3912
Sök

Projekt: Rallyhalle's Saab 9-5 2.0t

Visionen är en rolig hobbybil som klara ett par varv på bana.

478 251 Visningar
Uppdaterades senast 3 december 2016
4 299 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Nu har jag hittat felet till att ratten skakar tror jag, bakre bärarmsbussningar va lite väl mjuka (känns som att jag sagt de förrut?), så igår beställde jag nya Powerflexbussningar smile Så det ska vara åtgärdat till kinnekulle om 3 veckor cool

Återkommer så fort jag fått bussningarna smile

1 997 Inlägg
27 maj 2010
Gött att du hittat de då smile Hoppas de e dom smile

Ja de närmar sig nu big_smile
// Fredrik

275 Inlägg
27 maj 2010
Powerflex to the people!!! big_smile

4 299 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
isak90 skrev:
Gött att du hittat de då smile Hoppas de e dom smile

Ja de närmar sig nu big_smile
// Fredrik

Japp, riktigt gött! Hoppas verkligen de e de, isf e de ju ett relativt lätt fel o åtgärda iaf smile

Jupp, me stormsteg, 3 veckor kan gå fort big_smile

Fraider: Hell yeah! cool Senare i sommar blir de främre bärarmsbussningar och bussningarna krängningshämmarna också big_smile

4 299 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/939587_tb1uyj.jpg
Bakre bärarmsbussningarna, äntligen kanske bilen börjar bete sig som den ska igen big_smile

Byts förhoppningsvis under dagen cool

2 788 Inlägg
29 maj 2010
Härligt med powerflex...Lycka till med bytet nu smile

751 Inlägg
29 maj 2010
De där ska va fixat till ikväll och då vill vi ha bilder wink  Du får jobba på om du ska hänga med runt banan wink

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
29 maj 2010
kommer sitta som 1 smäck inte drygt och byta dom bara?

4 299 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Härligt med powerflex...Lycka till med bytet nu smile

Gött som fan smile

Owla: Haha, en sida klar. Andra sidan får vi se när de blir, de va ett helvete o byta ju tongue
Haha, ja jäklar. Har en hel del o göra om jag ska haka på dig på banan. Dock kanske dina "sjyssta" bakdäck är till min fördel wink

MrEricsson: Det va asdrygt, gick inte alls lika smidigt som de gjorde på 9000 tongue

jonnielahti: Jajemen cool

Update:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/939932_99mdyg.jpg
En bussning på plats nu iaf big_smile

Man kan ju lätt säga att den gamla rostat fast lite lätt tongue Så nu har jag bara bytt den som sitter på förarsidan och jäklar vilken skillnad den gjorde. Nu svänger de så fort jag vrider på ratten tongue

Men de tog på krafterna så jag packa ihop, gick in, och sluta med att jag somna på soffan. Så ska se om jag kanske ger mig på den andra lite senare, nu vet jag exakt hur jag ska göra iaf smile

751 Inlägg
29 maj 2010
Ser ju bra ut! Med andra ord verkar det som du hittade felet?
Nu tar vi de lite lugnt va wink Varför tror du jag tar med 2 uppsättningar däck upp wink? Sålänge jag inte är ute i grusen så ska de nog gå rätt smidigt tongue

4 299 Inlägg
29 maj 2010
Trådstartare
Owla skrev:
Ser ju bra ut! Med andra ord verkar det som du hittade felet?
Nu tar vi de lite lugnt va wink Varför tror du jag tar med 2 uppsättningar däck upp wink? Sålänge jag inte är ute i grusen så ska de nog gå rätt smidigt tongue

Japp, vart som sagt otrolig skillnad! Nu går den ju rakt när jag gasar på lol

Hehe, vi får väl se hur bra de hjälper big_smile See you on the track cool tongue

4 299 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Då har jag kört 5 mil med powerflexbussningarna. Vilken skillnad de blev big_smile
MEN! Det skakar fortfarande i högre farter...

Men men, får kolla de nästa helg. I helgen e de "minisemester" i göteborg som gäller cool

751 Inlägg
3 juni 2010
Rallyhalle skrev:
Då har jag kört 5 mil med powerflexbussningarna. Vilken skillnad de blev big_smile

Men men, får kolla de nästa helg. I helgen e de "minisemester" i göteborg som gäller cool

Har du bytt på båda sidorna då? Du hade la problem med ena eller?

Ha så skoj o Göteborg big_smile

4 299 Inlägg
3 juni 2010
Trådstartare
Owla skrev:
Rallyhalle skrev:

Har du bytt på båda sidorna då? Du hade la problem med ena eller?

Ha så skoj o Göteborg big_smile

Yes, fick den andra bytt igårkväll smile Men får kika vidare helt enkelt.

Tackar smile Ha ni en riktigt bra student, once in a lifetime experience cool

4 299 Inlägg
18 juni 2010
Trådstartare
Ja vad händer här då, typ inget. Tvättade bilen idag för första gången på 1,5 månad hmm
Har haft sjukt dåligt med tid över. Men imorgonbitti bär det av mot kinnekulle ring med denna.

Får vi se hur hel den är när jag kommer hem igen roll
Ska försöka fixa nån ordentlig bild på den me usa-blinkisarna. Konstatera att ingen sån finns än tongue Bara mobilbild.

Men återkommer som sagt, nu ska de laddas inför imorrn!

4 299 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Hur många här tror att nått hände med bilen på Kinnekulle?

Bli förvånade, INGENTING paja! cool
Det enda va att mina däck va väldigt slitna efter roll

Och de där med bilder blev de inte så mycke av då min bil va extremt skitig när jag väl kom fram...
Men men kul va de och de blev en bild iaf! 

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/953052_0c4qa0.jpg

Men nu har jag ju verkligen insett hur kul de där va och börjar nu smida lite planer tongue
Har beställt från racestuff lite ny bromsvätska som ska palla lite högre temp, börjar bli dags o byta då de gjordes senast 2001. Och gammal vätska funkar inte så bra när de blir varmt tongue
Skulle antagligen behöva byta ut biltema-beläggen också om jag ska köra mer på bana tongue

Får se vad som blir sen, ena framdäcket va blankt i ytterkanten. Så skulle behöva köpa 2 nya däck också.

Men men, vi får se vad jag bestämmer mig för att införskaffa härnäst wink

4 663 Inlägg
20 juni 2010
låter som du haft jätte kul big_smile vilket e kul att höra.  ser ut att bli en lång shopping lista över va som ska göras big_smile

4 299 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
låter som du haft jätte kul big_smile vilket e kul att höra.  ser ut att bli en lång shopping lista över va som ska göras big_smile

Jepp, nått du borde prova på tycker jag wink

Hehe, jo listan blir lång. Men kul e de ju big_smile

1 497 Inlägg
21 juni 2010
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:

Aerostötar och bromsar röstar jag för.

751 Inlägg
22 juni 2010
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:

Aerostötar och bromsar röstar jag för.

röstar jag också för! samt kanske steg 1 program.... Men hur har du tänkt dig med lådan? Den lär ju inte direkt hålla bättre för att du kör bana. roll

Sök