3266
Sök

Projekt: Rallyhalle's Saab 9-5 2.0t

Visionen är en rolig hobbybil som klara ett par varv på bana.

478 244 Visningar
Uppdaterades senast 3 december 2016
751 Inlägg
14 september 2010
#401
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:
Aero?

Nope, tröttnade eftersom jag inte fick till det med bromsokshållarna...

Men köper jag en -02 eller nyare så har jag grejer så att det passar iaf wink

Vad va det till sist som skilde mellan <----2002 och 2002---->???
Blir nog bra ändå!

4 299 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
#402
Owla skrev:
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:
Aero?

Nope, tröttnade eftersom jag inte fick till det med bromsokshållarna...

Men köper jag en -02 eller nyare så har jag grejer så att det passar iaf wink

Vad va det till sist som skilde mellan <----2002 och 2002---->???
Blir nog bra ändå!

Hittills vet jag bara spindeln som skiljer, men det är för stort jobb för att jag ska palla hålla på.
För den här gången väljer jag den smidiga vägen wink


4 299 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
#403
Fan va segt de går här, men tyvärr har jag lite kass motivation just nu att hålla på.

Men fixade med lite rost idag på högra bakskärmen. När jag precis slipat plåtrent, gissa vad som händer?
Världens störtskur som höll sig i 2 timmar....

Så nu står bilen i p-garaget och har väl antagligen massa lätt ytrost just där nu. Så imorrn ska jag slipa till de och lägga på lite grundfärg. Kan ta och fixa bilder på de om någon skulle vilja se de tongue


4 663 Inlägg
19 september 2010
#404
du fixar detta big_smile after rain comes sunshine big_smile

4 299 Inlägg
19 september 2010
Trådstartare
#405
Saab_Robin skrev:
du fixar detta big_smile after rain comes sunshine big_smile

Inte i de här jävla landet vid den här tiden på året roll



Uppdatering!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/996817_gezcba.jpg

Kass motivation men ändå har jag lyckats ge mig på rostlagning tongue
Höger sida gick ju att rädda iaf jämfört med vänster där jag måste ha helt ny skärmkant....
Ska åka och köpa lite färg i veckan hoppas jag så att jag kan lägga på lite blå färg nästa helg smile

De va allt.


"Saab är ingen bil, det är en livsstil"
225 Inlägg
4 299 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#407
Nn1ck3 skrev:
all jävla rost tar kål på en sad

Faktiskt!
Men som tur va så var det inte så illa på högersidan jämfört med vänster där ny plåt måste till...

Men men, den blir fin till slut iaf wink


4 299 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#408
jonnielahti skrev:
klart det finns rost , e väl en stockholmsbil?
hur går det med växellådan förresten? smile

Mina rostproblem har inte så mycket med att bilen går i stockholm o göra, snarare det att det är ett återkommande problem på mååånga 9-5or av samma modell smile

Den fungerar än så länge, ska se vad lönekuvert säger så kanske det börjas med att beställa hem en aerokoppling till helgen.


1 497 Inlägg
20 september 2010
#409
Rallyhalle skrev:
jonnielahti skrev:
klart det finns rost , e väl en stockholmsbil?
hur går det med växellådan förresten? smile

Mina rostproblem har inte så mycket med att bilen går i stockholm o göra, snarare det att det är ett återkommande problem på mååånga 9-5or av samma modell smile

Den fungerar än så länge, ska se vad lönekuvert säger så kanske det börjas med att beställa hem en aerokoppling till helgen.

Vad jag förstått så har du redan 240mm svänghjul och tryckplatta på din.
Det är bara lamellen som är 228mm.

Titta över art.nr. på din respektive aero tryckplatta smile

4 299 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#410
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:
jonnielahti skrev:
klart det finns rost , e väl en stockholmsbil?
hur går det med växellådan förresten? smile

Mina rostproblem har inte så mycket med att bilen går i stockholm o göra, snarare det att det är ett återkommande problem på mååånga 9-5or av samma modell smile

Den fungerar än så länge, ska se vad lönekuvert säger så kanske det börjas med att beställa hem en aerokoppling till helgen.

Vad jag förstått så har du redan 240mm svänghjul och tryckplatta på din.
Det är bara lamellen som är 228mm.

Titta över art.nr. på din respektive aero tryckplatta smile

Ja det är ju det fina med 9-5, 240mm-koppling passar bolt-on smile

Varför tycker du de om jag får fråga? Tänkte beställa hela med tryckplatta och lamell smile


1 497 Inlägg
20 september 2010
#411
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:

Mina rostproblem har inte så mycket med att bilen går i stockholm o göra, snarare det att det är ett återkommande problem på mååånga 9-5or av samma modell smile

Den fungerar än så länge, ska se vad lönekuvert säger så kanske det börjas med att beställa hem en aerokoppling till helgen.

Vad jag förstått så har du redan 240mm svänghjul och tryckplatta på din.
Det är bara lamellen som är 228mm.

Titta över art.nr. på din respektive aero tryckplatta smile

Ja det är ju det fina med 9-5, 240mm-koppling passar bolt-on smile

Varför tycker du de om jag får fråga? Tänkte beställa hela med tryckplatta och lamell smile

Du har redan 240mm tryckplatta och svänghjul.
Bara lamellen som är 228mm och vek. smile

4 299 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#412
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:

Vad jag förstått så har du redan 240mm svänghjul och tryckplatta på din.
Det är bara lamellen som är 228mm.

Titta över art.nr. på din respektive aero tryckplatta smile

Ja det är ju det fina med 9-5, 240mm-koppling passar bolt-on smile

Varför tycker du de om jag får fråga? Tänkte beställa hela med tryckplatta och lamell smile

Du har redan 240mm tryckplatta och svänghjul.
Bara lamellen som är 228mm och vek. smile

Okok, det är inte bra att byta tryckplatta efter 21000 mil då? tongue


1 497 Inlägg
20 september 2010
#413
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:

Ja det är ju det fina med 9-5, 240mm-koppling passar bolt-on smile

Varför tycker du de om jag får fråga? Tänkte beställa hela med tryckplatta och lamell smile

Du har redan 240mm tryckplatta och svänghjul.
Bara lamellen som är 228mm och vek. smile

Okok, det är inte bra att byta tryckplatta efter 21000 mil då? tongue

Det avgör du själv wink
Sinterlamell också då?

394 Inlägg
20 september 2010
#414
ser ju fint ut ! keep up the good work! smile

vem fan är maptun?

4 299 Inlägg
20 september 2010
Trådstartare
#415
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:

Du har redan 240mm tryckplatta och svänghjul.
Bara lamellen som är 228mm och vek. smile

Okok, det är inte bra att byta tryckplatta efter 21000 mil då? tongue

Det avgör du själv wink
Sinterlamell också då?

Hmm, tror de blir aerokoppling. Måste över 300 hästar för att den inte ska palla med, och det lär dröja innan jag kommer upp i dom effekterna iaf tongue


Von-Aron: Kul att du gillar de! Ditt projekt är inte helt fel heller wink


1 497 Inlägg
20 september 2010
#416
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:

Okok, det är inte bra att byta tryckplatta efter 21000 mil då? tongue

Det avgör du själv wink
Sinterlamell också då?

Hmm, tror de blir aerokoppling. Måste över 300 hästar för att den inte ska palla med, och det lär dröja innan jag kommer upp i dom effekterna iaf tongue


Von-Aron: Kul att du gillar de! Ditt projekt är inte helt fel heller wink

Den hänger nog med ytterligare en bit iom. att du kör 2,0.

4 299 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
#417
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:
AxlSam skrev:

Det avgör du själv wink
Sinterlamell också då?

Hmm, tror de blir aerokoppling. Måste över 300 hästar för att den inte ska palla med, och det lär dröja innan jag kommer upp i dom effekterna iaf tongue


Von-Aron: Kul att du gillar de! Ditt projekt är inte helt fel heller wink

Den hänger nog med ytterligare en bit iom. att du kör 2,0.

Till och med det smile
Då får en sån duga tongue


4 299 Inlägg
26 september 2010
Trådstartare
#418
Vågar man köpa ett turboagg från en aero -00 (TD04-15T?) som gått 20.000 mil? Röklade nyss 1/4 av parkeringsgaraget här hemma med äcklig blå rök.... Känner att det är aningen viktigare än växellådan för tillfället tongue


275 Inlägg
26 september 2010
#419
Rallyhalle skrev:
Vågar man köpa ett turboagg från en aero -00 (TD04-15T?) som gått 20.000 mil? Röklade nyss 1/4 av parkeringsgaraget här hemma med äcklig blå rök.... Känner att det är aningen viktigare än växellådan för tillfället tongue

20000 mil lät mycket, jag skulle nog köpt en helt ny istället wink

1 497 Inlägg
26 september 2010
#420
Rallyhalle skrev:
Vågar man köpa ett turboagg från en aero -00 (TD04-15T?) som gått 20.000 mil? Röklade nyss 1/4 av parkeringsgaraget här hemma med äcklig blå rök.... Känner att det är aningen viktigare än växellådan för tillfället tongue

Priset?
Känns den okej i impellern så är det väl bara att köpa smile


Sök