Tråkigt när motivationen inte finns, men va fan du har ju kommit såpas långt nu med projektet så det är bara att fortsätta! Det lär ångra dig om du inte gör klart den nu, synd bara att du inte har mer tid på dig jag har många gånger tänkt att jag skall ge fan i det projekt jag har grejat med nu under nästan två år (Golf Manhattan) men varje gång jag tröttnar så tänker jag som så, att säljer jag bilen när den inte är klar så blir det bara förlust och ALLT jobb gjort i onödan, likadant om man plockar den i delar, då är det många timmar som slösats väck på ingenting!-då känner man sig mer elr mindre tvingad till att fortsätta
som sagt hoppas att du ser till att få den klar! Kommer bli asnice ska du se!
Varför krångla till det och inte köpa GOLF från början?=)
Tråkigt när motivationen inte finns, men va fan du har ju kommit såpas långt nu med projektet så det är bara att fortsätta! Det lär ångra dig om du inte gör klart den nu, synd bara att du inte har mer tid på dig jag har många gånger tänkt att jag skall ge fan i det projekt jag har grejat med nu under nästan två år (Golf Manhattan) men varje gång jag tröttnar så tänker jag som så, att säljer jag bilen när den inte är klar så blir det bara förlust och ALLT jobb gjort i onödan, likadant om man plockar den i delar, då är det många timmar som slösats väck på ingenting!-då känner man sig mer elr mindre tvingad till att fortsätta
som sagt hoppas att du ser till att få den klar! Kommer bli asnice ska du se!
jaklar ska den bli om det så blir en slarvig "brukslack" denna sommar bara för att få ut den på vägarna då lämnar jag hellre in den på lack senare när pengarna finns
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Erbjud plats i bilen till Bug run brukar funka för ingen som är bil tokig och tycker om att festa en hel helg brukar tacka nej till ett sånt erbjudande.
Bra jobbat än så länge, inte mkt kvar nu. Hade rost på min taklucka också, men jag fick tag i en ny i bra skick, så jag bytte hela skiten. Den var tom i samma färg så det gick på 15min att byta.
Är det bugrun som är deadline för ditt projekt i år? Jag måste fan hinna dit, så man får ligga i nu
Ett tips när man ska lägga igen listhål är att hitta en hålborr i samma storlek (ell just lite mindre) som listhålen är i. Borra ut så du har runda fina bitar som passar i hålen. Bara hålla dom på plats med en magnetpenna medans du punktar.
Bra jobbat än så länge, inte mkt kvar nu. Hade rost på min taklucka också, men jag fick tag i en ny i bra skick, så jag bytte hela skiten. Den var tom i samma färg så det gick på 15min att byta.
Är det bugrun som är deadline för ditt projekt i år? Jag måste fan hinna dit, så man får ligga i nu
Kör hårt /// Peter
nej så mycke tid har jag inte den ska gå till elmia den 22 april
Ett tips när man ska lägga igen listhål är att hitta en hålborr i samma storlek (ell just lite mindre) som listhålen är i. Borra ut så du har runda fina bitar som passar i hålen. Bara hålla dom på plats med en magnetpenna medans du punktar.
Mvh Tommy
hålen är bara 3mm stora men det är spacklingen som e den svåra biten...
Mvh Tommy
Annars kan man ta en tjockare kopparbit o hålla på baksidan av hålet så kan man fylla med migsvetsen.
Mvh Tommy
Annars kan man ta en tjockare kopparbit o hålla på baksidan av hålet så kan man fylla med migsvetsen.
somsagt så e svatsandet av hålen inga som hellst problem utan spacklingen
just beslutat mej för att lägga en boddy på dom 20 nedersta centimetrarna på karossen, underlattar väldigt då det döljer lite småfel i spacklingen som jag inte har tid att få bra. samt att det skyddar karossen
nu har det hänt lite i garaget i alla fall ena dörren är färdigspacklad , bakparitet är snart klart, börjat slipa de små rostfläckarna som finns på bakluckan.... sen ska den spacklas siktar på att grunda karossen nästa vecka!!! idag fick även bmwn lite vård sommarpuckarna åkte på igen och extraljusen bort fick sej även en tvätt:)
tyvärr så hann jag inte lägga in bilder idag, fick köpara på bmwn så fick fullt upp me det, men nu e de fullt ös på golfen när den är enda bilen i ägoför tillfället började med fråntplåten idag och sen började ja tona rutorna;) blir 3% ljusinsläpp på allt förutom framrutan
Senast redigerat av saablover_1 (27 mars 2011)