2525
Sök

AirOnes: Volvo 244 GLT "Buken" *..under nedläggning..*

Var en 85:as Volvo 244 GLT, jag höll kär väldigt länge. Många minnen och mycket blev gjort.

Forummoderator
0 Följare
387 036 Visningar
Projektet avslutat 8 maj 2012
Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 augusti 2009
Sakta men säkert går det mot en amerikafront, en svets är ett steg i rätt riktning wink
Krya på dig och sätt igång nu!
Senast redigerat av Rquired (5 augusti 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Forummoderator
26 471 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Rquired Yes. Sakta men säkert. Idag trillade de helvita blinkersglasen in från Vparts så nu är man ännu närmre fronten jag velat ha...ja bra länge.

addesaab Haha ja hade jag gått efter alla kommentarer i denna tråd så hade jag inte varit på väg mot en Amerikafront direkt. Nej jag går efter vad jag tycker och känner. Jag tycker om fronten, och då ska det bli spännande med att bygga en. Rätt udda med en 240 häromkring med en sådan dessutom, och udda tycker jag om smile
Låter bra med toppen förresten smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

413 Inlägg
5 augusti 2009
Spännande hörru!jo visst:)

Forummoderator
26 471 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
addesaab skrev:

Hehe jo vi får väl se antar jag tongue

Haha..min bil blev tagen offline idag, pga oriktig information. Har uppdaterat, och hoppas den kommer upp inom kort igen. Garagetadministatörerna har en under luppen smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 augusti 2009
AirOne skrev:
addesaab skrev:

Haha..min bil blev tagen offline idag, pga oriktig information. Har uppdaterat, och hoppas den kommer upp inom kort igen. Garagetadministatörerna har en under luppen smile

Haha vad harde du för oriktig information då? Man ska vara ärlig ju wink

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 471 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
AirOne skrev:
addesaab skrev:

Haha vad harde du för oriktig information då? Man ska vara ärlig ju wink

Mvh Tommy

Ja inte vet jag tongue Funderar på om den "oriktiga informationen" var "över 20 000 besökare".
Visserligen stämde det ju men man kanske inte fick stoltsera med det i nicket? tongue
Har för säkerhetsskull bytt tillbaka till "Buken" smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
5 augusti 2009

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Forummoderator
26 471 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
http://www.tradera.com/VOLVO-ORGINAL-VOLTMATARE-KORT-AUKTION-auktion_96557443#pic

smile

Åh man tackar för länken smile
Ska lägga ett fulbud precis i slutet så jag får den där tongue

1 659 Inlägg
6 augusti 2009
AirOne skrev:
Robban_89 skrev:
http://www.tradera.com/VOLVO-ORGINAL-VOLTMATARE-KORT-AUKTION-auktion_96557443#pic

smile

Men för i helvete. Lär inte alla andra att göra så nu, blir tokig på er era jävlar! neutral Haha big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Forummoderator
26 471 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
AirOne skrev:
Robban_89 skrev:

smile

Men för i helvete. Lär inte alla andra att göra så nu, blir tokig på er era jävlar! neutral Haha big_smile

Moahahaha..ska man komma billigt undan så får man göra lite fulingar tongue

Edit: ..men det betyder inte att jag försöker uppmana till brott. Om det nu räknas som brott. Jag menar bara att budgeten tillåter inte vad som helst, och ju billigare som möjligt, ju bättre är det..
Senast redigerat av AirOne (6 augusti 2009)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
Forummoderator
26 471 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
vafan hade du inte redan en voltmätare?

Ja men har man tre Volvo orginal-mätare och en ickeorginal..vill man inte ha alla orginal då
om man lyckas få tag i en under 50-lappen?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
6 augusti 2009
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

Ja men har man tre Volvo orginal-mätare och en ickeorginal..vill man inte ha alla orginal då

beror vell lite på hur man ser de . själv skulle jag tro den som inte är volvos kommer hålla längst då volvos mätare har en förmåga och bara ge upp gämt:S

Forummoderator
26 471 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

beror vell lite på hur man ser de . själv skulle jag tro den som inte är volvos kommer hålla längst då volvos mätare har en förmåga och bara ge upp gämt:S

Beror på vad för mätare det är. Extramätare till tex 240 tycker jag har fungerat ypperligt under den tiden jag haft dem, och sett dem hos andra. Däremot i nyare bilar där det är mer elektronik kan det krångla.

1 659 Inlägg
7 augusti 2009
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

Beror på vad för mätare det är. Extramätare till tex 240 tycker jag har fungerat ypperligt under den tiden jag haft dem, och sett dem hos andra. Däremot i nyare bilar där det är mer elektronik kan det krångla.

Om jag får uttala mig lite angående mätarna som ska ge upp, nu har jag bara koll på 700 serien så det kör jag på nu då roll
Det är väl bara bensinmätaren i regel som ger upp, men det visar sig ju i nästan alla fall inte vara mätaren utan armaturen(?) i tanken som gett upp snarare.
Det är väl ändå inte mätarens fel precis, och en voltmätaren har jag svårt att tänka mig att den skulle ge upp! smile

(\_/)
(O.o)

1 659 Inlägg
7 augusti 2009
AirOne skrev:
Robban_89 skrev:
AirOne skrev:

Edit: ..men det betyder inte att jag försöker uppmana till brott. Om det nu räknas som brott. Jag menar bara att budgeten tillåter inte vad som helst, och ju billigare som möjligt, ju bättre är det..

Ja brott och brott wink
Men det är irriterande när man budat på något så kommer en knickedick och tar den i sista minuten haha big_smile
Men ska jag vara ärlig så lär jag väl också börja med det snart för annars vinner man aldrig något haha roll

(\_/)
(O.o)

Forummoderator
26 471 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Robban_89 skrev:
AirOne skrev:
Robban_89 skrev:

Ja brott och brott wink
Men det är irriterande när man budat på något så kommer en knickedick och tar den i sista minuten haha big_smile
Men ska jag vara ärlig så lär jag väl också börja med det snart för annars vinner man aldrig något haha roll

Det står ingenstans i regelboken att man inte får göra så, och är man lite finurlig och "full i fan" så är det lätt att man gör en liten fuling. Men det är inte ofta, kan jag trösta dig med tongue

Forummoderator
26 471 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Update 35

090808

Jodå v80_ecke, här kommer uppdateringen smile Kanske inte världens största eller mest innehållsrika, men ja det är alltid nåt.
Äntligen blev det helg, så jag och Marika drog hem till mina föräldrar. Något småsen på dagen måhända men alltid nåt. Hade en agenda på schemat - en endaste - och det var att prova svetsen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/732768_1c28oa.jpg
[Taget 090808]*...ja..det var ju inte bara att sätta i sladden och köra igång svetsen. Man skulle ju montera ihop den också..*

Bruksanvisningen var inte direkt världens bästa. Tog ett tag att ens hitta den svenska delen, och sedan visade det sig att det bara var text, rakt upp och ner. Så byggandet tog sin lilla stund.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/732781_kdz28a.jpg
[Taget 090808]*...sådär..då var den äntligen klar för användning..*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/732786_onzirz.jpg
[Taget 090808]*..detta är allt man ser genom svetsglasögonen. Freeky..*

Yes box. Då skulle man prova den då. Vilket..inte riktigt gick som det var tänkt. Först fastnade tråden någonstans längst vägen. Efter lite telefonringande så visade det sig att den hade fastnat i munstycket. Med denna lös så kunde man "rulla" fram tråden och munstycken kunde åter komma på plats.
Då provar man igen...utan resultat.
Skulle gissa på att jordningen var för dålig. Började försöka ordna upp detta då det blev dags för mat.

Och precis när maten är avklarad så ringer en kompis och frågar man man kan skjutsa till akuten..jippie.
Spenderade resten av kvällen där..

Men. I veckan skall det provas mer svets. Och nu skall det funka. Annars...

Sök