5689
Sök

Totalrenovering: Volvo 940 Turbo Mattsvart/Kolfiber goes R + 600hk motor UPDATE/ nu lackad mattsvart

1 738 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Marmstig skrev:
Fy fan va snygg den blir ... lite avis ....     synd bara att blinkers glasen  är så matta ....

De är photoshopade wink de riktiga lycktorna ska jag köpa sen smile

13 Inlägg
23 januari 2011
ja tänkte nästan det .......    får bara fram fy fan va snygg den e .....     du har lyckas gör en jävligt snygg 940    ......

1 738 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Marmstig skrev:
ja tänkte nästan det .......    får bara fram fy fan va snygg den e .....     du har lyckas gör en jävligt snygg 940    ......

Hehe tacar tackar big_smile

1 738 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Tackar alla för fina komentarer, det uppskattas!!!!

Angående fälgar så står det mellan super dtm eller r:en. Och jag vet nästan vilka ni skulle välja smile men synd att förstöra r designen utan r fälgarna sad

143 Inlägg
23 januari 2011
Kul att läsa om ett stort projekt med seriös inställning på utförandet! Har läst hela tråden och är riktigt impad av kvalitén på arbetet.

940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:
yikes 17 kilo!! kanske dags att ta bort lite på 740in då tongue hur gör du när du tar bort dom? värmer sen skrapar? smile

MVH

Heheh ja det är mycket smile Jag andvände mig av värmepistol och spackelspade! värmde på medans jag skrapade, men värm inte för mycket för då smälter det o är inte lika roligt att ta bort då smile Tvättade sedan rent med diesel

MVH

Använde du samma koncept när du tog bort bodyn under bilen? Har nämligen samma skitgöra framför mig.

2 419 Inlägg
23 januari 2011
Så sjukt bra det blir! Du har ju lyckats hittills så tycker att du ska köra på r-fälgarna om du vill! tongue finns ju svarta med röd rand och r de är ju fina! smile

1 738 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Mccoy skrev:
Kul att läsa om ett stort projekt med seriös inställning på utförandet! Har läst hela tråden och är riktigt impad av kvalitén på arbetet.

940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:
yikes 17 kilo!! kanske dags att ta bort lite på 740in då tongue hur gör du när du tar bort dom? värmer sen skrapar? smile

MVH

Heheh ja det är mycket smile Jag andvände mig av värmepistol och spackelspade! värmde på medans jag skrapade, men värm inte för mycket för då smälter det o är inte lika roligt att ta bort då smile Tvättade sedan rent med diesel

MVH

Använde du samma koncept när du tog bort bodyn under bilen? Har nämligen samma skitgöra framför mig.

Tackar big_smile när jag tog bort asfaltsmattor så körde jag värme pistol och spackelspade, när jag tog bort all body körde jag ståltrisor i olika storlekar från biltema som sätts på en sladdborrmaskin! Och jag kan säga att det gör jag alldrig mer!!!!!!!!! Garaget blir totalförstörd både väggar och golv, man ser ut som fan och du har boddy rester precis överallt på bilen som du inte vill ha. Jag skulle rekomendera dig att från början rensa hella bilen och sedan lämna den för blästring. Det kommer jag göra nästa projekt iaf wink

Lycka till

1 278 Inlägg
23 januari 2011
mattsvarta super dtm skulle vara snygg!smile för du ska köra med svarta gälgar med? smile du har bara tona rutor+fälgar kvar ? o motor smile

Street Knight

1 738 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Så sjukt bra det blir! Du har ju lyckats hittills så tycker att du ska köra på r-fälgarna om du vill! tongue finns ju svarta med röd rand och r de är ju fina! smile

Bra Strandberg för att du är på min sida wink

1 738 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
syabo skrev:
mattsvarta super dtm skulle vara snygg!smile för du ska köra med svarta gälgar med? smile du har bara tona rutor+fälgar kvar ? o motor smile

Stämer och bilstein dämpare fram! Har nu ett färdigt motorrecept som har bänkats 572 hk med en 8v wink dock med annan vev wink

4 257 Inlägg
23 januari 2011
Riktigt snyggt! Hur gjorde du med grillen? sprayade svart och sen klarlack bara?

1 738 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
zemet skrev:
Riktigt snyggt! Hur gjorde du med grillen? sprayade svart och sen klarlack bara?

Den är lackad i samma svart som den matta bara att grillen är klarlackad även speglar o fälgar blir samma! Och resten är en matt klarlack ( 10 glans )

Mvh

4 257 Inlägg
23 januari 2011
940RDALLE skrev:
strandberg31 skrev:

Bra Strandberg för att du är på min sida wink

Kan bara hålla med. Super dtm är ju sjukt fina men Svarta R med en röd rand är svårslaget... Super dtm är väll lika vanliga som R nu ändå så det är ju inte särskilt speciellt med dom heller.

DPDP
23 januari 2011
Tjena
jag följer ditt projekt, Du har ju funderat på R-fälgar.
här är några R-fälgar som  borde passa fint på bilen:

lite längre ner på sida finns fälgarna,  18" fälg Special R Matt Black Redline - RÖTT R
http://www.infosite.se/Aluminiumfalgar? … D=OE+Style

4 257 Inlägg
23 januari 2011
DPDP skrev:
Tjena

lite längre ner på sida finns fälgarna,  18" fälg Special R Matt Black Redline - RÖTT R

http://www.infosite.se/medium/images/ri … dR_400.png

Precis såna jag menade:)

1 738 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
DPDP skrev:
Tjena

Fy fan så snygga!!!! Det blir något sånt stuk på fälgarna! Tack för länken, har ett par 18 tums grey r fälgar som väntar på mig i en däckaffär nära mig wink sprillans nya i kartong med däck för 7200kr, det är tur att man känner lite däckförsäljare smile

Men som sagt r-fälgarna kanske är vanligt o det är ju r fronten med, så vad är inte ut tjatat om det inte är en bil från 2011 :p

90 Inlägg
23 januari 2011
småååått snygg den blev big_smile (Y)  !!!!!!! fint som fan!

Driftwannabee
142 Inlägg
23 januari 2011
Otroligt Grym finish på bilen! men säger som alla andra, skit i de förbannade R-fälgarna! grymt uttjatade.
Sats ist på Super DTM fälgarna (eller sälj dom till mig wink ) eller så införskaffar du som sagt antingen ett par DOTZ roadster, eller varför inte DOTS TuPac Fälgarna, en grym finish hade det gett, sen lite bredd på det hela! Vita fälgar hade gett något grymt bra till din bil för att bryta av ditt färgval!

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847

51 Inlägg
23 januari 2011
Rauken91 skrev:
Otroligt Grym finish på bilen! men säger som alla andra, skit i de förbannade R-fälgarna! grymt uttjatade.
Sats ist på Super DTM fälgarna (eller sälj dom till mig wink ) eller så införskaffar du som sagt antingen ett par DOTZ roadster, eller varför inte DOTS TuPac Fälgarna, en grym finish hade det gett, sen lite bredd på det hela! Vita fälgar hade gett något grymt bra till din bil för att bryta av ditt färgval!

+1!

97 Inlägg
23 januari 2011
matta R fälgar blir perfekt tycker jag i alla fall passar bra till resten av bilen smile

Sök