7196
Sök

Lägga puckar som höjning?

236 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Hej!

Jag tänkte höja min volvo v70xc -98 med att lägga puckar mellan genomslagsgummi/anslagsgummi och chassi (bak). Är det något som skulle kunna fungera? eller finns det riktiga höjningskit till dom??

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc

Old School Ford
600 Inlägg
29 april 2009
ligger din v70 på genomslagsgummina? stoppa dit ett par fjädrar!

eller har jag grovt missa nått i crosscountryns chassiuppbyggnad?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Smålänning
7 887 Inlägg
29 april 2009
Ne du får lägga gummin mellan fjäder och fjädersäte... OM det går...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Oseriös Aktör
592 Inlägg
29 april 2009
det blir bara en massa problem om du korghöjer den så, skulle kanske höja fjädring och sånt istället. och puckar murknar under tyngd vetdu
Senast redigerat av Finnmerchant (29 april 2009)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Med lem
1 127 Inlägg
29 april 2009
Catling skrev:
ligger din v70 på genomslagsgummina? stoppa dit ett par fjädrar!

eller har jag grovt missa nått i crosscountryns chassiuppbyggnad?

Han vill antagligen ha högre markfrigång för att kunna ta sig fram bättre i terräng förmodar jag..

Längre fjädrar vore ju nått, in på rejsa.nu och sök på fjäderkonstant, alt. biltema. Finns en lista på alla biltemas fjädrar. Längd, diameter och hårdhet. Måste finnas nått som passar.

236 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Jag vill ha högre markfrigång. Ne jag har kollat runt somen tok men det finns inget=/

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc

Oseriös Aktör
592 Inlägg
29 april 2009
jamen det är ingen ide att korghöja en volvo.

236 Inlägg
29 april 2009
Trådstartare
Jag ska inte "korghöja" heller! Och varför skulle inte det gå bra?

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc

4 682 Inlägg
29 april 2009
Finnmerchant skrev:
jamen det är ingen ide att korghöja en volvo.

tror inte att det heter korghöja på svenska , snarare karosshöja.
blir lite tokigt ibland då man tänker på finska ord å ska skriva på svenska , finskan har ibland bättre ord för saker å ting tongue .

236 Inlägg
30 april 2009
Trådstartare
Jamen varför ska man inte höja en volvo? Hur länge håller en puck då? Och kan man ha två stycken också eller blir bilen för stumm då?

Volvo 745 Glt 16v
Husqvarna 250cc

Oseriös Aktör
592 Inlägg
1 maj 2009
Jag hoppas att du förstått att man vid karosshöjning höjer chassit från ramen. Vilket i Volvons fall skulle vara fult och säkert väldigt opraktiskt med tanke på att du säkert måste flytta motorfästen,kylare osv......
vanliga puckar murknar också ganska fort, istället använder man en slags hårdplast som man borrar igenom och höjer genom längre bultar, i ditt fall skulle det bästa vara att höja fjädringen

1 867 Inlägg
1 maj 2009
Ingen som har tänkt på att man får ha stötdämpare med längre slaglängd om man ska åka med längre fjädrar?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Med lem
1 127 Inlägg
1 maj 2009
Finnmerchant skrev:
Jag hoppas att du förstått att man vid karosshöjning höjer chassit från ramen. Vilket i Volvons fall skulle vara fult och säkert väldigt opraktiskt med tanke på att du säkert måste flytta motorfästen,kylare osv......
vanliga puckar murknar också ganska fort, istället använder man en slags hårdplast som man borrar igenom och höjer genom längre bultar, i ditt fall skulle det bästa vara att höja fjädringen

Karosshöjer gör man på en bil som hytt och ram sitter separat på. Det GÅR INTE på volvon, om man inte kapar ner hela bilen i smådelar vill säga. tongue
Senast redigerat av H3dlund (1 maj 2009)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
1 maj 2009
martinu skrev:
Hej!

Jag tänkte höja min volvo v70xc -98 med att lägga puckar mellan genomslagsgummi/anslagsgummi och chassi (bak). Är det något som skulle kunna fungera? eller finns det riktiga höjningskit till dom??

Jösses.. yikes Det har inte jag sett eller hört nån som gjort sen jag hade A-traktor. :S
Skulle nog inte rekommendera att du gör det med annat än just de fordonen heller.
Kolla runt efter ett eventuellt höjningskit istället.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
1 maj 2009
H3dlund skrev:
Finnmerchant skrev:

Karosshöjer gör man på en bil som hytt och ram sitter separat på. Det GÅR INTE på volvon, om man inte kapar ner hela bilen i smådelar vill säga. tongue

nej jag vet , men om mans skulle kunna göra det så skulle det inte vara snyggt på en volvo

Oseriös Aktör
592 Inlägg
1 maj 2009
du får väl maila volvo och fråga hur dom höjde denhär xc70n

http://2.bp.blogspot.com/_0H0gnjnDGWo/R0FZQWFp8aI/AAAAAAAAEQk/dCkwskoLdyA/s400/9071030.011.Mini1L.jpg

Sök