1643
Sök

Totalrenovering: Volvo 940 Turbo Mattsvart/Kolfiber goes R + 600hk motor UPDATE/ nu lackad mattsvart

1 278 Inlägg
21 juni 2010
aha okej smile du kanske inte vet  vem jag är? wink men jag är han som brukar vara med munter och orre på bilträffarna tongue

Street Knight

1 738 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
syabo skrev:
aha okej smile du kanske inte vet  vem jag är? wink men jag är han som brukar vara med munter och orre på bilträffarna tongue

Hmmm nej jag tror inte det roll känner säkert igen dig när vi träffas wink

2 419 Inlägg
26 juni 2010
Väntar på bilder jag wink Hur gjorde du när du la igen listhålen? svetsade du bara eller la du nån plåt bit bakom? smile

MVH

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
26 juni 2010
940RDALLE skrev:
Tjenixen!!

Hämtade detta i lördags. Kolfiber " look " tyg, alltså inte väv. Tyget ser UT som äkta kolfiber med matt klarlack yta!
Jäkligt snyggt iaf så nu ska man börja klä inredningen, Det är ju trorts allt detaljerna som gör att bilen går snabbare tongue

6m tyg från sound n style, tack niklas!!!
http://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/942127_hjxbtw.jpg

Hörs snart igen! Inga kjolar har kommit än tyvärr

Ha det!!!

skulle man kunna få länk till denna vara, har letat skitlänge efter just sånt här tyg !

1 738 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Väntar på bilder jag wink Hur gjorde du när du la igen listhålen? svetsade du bara eller la du nån plåt bit bakom? smile

MVH

Det kommer inom kort jag lovar!

Jag gjorde så att jag klippte till plåtbitar lika stora som 50 öringar, satte biten bakom hålet och svetsade sedan igen allt. slippade någorlunda jämt med dörren o sedan spackla upp det.

OBS!! tänk på att bara lägg 1 punkt o sedan kyla snabbt med tryckluft, annars slår sig plåten jätte lätt. Jag klarade mig men jag var också väldigt försiktig med hur mycket jag brände på samtidigt!!

MVH

1 738 Inlägg
26 juni 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
940RDALLE skrev:
Tjenixen!!

Hämtade detta i lördags. Kolfiber " look " tyg, alltså inte väv. Tyget ser UT som äkta kolfiber med matt klarlack yta!
Jäkligt snyggt iaf så nu ska man börja klä inredningen, Det är ju trorts allt detaljerna som gör att bilen går snabbare tongue

Ha det!!!

skulle man kunna få länk till denna vara, har letat skitlänge efter just sånt här tyg !

Tyvärr finns det ingen länk till detta tyg! Utan du får ringa till Niklas på SOUNDNSTYLE och speciallbeställa detta tyg så tar han hem det åt dig. Han tar hem det ifrån USA tror jag, säg bara att du ska ha "kolfiber look tyg" alltså INTE väv

Ungefär pris per meter: 170kr

Men jag tror inte allt mitt tyg kommer gå åt, så jag kommer sälja det som blir över om du är intresserad och inte har allt för bråtom med att köpa detta tyg! blir färdig om ca 1 vecka så kan du få besked hur mycket som är kvar? Hur mycket behöver du, vad ska du klä om? Jag har 6m och kanske bara andvänder mig av 2m

2 419 Inlägg
27 juni 2010
940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:

MVH

Det kommer inom kort jag lovar!

Jag gjorde så att jag klippte till plåtbitar lika stora som 50 öringar, satte biten bakom hålet och svetsade sedan igen allt. slippade någorlunda jämt med dörren o sedan spackla upp det.

OBS!! tänk på att bara lägg 1 punkt o sedan kyla snabbt med tryckluft, annars slår sig plåten jätte lätt. Jag klarade mig men jag var också väldigt försiktig med hur mycket jag brände på samtidigt!!

MVH

Tack för infon!! Jo det är ju det man är rädd för att det ska slå sig tongue

2 419 Inlägg
27 juni 2010
940RDALLE skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
940RDALLE skrev:
Tjenixen!!

Ha det!!!

Tyvärr finns det ingen länk till detta tyg! Utan du får ringa till Niklas på SOUNDNSTYLE och speciallbeställa detta tyg så tar han hem det åt dig. Han tar hem det ifrån USA tror jag, säg bara att du ska ha "kolfiber look tyg" alltså INTE väv

Men jag tror inte allt mitt tyg kommer gå åt, så jag kommer sälja det som blir över om du är intresserad och inte har allt för bråtom med att köpa detta tyg! blir färdig om ca 1 vecka så kan du få besked hur mycket som är kvar? Hur mycket behöver du, vad ska du klä om? Jag har 6m och kanske bara andvänder mig av 2m

Blir det nått över så kan jag nog köpa lite wink

1 738 Inlägg
27 juni 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
940RDALLE skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:

Det fixar vi smile

2 419 Inlägg
27 juni 2010
940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:
940RDALLE skrev:

Det fixar vi smile

PM,a mig när du vet hur mkt du har kvar! smile

MVH

1 738 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Försökte mig på en bildupdate idag men garaget.org gör nåt nytt system så vi får väll se om det går imorrn

Pim_Pim
28 juni 2010
Det här blir ju grymt bra ! smile

Forummoderator
26 474 Inlägg
28 juni 2010
Har suttit och streckläst tråden nu, och måste säga att jag är imponerad smile
Detta kommer följas smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 419 Inlägg
28 juni 2010
940RDALLE skrev:
Försökte mig på en bildupdate idag men garaget.org gör nåt nytt system så vi får väll se om det går imorrn

Du måste ladda upp bilderna i galleriet sen länka bbc koden här smile

1 738 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Tack strandberg!! Pga dig så blir det en liten uppdate smile inte så stor men alltid nåt, den riktigt stora kommer förhoppningsvis nästa vecka!

Monterade sidokjolarna i veckan o hur tror ni det gick? vparts sa att det skulle vara utmärkt passform, då kom svordomarna igen om vparts!! För det första var kjolen 5mm för kort så jag fick börja såga bort änden, sen när den var borta så gick den fortfarande inte in, utan då fick jag såga bort 3cm på undersidan av kjolen för den tog emot tröskeln. Så uppskatningsvis har jag väll 60% material kvar av kjolen!!

Så vart det till slut efter mycket moddande! OBS!! ska sitta svarta popnit istället för bulltarna när bilen är lackad
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/955831_xj7bf9.jpg

Så vart änden, satte en rostfri plåt som jag sedan popnitade och smältlimade fast. Lackerarn får spackla upp det där snyggt sen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/955833_g2numz.jpg

Vad är det här nu då? Kobajs? Nej det är faktiskt 85% av alla asfaltsmattor i bilen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/955834_b496wj.jpg

Vikten på alla asfaltsmator jag tagit bort vart totalt 17kg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/99779/955835_oul6ed.jpg

Det var allt men håll koll nästa vecka eller till helgen då jag förhoppningsvis kommer med mer bilder!!

1 738 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Bromossa skrev:
Det här blir ju grymt bra ! smile

Tackar!! Man får hoppas på det wink

AirOne skrev:
Har suttit och streckläst tråden nu, och måste säga att jag är imponerad
Detta kommer följas

Tackar låter bra det big_smile

487 Inlägg
28 juni 2010
Ser bra ut smile
Asfaltsmattan väger ju lite, har nyss rensat audin på det tongue men har inte vägt upp hur mkt det blev..
men det blev några kilon big_smile

Kämpa vidare!

Mvh//Robin

Följ gärna min projekttråd! :)
-----------------------------------------
Volvo 242 -75 M50B30 Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=318355

2 419 Inlägg
28 juni 2010
yikes 17 kilo!! kanske dags att ta bort lite på 740in då tongue hur gör du när du tar bort dom? värmer sen skrapar? smile

MVH

1 738 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Golfnik skrev:
Ser bra ut smile
Asfaltsmattan väger ju lite, har nyss rensat audin på det tongue men har inte vägt upp hur mkt det blev..
men det blev några kilon big_smile

Kämpa vidare!

Mvh//Robin

Tack!! ja dom väger lite, att ta bort LITE vikt flertal gånger blir ju samanlagt mycket vikt i slutet. Nu har jag väll lättat bilen 200kg skulle jag gissa på o mer blir det big_smile

Ska kolla till ditt projekt!

1 738 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
yikes 17 kilo!! kanske dags att ta bort lite på 740in då tongue hur gör du när du tar bort dom? värmer sen skrapar? smile

MVH

Heheh ja det är mycket smile Jag andvände mig av värmepistol och spackelspade! värmde på medans jag skrapade, men värm inte för mycket för då smälter det o är inte lika roligt att ta bort då smile Tvättade sedan rent med diesel

MVH

Sök