3053
Sök

Hastighet på däck, vart går din gräns?

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
#1
Som topic säger.. Vart går din gräns, vad sitter på din bil?

J Max 100
K Max 110
L Max 120
M Max 130
N Max 140
P Max 150
Q Max 160
R Max 170
S Max 180
T Max 190
H Max 210
V Max 240
Senast redigerat av Jill (9 oktober 2009)


Masterworks
9 oktober 2009
#2
Y = 300 km/h  cool

24 Inlägg
9 oktober 2009
#3
klara mig med ZR ( 240+ ) än så länge smile
Senast redigerat av _IcEMaN_ (9 oktober 2009)


1 853 Inlägg
9 oktober 2009
#4
Y=300km/h +
https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/671145_chq6j0.jpg

Bättre att vara på säkra sidan... wink

/mvh soyd

C20LET
1 041 Inlägg
9 oktober 2009
#5
har ZR 240+ har inte kunnat köra fortare i år smile

Vi tycker olika vet jag, that's it

Stålmannen
465 Inlägg
9 oktober 2009
#7
soyd skrev:
Y=300km/h +
http://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/671145_chq6j0.jpg

Bättre att vara på säkra sidan... wink

/mvh soyd

88Y är väl hårdheten i gummit?


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
9 oktober 2009
#8
Kör också Y däck, kan vara bra att ha om man får för sig att blåsa på lite. Skulle kännas lite jobbigt om däcken gav med sig i dom hastigheterna:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 853 Inlägg
9 oktober 2009
#9
Master_J skrev:
soyd skrev:
Y=300km/h +
http://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/671145_chq6j0.jpg

Bättre att vara på säkra sidan... wink

/mvh soyd

88Y är väl hårdheten i gummit?

Det är det nog... smile

ZR, W, Y = 300km/h+

Yokohama Parada Spec-2" 225/35 ZR19 88Y XL BSW, RPB asymmetric

Greppar bra i alla hastigheter på torrt underlag i alla fall wink

/mvh soyd

\m/(><)\m/
742 Inlägg
9 oktober 2009
#10
Master_J skrev:
soyd skrev:
Y=300km/h +
http://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/671145_chq6j0.jpg

Bättre att vara på säkra sidan... wink

/mvh soyd

88Y är väl hårdheten i gummit?

88 = belastningsindex. Y = hastighetsindex

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Stålmannen
465 Inlägg
9 oktober 2009
#11
isso skrev:
Master_J skrev:
soyd skrev:
Y=300km/h +
http://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/671145_chq6j0.jpg

Bättre att vara på säkra sidan... wink

/mvh soyd

88Y är väl hårdheten i gummit?

88 = belastningsindex. Y = hastighetsindex

Jajaa, då är jag med. Då får jag också köra i 300km/h. Det räcker ju nästan till för mig, hehe.


huh?
10 427 Inlägg
9 oktober 2009
#12
Master_J skrev:
isso skrev:
Master_J skrev:
88Y är väl hårdheten i gummit?

88 = belastningsindex. Y = hastighetsindex

Jajaa, då är jag med. Då får jag också köra i 300km/h. Det räcker ju nästan till för mig, hehe.

Hastighetsindex är mera hårdheten i däcksidorna, även om man inte kör fort så
kan man tjäna på att ha däck med högre hastighetsindex pga att de kan ge bättre
styrrespons, styrprecision (mindre flex i däcksidorna) och bättre prestanda i exempelvis
undanmanövrar. Men komforten lider ju naturligtvis, men det är ett prioriteringsval cool


Med lem
1 127 Inlägg
9 oktober 2009
#13
steifan skrev:
Hastighetsindex är mera hårdheten i däcksidorna, även om man inte kör fort så
kan man tjäna på att ha däck med högre hastighetsindex pga att de kan ge bättre
styrrespons, styrprecision (mindre flex i däcksidorna) och bättre prestanda i exempelvis
undanmanövrar. Men komforten lider ju naturligtvis, men det är ett prioriteringsval cool

Men knappast något man lär märka av på gata..

Placebo is the shit.


huh?
10 427 Inlägg
9 oktober 2009
#14
H3dlund skrev:
steifan skrev:
Hastighetsindex är mera hårdheten i däcksidorna, även om man inte kör fort så
kan man tjäna på att ha däck med högre hastighetsindex pga att de kan ge bättre
styrrespons, styrprecision (mindre flex i däcksidorna) och bättre prestanda i exempelvis
undanmanövrar. Men komforten lider ju naturligtvis, men det är ett prioriteringsval cool

Men knappast något man lär märka av på gata..

Placebo is the shit.

Med tanke på att man märker skillnad på +0,2 bars däcktryck så lär ju
ett däck med stadigare uppbyggnad kännas desto mer wink


Fri fart för ett fritt folk!
14 765 Inlägg
10 oktober 2009
#16
borde väll köra Q däck fortare går inte golfj-veln smile

fast tror jag har zr däck

Kör fort så hinner inget hända...

Försöker iaf
1 998 Inlägg
10 oktober 2009
#17
Har minst 2 zr däck iaf wink

Men har vart uppe i 220 EN gång. Så om de behövs vettefan hmm

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

12 086 Inlägg
10 oktober 2009
#18
92Y om jag minns rätt.


Sök