, så jag bytte hela skiten. Den var tom i samma färg så det gick på 15min att byta.

Är det bugrun som är deadline för ditt projekt i år? Jag måste fan hinna dit, så man får ligga i nu smile

Kör hårt /// Peter

nej så mycke tid har jag inte wink den ska gå till elmia den 22 april smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
te_wik skrev:

Ett tips när man ska lägga igen listhål är att hitta en hålborr i samma storlek (ell just lite mindre) som listhålen är i. Borra ut så du har runda fina bitar som passar i hålen. Bara hålla dom på plats med en magnetpenna medans du punktar.

Mvh Tommy

hålen är bara 3mm stora men det är spacklingen som e den svåra biten...

490 Inlägg
21 mars 2011
läst klart tråden nu och det blir ju grymt! Har du länk till basarna och slut steget ? wink Prem lagd / Makkan

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare

24 Inlägg
21 mars 2011
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Annars kan man ta en tjockare kopparbit o hålla på baksidan av hålet så kan man fylla med migsvetsen.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Turbopalmen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Annars kan man ta en tjockare kopparbit o hålla på baksidan av hålet så kan man fylla med migsvetsen.

somsagt så e svatsandet av hålen inga som hellst problem utan spacklingen smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
just beslutat mej för att lägga en boddy på dom 20 nedersta centimetrarna på karossen, underlattar väldigt då det döljer lite småfel i spacklingen som jag inte har tid att få bra. samt att det skyddar karossen smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
så nu får det räcka för idag, bäst att ge sej innan de blir tråkigt igen wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
nu har det hänt lite i garaget i alla fall smile ena dörren är färdigspacklad , bakparitet är snart klart, börjat slipa de små rostfläckarna som finns på bakluckan.... sen ska den spacklas smile siktar på att grunda karossen nästa vecka!!! smile  idag fick även bmwn lite vård smile sommarpuckarna åkte på igen och extraljusen bort smile fick sej även en tvätt:)

490 Inlägg
26 mars 2011
Vi vill ha update!! big_smile

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
idagska jag vara i garaget hela dagen wink kom lite saker imellan då jag ska sälja bmwn , så fick lägga lite energi på den wink men kommer en update ikväll wink

668 Inlägg
26 mars 2011
Gött!! Ser fram emot uppdate smile

1 314 Inlägg
26 mars 2011
Läst igenom tråden nu och det ser mycket fint ut! wink

Lycka till wink
Senast redigerat av RallyMartin (26 mars 2011)

If everybody drove an old Volvo, the world would be a better place!
740:ns projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171791
T5-projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272295

hbxservice.com
1 471 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
tyvärr så hann jag inte lägga in bilder idag, fick köpara på bmwn så fick fullt upp me det, men nu e de fullt ös på golfen när den är enda bilen i ägoför tillfället wink började med fråntplåten idag och sen började ja tona rutorna;) blir 3% ljusinsläpp på allt förutom framrutan wink
Senast redigerat av saablover_1 (27 mars 2011)

Sök