3973
Sök

Projekt: Rallyhalle's Saab 9-5 2.0t

Visionen är en rolig hobbybil som klara ett par varv på bana.

478 253 Visningar
Uppdaterades senast 3 december 2016
4 299 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Nu har jag varit en sväng till Elmia så då kunde jag inte låta bli o shoppa lite roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/893013_ovj2dh.jpg
Nu med USA-blinkers också smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/893020_l3dywi.jpg
Anledningen till bytet utav blinkersena tongue

Matchar blinkersena skicket på strålkastarglasen lite bättre också smile

Nästa helg ska jag försöka lägga på lite svart färg på grillgallret om jag inte får nått ryck på nån lunchrast i veckan o gör de då smile Nu ser de rent ut sagt förjävligt ut tongue

De va allt för nu.
//Jacob

275 Inlägg
4 april 2010
De var lite skillnad på klarheten i glaset där big_smile Snyggt!

2 788 Inlägg
4 april 2010
Mycket snyggt med USA-blinkers smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 april 2010
usa blinkers is the shits synd att en av mina flög all världensväg

4 663 Inlägg
4 april 2010
fan va gött big_smile

2 638 Inlägg
4 april 2010
Riktigt snyggt med usa-blinkers, ger utseendet ett stort lyft smile Synd att dina gamla fälgar blev stulna, finns folk till allt sad Men måste ändå säga att de nya fälgarna sitter riktigt fint på bilen big_smile

4 299 Inlägg
4 april 2010
Trådstartare
Fraider skrev:
De var lite skillnad på klarheten i glaset där big_smile Snyggt!

Hehe, de kan man säga att de va tongue Blev grymt mycket fräschare med dom nya på smile

_Fredrik: Tackar, de vart riktigt bra smile

MrEricsson: Ja de blir riktigt bra på dom flesta bilar! Ja de va synd som fan hmm

Saab_Robin: Ja de kan man säga smile

-Akerfeldt-: Oja, blir ett riktigt lyft, framförallt när dom gaml ae så sunkiga som mina va tongue Ja de e riktigt jävla irreterande. Dom nya må passa bra men skicket e inte i närheten av dom gamla fälgarna sad Men men, omlackering av dessa fälgarna i vinter så lär jag bli nöjd smile

4 299 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
Någon som har tips på vart jag kan köpa slitsade bromsskivor till ett bra pris?
Som de ser ut nu lutar de åt EBC-skivor från speedparts.

Ska även byta oket på höger sida, de har börjat kärva och legat på skivan som blivit varm o nu slagit sig. Så nu ska jag passa på att uppgradera har jag tänkt wink

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 april 2010
Rallyhalle skrev:

Ska även byta oket på höger sida, de har börjat kärva och legat på skivan som blivit varm o nu slagit sig. Så nu ska jag passa på att uppgradera har jag tänkt wink

feltema tror jag har men frågan är vågar man köra deras?

1 997 Inlägg
24 april 2010
MrEricsson skrev:
Rallyhalle skrev:

Kör på Biltema tycker jag! Billigt o bra smile Jag har kört över 500mil med mina och jag har inte märkt av något dåligt wink

// Fredrik

4 299 Inlägg
24 april 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
Rallyhalle skrev:

Japp, dom har men frågan e ju hur bra dom funkar tongue Eller om de mest ser bra ut...?

isak90: Och jag har kört 4000 mil me skivor från Biltema och inte märkt nått dåligt jag heller smile
Däremot är frågan hur bra slitsarna funkar eller om de bara är nått som ser bra ut men inte gör nån nytta tongue

751 Inlägg
24 april 2010
Rallyhalle skrev:
MrEricsson skrev:
Rallyhalle skrev:

Japp, dom har men frågan e ju hur bra dom funkar tongue Eller om de mest ser bra ut...?

isak90: Och jag har kört 4000 mil me skivor från Biltema och inte märkt nått dåligt jag heller smile
Däremot är frågan hur bra slitsarna funkar eller om de bara är nått som ser bra ut men inte gör nån nytta tongue

Det där med slitsar är ju rätt avancerat. Skulle satsat på något riktigt, biltemas sportbromsskivor kanske funkar vid tuffare gatkörning, men bankörning sliter nått sjukt och blir ruskigt varmt. Jag skulle tveklöst valt:

Sportbromssats
Sats om 4 st slitsade GEM sportskivor samt Ferodo Sportbromsbelägg för alla 4 hjulen. OBS! Ange alltid exakt bilmodell vid beställning!     3 900,00 kr    

från chassit.se

Good luck cool

4 299 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Ola: Exakt, man vet ju inte hur bra dom fungerar eller om de e för att de ska se coolt ut bara.
Men hur som kommer de bli EBC-skivor, dom va till o med ett par kronor billigare än biltema wink

Update: Igår fick jag en uppsättning aerofjädrar av en från stcs som jag tänkte kränga på. Men jag undrar om någon vet om de är andra fjäderben på aeron?
När jag kollar på Speedparts finns de bara en typ av fjäderben o välja på när man kollar på originalgrejer. Är det så att Aero och min SE har samma fjäderben?
Senast redigerat av Rallyhalle (26 april 2010)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 april 2010
Det finns ett antal olika fjäderben bara till Aeron så jo, det är nog olika på din SE och en Aero..

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

4 299 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Det finns ett antal olika fjäderben bara till Aeron så jo, det är nog olika på din SE och en Aero..

Hehe, ja de va rena djungeln de där me fjäderben till Aero tongue Men i bak är dämparna bytta o de verkar va från typ mekonomen. Så kanske är det nått som passar för båda bilarna smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 april 2010
Rallyhalle skrev:
TBOC_Razor skrev:

Hehe, ja de va rena djungeln de där me fjäderben till Aero tongue Men i bak är dämparna bytta o de verkar va från typ mekonomen. Så kanske är det nått som passar för båda bilarna smile

Från saab finns det iaf minst fyra olika, blåa, gröna,gula osv. Men två av dom är nog till nivåreglerade bilar så med lite tur har du en av två istället för en av fyra big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

751 Inlägg
29 april 2010
TBOC_Razor skrev:
Rallyhalle skrev:
TBOC_Razor skrev:

Från saab finns det iaf minst fyra olika, blåa, gröna,gula osv. Men två av dom är nog till nivåreglerade bilar så med lite tur har du en av två istället för en av fyra big_smile

Sökte lite i EPC
5063458 = 2000-2001, CODE=3 fjäderben
5063466 = 2000-2001, CODE=2 fjäderben
4566626 = 2000-2001, CODE=K Fjäderben blå sportchassi
4566634 = 2000-2001, CODE=L Fjäderben grå sportchassi
Hittade jag när jag sökte på en random 9-5 aero 2001.

fjäderben gul 5058425
fjäderben röd 5058417
+ en orange som jag inte tog art nummer på eftersom den va för bilar med nivåreglering.

Kanske någon som kan hjälpa till att tolka? Låter som du ska satsa på blått eller grått, men det kanske någon annan är mer insatt i!?! Samt vad som är skillnaden mellan blåa o gråa. Skiljer de nått mellan combi modellerna tro?

4 299 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Owla skrev:
TBOC_Razor skrev:
Rallyhalle skrev:

Sökte lite i EPC
5063458 = 2000-2001, CODE=3 fjäderben
5063466 = 2000-2001, CODE=2 fjäderben
4566626 = 2000-2001, CODE=K Fjäderben blå sportchassi
4566634 = 2000-2001, CODE=L Fjäderben grå sportchassi
Hittade jag när jag sökte på en random 9-5 aero 2001.

fjäderben gul 5058425
fjäderben röd 5058417
+ en orange som jag inte tog art nummer på eftersom den va för bilar med nivåreglering.

Kanske någon som kan hjälpa till att tolka? Låter som du ska satsa på blått eller grått, men det kanske någon annan är mer insatt i!?! Samt vad som är skillnaden mellan blåa o gråa. Skiljer de nått mellan combi modellerna tro?

Haha! Fy fan, som sagt. Rena djungeln tongue Kanske bara kränger på fjädrarna då. Ska bara va ett mellanting tils jag kan köpa bättre grejer smile

Men vi får se hur de blir smile

"Saab är ingen bil, det är en livsstil"
225 Inlägg
16 maj 2010
såg inte om du fått något svar på de med att torkararmen satt löst så tänkte svara på de.

var iaf så på morsans 9-5 att armen hade börjat gå av där vad ska man säga, "röret" går ihop med hållarn tongue
och detta är tydligen ett väldigt vanligt fel på 9-5.
vi löste det tillfälligt med att borra en spik igenom men fick tillslut byta hela torkarmotorn för lagningen höll inte

4 299 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
Då jag fått frågan hur de går med mina bilar tänkte jag nu berätta vad som gjorts.

ABSOLUT INGENTING roll

Det som jag hunnit att konstatera är att bärarmsbussningarna börjar bli riktigt kassa, bilen kan fan inte gå rakt längre... Sitter o rattar fram o tillbaka hela tiden.

Men men, snart är det löning så förhoppningsvis har jag en slant kvar till nya powerflexbussningar wink
Det va väl allt för tillfället.

Nn1ck3: Okej, då ska jag kikaa närmare på de, kanske de går att fixa iaf så jag slipper köpa nytt. Kanske rent av nått om går att svetsa? smile
Senast redigerat av Rallyhalle (21 maj 2010)

Sök