röstar jag också för! samt kanske steg 1 program.... Men hur har du tänkt dig med lådan? Den lär ju inte direkt hålla bättre för att du kör bana.
Lådan får vi se, de e ju varken lager- eller diffras som är på g så att det är ju inte överdrivet bråttom ändå.
Funderar på att testa ett oljebyte på lådan och se vad som händer. Kan jag satsa lite på andra grejer så länge så att jag kan använda bilen lite mer på bana tex. Känns ju sådär o köra bana med halvdana bromsar ju
Men vi får se, jag kan ju ändra mig ett par gånger innan de blir av
Ja kände att man kanske skulle ta och uppdatera lite då jag faktiskt har 2 bilder att bjuda på
I söndags fick jag nått konstigt ryck (vet inte vart jag fick energin ifrån?) och tvättade då bilen och plockade bort lykttorkarna Den ena hade börjat lägga av nämligen...
Blev mycket snyggare utan! Bara lacka om kofångaren kvar, och då ska hålen spacklas igen. Sen så hade jag paket på posten som jag hämtade ut idag som innehöll grejer från racestuff
3 flaskor bromsvätska som är lite mer anpassad för bankörning. Så nu saknas bara EBC-beläggen!
Men det va väl de jag hade att bjuda på för tillfället. Får se om jag hittar på någe i helgen.
Owla: Vet inte, kan mycket väl bli så. Vet man hur skiten funkar är det ju inte så knepigt Mjaa de e väl nästan lika bra så man inte blandar vätskan. Hehe, jaa den har ju varit ganska skitig på senaste tiden
Nu ligger det nya spindelleder på posten, så ska se om dieseldoris är snabb nog att hinna till posten innan dom stänger imorrn Dom byts iaf ut på lördag och jag hoppas verkligen att det är dom den här gången. Men de får vi se, återkommer i helgen så fort jag fått dom utbytta.
Owla: Vet inte, kan mycket väl bli så. Vet man hur skiten funkar är det ju inte så knepigt Mjaa de e väl nästan lika bra så man inte blandar vätskan. Hehe, jaa den har ju varit ganska skitig på senaste tiden
Nu ligger det nya spindelleder på posten, så ska se om dieseldoris är snabb nog att hinna till posten innan dom stänger imorrn Dom byts iaf ut på lördag och jag hoppas verkligen att det är dom den här gången. Men de får vi se, återkommer i helgen så fort jag fått dom utbytta.
Handlar nog snarare om du får sluta i tid än om diesel Doris e snabb
Handlar nog snarare om du får sluta i tid än om diesel Doris e snabb
Hehe, så sant så
Nu är iaf spindellederna bytta och vibrationerna i ratten borta verkar de som Det jag behöver fixa nu är vibrationerna som kommer från bakvagnen som förövrigt gnisslar ganska duktigt
Men de blir en uppgift för verkstaden, inget jag pallar pilla med själv. Men det va nog allt för nu.
Efter en resa på 150 mil t&r har jag konstaterat att jag måste göra något åt vibrationerna i bilen. Så tänkte försöka imorgon att riva bromsarna på bilen och kolla så alla skivor är raka.
Tycker det börjar kännas som att de pulserar i pedalen i takt med vibrationerna nämligen. Men det återstår o se.
Ska göra ett tappert försök att ha bilen färdig till STCS-träffen på mantorp 28 augusti. Men har redan nu en känsla av hur de kommer gå
Tror jag kan ha hittat ett fel på en av bromsskivorna! Den ena är nämligen bra mycket tjockare vid en speciell punkt på insidan. Så det borde väl förklara varför det känns som obalans i framvagnen?
För det måste väl ändå påverka? Eller?
Sen testade jag min nya punktbläster också! Lite segt med min lilla kompressor, men de ska nog bli ordning på rosten där på bakskärmen. Måste bara komma ihåg att ta med mig rostskyddsmedel nästa gång jag åker ut Har bestämt mig för att lägga body i hela hjulhusen i bak också efter en lättare översyn bakom plasten på vänstersidan.
Det va väl ungefär det jag hann med på 3-4 timmar idag.
Funderar på slitsade EBC och då antagligen ebc-belägg. Borde väl funka typ lika bra? För jag antar att det är mer än skivan som ska bytas när man uppgraderar till aero-dito?
Sen så ska jag leta fram en Aero-turbo. Bilen har gått underligt och dragit olja på senaste tiden, och idag plocka jag bort DP:n och märkte av ett axiellt glapp...
Men tror jag börjar med bromsarna, för turbon går ju än så länge iaf
Det strulade till sig lite med bromsokhållarna, vart typ lite felbeställning
Men nu är ett helt kit med ok och hållare på väg från skroten från en Aero -05a. Beställde från speedparts då också skivor och belägg så att jag borde kunna få färdigt bromsarna nästa helg om jag får tiden över till att fixa det
Men får se, funderar på att riva bort bärarmar och grejer för att fräscha till och måla så kanske dröjer lite. Men nu är det på gång iaf