5445
Sök

Höger och vänster bromsskiva slits olika.

308 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Ja för några månader sen bytte jag bromsskivor på bilen. Och nu har jag märkt att höger bromsskiva har slityta hela vägen till kanten men vänster skiva slits inget alls ca 1 cm från kanten.
Vad kan detta bero på? Kan det vara bromsbelägget som blivit snedslitet pga dom gamla dåliga skivorna och därför inte ligger emot längst ut?
Och tycker ni man bör byta direkt isåfall eller kan jag vänta till vårkanten då jag ändå tänkt ta av oken för att lacka om dom? Eller kommer belägget slita in sej snart?

Tycker detta är lite störigt eftersom det blir en ful rostkant på ena skivan men jag har ingen aning om hur man byter belägg och har inte råd att betala någon för att göra det tongue

Supraman
2 300 Inlägg
3 november 2009
du bytte väl beläggen när du bytte skivor?

det e ganska självklart att när man byter skivor så byter man beläggen också.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

blacken
3 november 2009
YipYip skrev:
Ja för några månader sen bytte jag bromsskivor på bilen. Och nu har jag märkt att höger bromsskiva har slityta hela vägen till kanten men vänster skiva slits inget alls ca 1 cm från kanten.
Vad kan detta bero på? Kan det vara bromsbelägget som blivit snedslitet pga dom gamla dåliga skivorna och därför inte ligger emot längst ut?
Och tycker ni man bör byta direkt isåfall eller kan jag vänta till vårkanten då jag ändå tänkt ta av oken för att lacka om dom? Eller kommer belägget slita in sej snart?

Tycker detta är lite störigt eftersom det blir en ful rostkant på ena skivan men jag har ingen aning om hur man byter belägg och har inte råd att betala någon för att göra det tongue

Byt beläggen bums, väntar du till våren så får du problem. Och det är inget svårt att byta belägg, till och med en politiker skulle kunna klara av det.big_smile. Så skaffa/låna en Haynes, palla upp skrindan och sätt igång...

308 Inlägg
3 november 2009
Trådstartare
Ja kan en politiker så kan nog jag med smile Hoppas bara sparpengarna räcker :S

Sök