2938
Sök

Totalrenovering: Volvo 940 Turbo Mattsvart/Kolfiber goes R + 600hk motor UPDATE/ nu lackad mattsvart

1 738 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
MOTORFREAK skrev:
Fan det bli ju sååååå nice tongue Helt rätt bil och stuk smile

Tack tack! Jag försöker göra något anorlunda iaf!

1 738 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Markus-Persson skrev:
Vilket härligt bygge!!!!!!! acm R front i koliber hade varit som en spark mellan benen!!

Ja fy fan vad snyggt smile Men den kostar lite tyvärr sad Får hoppas på att acm ser denna tråd och sponsrar med en r-spoiler big_smile

MVH

2 419 Inlägg
15 december 2010
940RDALLE skrev:
Markus-Persson skrev:
Vilket härligt bygge!!!!!!! acm R front i koliber hade varit som en spark mellan benen!!

Ja fy fan vad snyggt smile Men den kostar lite tyvärr sad Får hoppas på att acm ser denna tråd och sponsrar med en r-spoiler big_smile

MVH

Lätt fixat med ett litet mail wink Riktigt sugen på den fronten själv! men den kostar ju som sagt!

Avstängd
46 Inlägg
18 december 2010
Kollat igenom alla sidor nu, fyfan vilket fint projekt! Kommer följas utan tvekan, längtar tills den är klar! big_smile

Mvh Robin

kevlar_soul
20 december 2010
Underbart DALLE! UNDERBART!!!

Tvivlare
2 266 Inlägg
20 december 2010
Såg på sidan 15 att du kör med Depo-mätare från J-spec. Funkar bra? Funderar själv på att handla dom i julklapp till mig själv smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

2 174 Inlägg
20 december 2010
MantaRobin skrev:
Såg på sidan 15 att du kör med Depo-mätare från J-spec. Funkar bra? Funderar själv på att handla dom i julklapp till mig själv smile

hur ska han veta om dom funkar bra när han inte ens kör med bilen? ^-^

Tvivlare
2 266 Inlägg
20 december 2010
hangman skrev:
MantaRobin skrev:

hur ska han veta om dom funkar bra när han inte ens kör med bilen? ^-^

Då körde han den, om jag inte minns fel tongue

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

4 257 Inlägg
20 december 2010
Hur går det med ditt project nu? Blir det klart till våren?smile

1 738 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
Skiiioldh skrev:
Kollat igenom alla sidor nu, fyfan vilket fint projekt! Kommer följas utan tvekan, längtar tills den är klar! big_smile

Mvh Robin

Tackar smile den står ju färdig snart, bara motorn kvar men jag ska försöka bli färdig till vallåkra så man kan konkurera mot japanarna big_smile

Mvh

1 738 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Underbart DALLE! UNDERBART!!!

det tackar jag för Kim big_smile

1 738 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
MantaRobin skrev:

Ja jag körde en sväng men jag vet inte faktiskt om det var något att ha :s jag kan inte köra med varvräknaren pga. att jag inte har någon varv signal från styrboxen sad de var dåligt tycker jag så den kopplar jag in på nya motorstyrningen sen! Laddtrycket är ju elektriskt men dom är ju dyra mätarna men om jag får säga mitt så skulle jag köpa autometer! Det skiljer någon hundralapp imellan, depo förstörde sina mätare med alla lysen man kunde välja mellan o då fick jag intrycket att det inte var mer kvalitet över dom än typ autogage m.m Men det är vad jag tycker smile

Mvh

1 738 Inlägg
21 december 2010
Trådstartare
zemet skrev:

Jodå det går bra smile väntar på lite grejer som ej är lackade än! Nästa vecka under jul ledigheten så ska jag montera ihop hela bilen så får ni lite bilder wink bilen tar jag ut sommaren 2011 med en smått vässad b230 motor, alltså inte den nybyggda 600hk motorn! Men jag kommer väll ha 300-350 hk nu i sommar !

2 174 Inlägg
21 december 2010
940RDALLE skrev:
zemet skrev:

Jodå det går bra smile väntar på lite grejer som ej är lackade än! Nästa vecka under jul ledigheten så ska jag montera ihop hela bilen så får ni lite bilder wink bilen tar jag ut sommaren 2011 med en smått vässad b230 motor, alltså inte den nybyggda 600hk motorn! Men jag kommer väll ha 300-350 hk nu i sommar !

det är ju 5-6 månader te sommarn fan satsa på stora motorn direkt tycker ja tongue  orka vänta en hel sesong till...tar ju inte många timmar och knåpa ihop en motor tongue

90 Inlägg
21 december 2010
hangman skrev:
940RDALLE skrev:
zemet skrev:

det är ju 5-6 månader te sommarn fan satsa på stora motorn direkt tycker ja tongue  orka vänta en hel sesong till...tar ju inte många timmar och knåpa ihop en motor tongue

håller med! vill ju se wurstingen! big_smile

1 278 Inlägg
21 december 2010
du ska börja med motorn på fredag ju?!?!?!?!?

Street Knight

181 Inlägg
27 december 2010
helt rätt att köra på mattsvart! tongue lycka till.

Projektet Volvo 740 Turbo Intercooler.

1 278 Inlägg
30 december 2010
nu får du ta o skriva en uppdate!

Street Knight

1 738 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
syabo skrev:

Tyvärr så har jag ingen update på gång sad Jag kollar motordelar för fullt och ska ringa min motorarbetare angående uppborning och balansering. En del saker är inte färdiglackat och kan inte montera ihop nånting på bilen sad väntar även på nya catchtanken såjag kan inte bygga soppa systemet heller

Jag står helt still nu tyvärr men j_vlar vad jag ska meka när sakerna kommer!

MVH

90 Inlägg
30 december 2010
syabo skrev:

håller med ! sätt fart nu wink

Sök