1486
Sök

Totalrenovering: Volvo 940 Turbo Mattsvart/Kolfiber goes R + 600hk motor UPDATE/ nu lackad mattsvart

2 419 Inlägg
23 juli 2010
940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:
940RDALLE skrev:
Glömde säga att som ni ser så har jag inte andvänt mig av så mycket kolfiber tyg!!! Det gick åt helvete kan jag säga för ni vet ju hur jag vill ha slutresultatet wink

Men det finns ungefär 3 x 2m tyg kvar kanske lite till om någon vill köpa, 300kr för rullen som är kvar, skicka pm om någon är sugen. Kan kolla lite mer exakt hur mycket som finns kvar när jag kommer hem

Jag tar den direkt!! PM funkar inte wink

Visst wink vill du att jag mäter exakt hur mycket det är kvar? Men 100kr m vill jag ha, kostar 180kr m annars i butik. Men vi fixar det Strandberg wink

Ja det skadar vell inte tongue Skriv ett gästboks inlägg när du mätt och är redo att skicka så får du mina uppgifter wink

1 278 Inlägg
7 augusti 2010
har du gått i ide? smile

Street Knight

2 419 Inlägg
16 augusti 2010
Är det inte dags att ge oss en update nu? wink har jo kollat igenom hela projektet en gång till nu haha
förresten hur funkar det med fuelcellen fungerar tankmätarn som vanligt eller måste man köpa nya grejer?

MVH

1 738 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
syabo skrev:
har du gått i ide? smile

Nej för fasen smile skrapar underrede för tillfället så jag kan plocka ner bakaxeln wink men segt går det! Väntar på vallåkra så ska jag handla allt till bakvagnen! Men det tar nog ett tag till innan det blir uppdate sad

1 738 Inlägg
16 augusti 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Är det inte dags att ge oss en update nu? wink har jo kollat igenom hela projektet en gång till nu haha
förresten hur funkar det med fuelcellen fungerar tankmätarn som vanligt eller måste man köpa nya grejer?

MVH

Hehe jag jobbar på det! Är lite saker jag måste göra om med sim jag passar på o göra nu smile bl.a. Oljekylaren ska sitta på ett annat ställe oc bränsledragningen ska bli större slang o ny catchtank m.m!

Tanken jag har är en mätare som är 0 - 90 ohm! Alltså 0 ohm när den är Tom o 90ohm full. Original bränslemätare är på 100 - 220ohm tror jag att jag läste nån stans! Är inte säker på att det är rätta siffror jag uppgav nu men iaf så måste jag köpa en ny b- mättare som är på 0 - 90 ohm!

MVH

58 Inlägg
16 augusti 2010
Har läst igenom din projekt tråd nu (tog typ 2 timmar hehe)
Verkar bli ett riktigt nice bygge...
Kommer helt klart att följas.
Stort lycka til!!!

2 419 Inlägg
16 augusti 2010
Vad skall du göra med bakvagnen då? big_smile

1 738 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
pinnoshk skrev:
Har läst igenom din projekt tråd nu (tog typ 2 timmar hehe)
Verkar bli ett riktigt nice bygge...
Kommer helt klart att följas.
Stort lycka til!!!

tack så mycket big_smile

1 738 Inlägg
17 augusti 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:

Bilstein sprint dämpare
Sänkningsats
Aussi locker diff
ipd bussningar
dubbla krängare
bakaxel.se:s momentsatag
hållborrade skivor
greenstuff belägg

Sen ska det välla bli tvärstumt iaf med denna uppsätning wink

2 419 Inlägg
17 augusti 2010
Det låter fint!Men skaffa coilovers istället wink

1 738 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:

Nja big_smile lite för dyrt jag hoppar det! kommer nog funka bra med bilstein istället

632 Inlägg
18 augusti 2010
940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:

Bilstein sprint dämpare
Sänkningsats
Aussi locker diff
ipd bussningar
dubbla krängare
bakaxel.se:s momentsatag
hållborrade skivor
greenstuff belägg

Sen ska det välla bli tvärstumt iaf med denna uppsätning wink

Om du ska köra hårt med bilen och ta ut minst 450HK + så duger inte greenstuff långt. Har läst en del om de beläggen på forum de verkar inte hålla måttet för fem ören. Satsa på Redstuff eller Yellowstuff smile

Mvh!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

1 051 Inlägg
18 augusti 2010
Sjukt trevligt projekt smile Mna får inte nog av kolfiber, haha big_smile

Ps. Häsla din flickvän att hennes bil e riktigt nice, plus din farsa för hans bil e min drömbil wink

2 419 Inlägg
18 augusti 2010
940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:

Nja big_smile lite för dyrt jag hoppar det! kommer nog funka bra med bilstein istället

ne inte så farligt 3500 till bak!

1 738 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
halloj!!

Går lite segt i verkstaden nu! Orkar inte göra mycket när man kommer hem från jobbet sad men imorrn ska jag sätta lite fart, har ju skrapat bort all body o ska nu pänsla på hammarlacken! För i helgen åker bakaxeln ner o ska börja renoveras!

Var i vallåkra i söndags o snackade med ägaren på extremt.se, det kommer lite smarriga delar inom kort wink
Hörs i helgen då jag ska försöka lägga upp lite bilder!
HA DET GÖTT!!!!

2 419 Inlägg
30 augusti 2010
Jo du nu vill jag ha en massa bilder wink hur löste du det med spolarmunstyckena i huven eller var det redan hol för dom?

1 738 Inlägg
30 augusti 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Jo du nu vill jag ha en massa bilder wink hur löste du det med spolarmunstyckena i huven eller var det redan hol för dom?

Hehehe det kommer!! Köpte mig en ny bil i veckan som jag fixar lite med!, kommer bilder inom kort på den! kan inte sitta o glida runt i en sketen micra längre!! Sedan väntar jag på ett papper från upplysnings centralen, kan inte handla några grejer på delbetalning för att jag har spärrat mitt leg för länge sedan när det blev stulet.

Men när pappret kommer så har jag köpt grejer på xtremt.se för 10 000 så håll koll smile

Angående huven så ville jag ha så man kan ta bort huv o bagage så smidigt som möjligt, så spolarmunstyckerna satte jag på torpedplåten och kablaget till bromsljus m.m som går till bagageluckan sitter med en delbar kontakt

MVH big_smile

Driftwannabee
142 Inlägg
30 augusti 2010
Fyfan vilken härlig tråd smile denna kommer bli prenumenetation eller vasatan de heter på tongue
Xtremt.se e min Smygsponsor, han ger alltid sjuka priser och är grymt serviceinriktad och trevlig smile
ta gärna en titt på min bil och projekttråd om du vill smile Du hittar allt på min sida big_smile

Lycka till i de fortsatta bygget big_smile o keep it up smile

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

1 738 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Rauken91 skrev:
Fyfan vilken härlig tråd smile denna kommer bli prenumenetation eller vasatan de heter på tongue
Xtremt.se e min Smygsponsor, han ger alltid sjuka priser och är grymt serviceinriktad och trevlig smile
ta gärna en titt på min bil och projekttråd om du vill smile Du hittar allt på min sida big_smile

Lycka till i de fortsatta bygget big_smile o keep it up smile

Heheh tackar big_smile Fruktansvärt trevligägare på xtremt faktiskt och kan erkänna att man är sponsrad därifrån med en viss rabbat som heter duga wink har eget kund lösen o grejer

Ska jag vara ärlig så har jag följt din tråd, bara att jag inte skrivit nåt än wink men jag följer fortfarande!!

MVH

1 051 Inlägg

Sök